Czysta toaleta w domu świadczy nie tylko dbałości gospodarza o swoje gospodarstwo domowe, ale przede wszystkim o odpowiednim doborze środków czyszczących, dezynfekujących i odświeżających. Czym sugeruje się klient wybierając detergenty do toalet? Zaufaniem do marki, wydajnością produktu i ceną. Liczą się także dodatkowe korzyści, jak usuwanie kamienia, świeży zapach czy wybielanie, za które klienci są w stanie zapłacić więcej.
Muszla klozetowa może być bardzo trudna do wyczyszczenia, szczególnie jeśli woda, której używamy jest twarda. Sprzyja to gromadzeniu się kamienia, zwłaszcza w miejscu skąd woda wypływa. Tego typu zacieki należy czyścić regularnie. Istnieje wiele różnych środków czyszczących, które bez problemu poradzą sobie z kamieniem. Dodatkowo detergenty do mycia muszli są antybakteryjne, zwalczają grzyby i pleśń. Dokładnie usuwają zanieczyszczenia, wybielają i odświeżają toaletę. Doskonale współgrają z kostkami do WC, które po każdym spłukaniu odświeżają i dezynfekują muszlę klozetową, ułatwiają także walkę z kamieniem. Na rynku dostępne są kostki twarde i różnego rodzaju żele. Klienci nadal wierni są tradycyjnej kostce twardej, chociaż często sięgają także po żelowe jej odmiany.
Toaletowy niezbędnik
Gumowe rękawice, okrągła szczotka, środek dezynfekujący i do boju! A na koniec dekoracja kostką lub żelową wkładką. To najlepszy i najprostszy sposób na walkę z bakteriami, pleśnią i grzybami w każdej toalecie. Z odpowiednimi produktami sprzątanie WC będzie szybkie i przyniesie znakomity efekt. Co zatem należy mieć na półce w sklepie? Zacznijmy od środków do czyszczenia toalety. Urządzenia sanitarne stanowią wyjątkowe pole do popisu dla profesjonalnych detergentów. Skutecznie działają na osad czy zacieki oraz usuwają kamień w toalecie. Jak podają badania TGI MillwardBrown SMG/KRC w okresie od kwietnia 2011 do marca 2012 roku używanie środków do czyszczenia toalety deklaruje 92,2% gospodarstw domowych. 32,59% gospodarstw czyści toalety 2 razy w tygodniu, 23,91% 3-4 razy w tygodniu, 17,42% codziennie, 15,11% raz w tygodniu lub rzadziej, 10,96% 5-6 razy w tygodniu. Marką najczęściej używaną jest Domestos 24 h (Atlantic/Citrus/Pine/Pink) z wynikiem 23,46%. Z podobnym, ale nieco niższym wynikiem 20,22% uplasował się Domestos WC Active Gel.
Niezbędne są także kostki/żele toaletowe do WC. Ich używanie deklaruje ponad 84% gospodarstw domowych. Wśród tej kategorii produktowej dominuje marka Domestos (kostka) z wynikiem 38,73%. Drugie miejsce zajmuje Domestos WC Gel (11,25%), a trzecie Bref WC Gel (10,42%).
Wysokie wymagania
Klienci oczekują od środków czystości przede wszystkim skuteczności. Ważne są także ekonomiczność, nowoczesne opakowanie zapewniające łatwość aplikacji i komfort użycia. Większość detergentów czyszczących muszlę klozetową ma odpowiednie dozowniki, dzięki którym użycie produktu nie sprawia większych trudności. Kwestia ta jest niezwykle istotna jeżeli chodzi o wymianę kostek WC. Podczas tego zabiegu należy pamiętać o włożeniu na ręce ochronnych rękawiczek, ponieważ kontakt ze skórą bądź oczami może wywołać silne podrażnienie. Dlatego też warto w sąsiedztwie kostek ułożyć na sklepowej półce gumowe rękawiczki.
Coraz więcej kupujących zwraca uwagę na zapach produktu, który musi być przede wszystkim świeży na przykład morski czy cytrusowy. Producenci oferując coraz to nowsze, ulepszone produkty starają się spełniać oczekiwania klientów, sprawiają, że sprzątanie łazienki to już nie brudna robota a zadanie łatwe i szybkie. Warto pamiętać o tym, że klienci chętnie stosują nowości w tej kategorii, ale często w obrębie zaufanej marki. Gdy efekty sprzątania są widoczne natychmiast – konsumenci na długo przywiązują się do marki, która spełnia ich oczekiwania.
Jak wspomóc sprzedaż
Uzupełniając asortyment musimy zadbać o szeroki wybór i prawidłowe ustawienie produktów. Pamiętajmy o rozdzieleniu kategorii produktowych oraz ustawieniu produktów, które współgrają ze sobą podczas sprzątania łazienki. Na przykład obok środków do mycia toalety ustawmy kostki WC, obok uniwersalnych mleczek i płynów do mycia urządzeń sanitarnych umieśćmy produkty specjalistyczne na kamień i rdzę. Powinniśmy także na bieżąco uzupełniać braki w asortymencie o nowości. Niezwykle ważna jest przejrzystość i porządek na półkach sklepowych. Prawidłowe ułożenie ułatwi klientowi wybór spośród dziesiątek produktów oferowanych przez kategorię w różnych formatach.
Pamiętajmy, że ważne są również dodatkowe ekspozycje, zwłaszcza jeżeli chodzi o kostki toaletowe. Warto pomyśleć o stojakach lub wieszakach mocowanych do regałów. Dodatkowe ekspozycje powinniśmy wyróżnić przy półkach z środkami czystości – płynami do czyszczenia toalety czy w okolicach półki z papierem toaletowym. W pobliżu powinny znaleźć się także odświeżacze powietrza i chusteczki czyszczące. Ważne, aby wszystko co kojarzy się ze świeżą i czystą łazienką było w niedalekiej odległości od siebie. Pamiętajmy, aby na półce znalazły się co najmniej po dwa produkty z danej kategorii. Nie może zabraknąć liderów w danym segmencie rynkowym oraz produktu, który w danym sklepie najczęściej wybierają klienci.
tagi: toaleta , detergenty , łazienka , kostki WC , chusteczki nasączone , ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...