Informacja kierowana do konsumenta powinna być prawdziwa, rzetelna, jasna, zrozumiała i niewprowadzająca w błąd. Odnosi się to także do posługiwania się przez przedsiębiorcę certyfikatami, znakami jakości i równorzędnymi oznaczeniami (np. atestami jakościowymi, atestami higienicznymi, aprobatami, znakami zgodności wyrobów, itp.) w celu promowania sprzedaży towarów. Ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za nieuczciwe praktyki rynkowe m.in. działanie lub zaniechanie ze strony przedsiębiorcy wprowadzające konsumenta w błąd. W szczególności taką praktykę stanowi posługiwanie się przez przedsiębiorcę certyfikatem, znakiem jakości lub równorzędnym oznaczeniem, jeżeli przedsiębiorca nie posiada do tego uprawnień, tzn. jeżeli w rzeczywistości oferowane przez niego produkty nie uzyskały takich oznaczeń lub przedsiębiorca utracił uprawnienie do posługiwania się oznaczeniami, które w przeszłości uzyskał. Za nieuczciwą praktykę rynkową może także zostać uznany brak oznaczenia produktu określonym oznaczeniem, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek w określonych okolicznościach.
Porady przygotowują prawnicy firmy prawniczej Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , certyfikat , certyfikaty , znak jakości , znaki jakości ,
Związek Polskich Przetwórców Mleka apeluje o utrzymanie...
W maju rdr. spadł ruch w placówkach sieci fast food – w...
W maju br. kawa mielona zdrożała rdr. w sklepach o 25,1%, a...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...