Informacja kierowana do konsumenta powinna być prawdziwa, rzetelna, jasna, zrozumiała i niewprowadzająca w błąd. Odnosi się to także do posługiwania się przez przedsiębiorcę certyfikatami, znakami jakości i równorzędnymi oznaczeniami (np. atestami jakościowymi, atestami higienicznymi, aprobatami, znakami zgodności wyrobów, itp.) w celu promowania sprzedaży towarów. Ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za nieuczciwe praktyki rynkowe m.in. działanie lub zaniechanie ze strony przedsiębiorcy wprowadzające konsumenta w błąd. W szczególności taką praktykę stanowi posługiwanie się przez przedsiębiorcę certyfikatem, znakiem jakości lub równorzędnym oznaczeniem, jeżeli przedsiębiorca nie posiada do tego uprawnień, tzn. jeżeli w rzeczywistości oferowane przez niego produkty nie uzyskały takich oznaczeń lub przedsiębiorca utracił uprawnienie do posługiwania się oznaczeniami, które w przeszłości uzyskał. Za nieuczciwą praktykę rynkową może także zostać uznany brak oznaczenia produktu określonym oznaczeniem, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek w określonych okolicznościach.
Porady przygotowują prawnicy firmy prawniczej Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , certyfikat , certyfikaty , znak jakości , znaki jakości ,
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...