Podczas gdy na rynku pojawia się coraz więcej herbat z tymi składnikami, to jednak ich nierzadko charakterystyczne i dla wielu niepożądane właściwości smakowe często powodują, że nie są one specjalnie eksponowane. Badania Mintela wykazały, że blisko połowa respondentów amerykańskich niezależnie od wieku kupuje produkty sojowe ze względu na ich charakterystyczny smak. Ten sam smak jest również powodem, dla którego druga połowa badanych na taki produkt się nie zdecyduje.
Wiodącym składnikiem alternatywnym w herbatach jest ryż. Najwięcej herbat ryżowych i aromatyzowanych kwiatami ryżu pojawiło się w Chinach, Japonii, Tajlandii, Korei Południowej oraz na Tajwanie. Przez ostatnie dwa lata w Chinach wyprodukowano ponad trzy razy więcej herbat ryżowych niż w Japonii, która plasuje się na drugim miejscu.
Rośnie również liczba herbat migdałowych, szczególnie w krajach południowo-wschodniej Azji oraz w Niemczech. Z kolei połączenie kokosa z migdałami w herbacie można było znaleźć w USA już w 2011 roku.
Obserwacje w kategorii kaw
Deklaracje etyczne dominują w pozycjonowaniu produktów międzynarodowych marek, a zjawisko to jest szczególnie widoczne w Europie.
Mając na uwadze fakt, że kawę uprawia się głównie w krajach rozwijających się, producenci dokładają wszelkich starań, by jeszcze intensywniej podkreślać dbałość o zasady etyczne w produktach związanych z tą kategorią.
Powszechnie dostępne produkty naturalne i z logo Fairtrade są w pewnym stopniu postrzegane przez nabywców nie jako wyjątek lub cecha odróżniająca je od konkurencji, lecz jako konieczność i norma w dzisiejszych czasach. Zauważyliśmy, że producenci komunikują kwestie i praktyki etyczne coraz bardziej szczegółowo, a także dokładnie opisują ludzi pracujących na dany produkt i społeczności lokalne, które czerpią korzyści ze współpracy z producentem lub dystrybutorem kawy.
Innym ważnym aspektem w kategorii kaw są opakowania i to, jaką treść komunikują. Opakowania, oprócz swojej podstawowej funkcji, mają za zadanie zachować świeżość produktu, wyróżnić go na półce w sklepie i podkreślić indywidualną osobowość marki. Opakowania nadal będą główną wizytówką wyrobów w branży spożywczej i kreatywnym elementem odróżniającym je na półce od produktów konkurencji. Będą także stanowić medium komunikacji z konsumentem na temat wartości etycznych, ochrony środowiska i praktycznego zastosowania produktu.
tagi: innowacje , herbata , kawa , Mintel ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...