Gold Drop obchodził w minionym roku dwudziestolecie istnienia. Firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku polskim i w wielu krajach europejskich. Jaka jest strategia rozwoju na najbliższe lata?
» Patrząc wstecz na 21 lat działalności mogę powiedzieć, że firma odniosła w tym czasie wiele sukcesów, zdobyła znaczące nagrody takie jak Polską Nagrodę Jakości, 5 złotych medali na Międzynarodowych Targach Poznańskich, przez 10 lat uczestniczyła w programach „Przedsiębiorstwo Fair Play” (zdobywając najwyższe trofea) oraz w „Liderze Polskiego Biznesu”. Otrzymała tytuł „Solidny Pracodawca”, czy „Przejrzysta Firma”. Te nagrody to tylko wybrane przykłady, ale chciałem je podkreślić z tego względu, że przez lata pomagały nam umacniać markę firmy i produktów. Między innymi dzięki tym wyróżnieniom, marki WINDOW, DIX, GOLD CYTRUS, FLOOR, czy ŁUGA zyskały dodatkowy rozgłos.Odwołując się do naszego doświadczenia i obserwując zmiany na rynku w ostatnich latach, opracowaliśmy plan na lata 2010-2015, który określa najważniejsze kierunki rozwoju. Priorytetem pozostanie dbałość o rozwój produktów pod marką Gol Drop, by zawsze były aktualną odpowiedzią na potrzeby klienta (a te jak wiemy często się zmieniają). Chcielibyśmy rozszerzyć ofertę produktów ekologicznych, w dalszym ciągu będziemy rozwijać, ale w sposób zrównoważony, produkcję pod marką klienta oraz dbać o rozwój sprzedaży na rynku unijnym i rynkach wschodnich.
Gold Drop przywiązuje szczególną wagę do dbałości o bezpieczeństwo użytkownika i środowisko naturalne. Jakie firma planuje inwestycje?
» Rzeczywiście traktujemy dbałość o bezpieczeństwo środowiska naturalnego jako nasze zobowiązanie wobec przyszłych pokoleń. Stosujemy politykę racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych, energii, recykling odpadów poprodukcyjnych płynnych, materiałów opakowaniowych kartonowych i drewnianych, korzystamy z osiągnięć techniki (oczyszczalnia ścieków poprodukcyjnych metodą nanofiltracji, solary do podgrzewania wody produkcyjnej). Wszystkie inwestycje, zarówno w infrastrukturę, jak i w nowe serie, są zgodne z przepisami o ochronnie środowiska naturalnego oraz z procedurami systemu Środowiskowego ISO 14001.Dla klienta końcowego proponujemy natomiast specjalną serię produktów ekologicznych pod marką ECO LINE oznaczonych kwiatuszkiem. Europejski znak ECO LABEL przyznawany w Polsce przez PCBC oznacza, że produkty te posiadają wszystkie konieczne badania i są bezpieczne także dla alergików. Ich wartością dodaną jest to, że spełniają wyższe normy środowiskowe. Seria składa się obecnie z 4 produktów, ale planujemy ją rozszerzyć o kolejne.
W jaki sposób Gold Drop dba o jakość swoich produktów?
» Kreując produkt kierujemy się zasadą skuteczności, jego przydatności w codziennych porządkach oraz bezpieczeństwem użytkownika i środowiska naturalnego. Oznacza to, że wiele spośród naszych produktów posiada badania dermatologiczne, produkty o działaniu dezynfekcyjnym są odpowiednio zabezpieczone przed dziećmi, a surowce używane do produkcji są biodegradalne, tzn. ulegają rozpadowi w środowisku maksymalnie po 28 dniach. Niedawno uzyskaliśmy certyfikat A.I.S.E. Charter for Sustainable Cleaning. Program Przyjazna Czystość obejmuje trzy filary – gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. Firma, która przystąpiła do programu zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wytwarzane produkty, za ich wpływ na zdrowie człowieka i środowisko naturalne oraz zapewnia, że jej produkty są bezpieczne podczas użytku zgodnego z przeznaczeniem. Gold Drop wdrożył procedury zrównoważonego rozwoju dla całego cyklu życia produktów, poczynając od surowców, na utylizacji odpadów kończąc. Tak więc oprócz systemu zapewnienia jakości ISO 9001 jest to drugi system stojący na straży jakości i powtarzalności produktu.
Firma Gold Drop jest członkiem Business Centre Club, Małopolskiego Związku Pracodawców i Regionalnego Stowarzyszenia Przedsiębiorców. Wspiera inicjatywy lokalnych społeczności, ma na swoim koncie wiele nagród i wyróżnień. Czy takie działania sprzyjają budowaniu zaufania do marki?
» Zrzeszanie się w organizacjach ma spełnić dwa cele: po pierwsze promocja wizerunku przedsiębiorcy jako organizatora nowych miejsc pracy, który wpływa bezpośrednio na gospodarkę swojego regionu, który współpracuje z młodzieżą i studentami przygotowując ich w ten sposób do przyszłej pracy zawodowej, który wreszcie jest wyczulony na społeczne potrzeby. Po drugie jest to znaczące gremium, które pokazuje z jakimi problemami spotyka się przedsiębiorczość w Polsce, wskazuje jak łatwo można usunąć niektóre przeszkody. Między innymi dlatego powołaliśmy w tym roku Regionalne Stowarzyszenie Przedsiębiorców, które jest głosem limanowskiej przedsiębiorczości w sprawach gospodarczych regionu. Firmie Gold DROP udało się wpisać w historię regionu małopolskiego poprzez utożsamianie się z naszą małą Ojczyzną. Od lat wspieramy stałych podopiecznych: za pośrednictwem CARITAS trafiamy do poszkodowanych w kataklizmach, np. w ubiegłym roku wspieraliśmy rodziny, które przez powódź i osuwiska straciły swój majątek. Za pośrednictwem parafii w Pasierbcu wspieramy ruch oazowy oraz mało zamożne rodziny z naszego regionu. Opiekujemy się również dziećmi z 2 lokalnych domów dziecka. Te działania są potrzebne i doceniane – Gold DROP otrzymał tytuł „Przyjaciela Miasta Limanowa”, „Złotej Firmy” oraz „Srebrnego Cyrenejczyka”.
Myślę, że potrzeba dzielenia się sukcesem z innymi drzemie w każdym przedsiębiorcy. Mam na to wiele przykładów w moim otoczeniu i są to naprawdę bardzo budujące przypadki. Chociaż budowanie zaufania do firmy i jej produktów poprzez działania na rzecz potrzebujących jest działaniem długofalowym, to jednak warto to robić.
Proszę powiedzieć, co poradziłby Pan debiutującym w trudnej roli przedsiębiorcy?
» Mam trzy rady dla młodych przedsiębiorców: po pierwsze trzeba mieć głowę na karku, tzn. posiadać wiedzę, umieć poruszać się w przepisach prawnych, finansowych oraz prawie pracy. Po drugie trzeba mieć wizję firmy, tego co się chce stworzyć. Po trzecie tę wizję należy dostosować do realiów rynkowych, bo sukces odnosi się wtedy, gdy znajduje się klientów na swoje towary lub usługi. Te rady nie są być może odkrywcze, ale kryje się za nimi ciężka praca, organizowanie działalności zakładu, współpraca z pracownikami, przewidywanie i śledzenie jak zachowa się rynek. Bo przedsiębiorca, to ktoś kto jest w pewnym sensie niespokojny, ciągle z czegoś niezadowolony, nieustannie czegoś poszukujący, napędzający zmiany.
Dziękuję za rozmowę.
tagi: Gold Drop , Stanisław Gągała ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...