Wartość eksportu Lidl Polska w 2011r. wzrosła o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. W dalszym ciągu największą część eksportu stanowiły produkty spożywcze oryginalnych marek Lidl, a wśród nich przede wszystkim lody, mrożonki, nabiał, wędliny i świeże mięso. – „Europa doceniła polską żywność reprezentującą najwyższe standardy w zakresie jakości. Świadczy o tym niemal 90% udział produktów spożywczych w całym eksporcie oryginalnych marek Lidl w roku ubiegłym" – mówi Michał Łagunionek, Prezes Lidl Polska. – „Cieszymy się, że możemy wspierać rozwój polskich dostawców promując ich nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy". Łącznie na europejski rynek w 2011 roku trafiło niemal 400 różnych artykułów od około 120 różnych dostawców. Wśród nich byli zarówno najwięksi polscy producenci żywności, jak SM Mlekovia, Bakoma Sp. z o.o., ZM Werbliński Sp. z o.o., Animex Sp. z o.o., czy ZPC Mieszko S.A., jak również regionalni dostawcy, z którymi firmę Lidl łączy wieloletnia współpraca: OSM Koło, OSM Kalisz, SM Jana, OSM Kościan i SM Polmlek Maćkowy. Doskonałą jakością polskich wyrobów już od kilku lat mogą cieszyć się mieszkańcy Czech, Słowacji, Węgier, Chorwacji i Słowenii, a od 2011 roku również konsumenci w Rumunii i Bułgarii. Polskie produkty trafiają również do krajów Europy Zachodniej, m.in. do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie organizowane są Tygodnie kuchni polskiej, podczas których w sprzedaży dostępne są tradycyjne polskie specjały.
Jedną z intensywnie rozwijanych grup produktowych w eksporcie są produkty nabiałowe, w ramach których dostępne są m.in. jogurty Fruit Jumbo, śmietany, twarogi i twarożki Pilos oraz sery żółte Bluedino. Udział tej grupy asortymentowej w eksporcie oryginalnych marek Lidl wyniósł w 2011r. blisko 14%. – „Z firmą Lidl współpracujemy już od ponad 7 lat, produkując na jej zlecenie kefiry i twarogi dostępne w sklepach sieci pod marką Pilos" – mówi Maria Czwojdrak, Prezes SM Jana. – „Nasza współpraca nie ogranicza się do dostarczania artykułów wyłącznie na polski rynek, mogą je kupować m.in. także klienci czeskich i słowackich sklepów Lidl. Tylko w 2011r. na rynki południowych sąsiadów Polski wyeksportowaliśmy ponad 850 tys. sztuk butelek kefiru owocowego i naturalnego, czyli ponad 340 ton produktu. Dokładamy starań, by nasza dalsza współpraca z firmą Lidl Polska była równie owocna w przyszłości, ponieważ dzięki niej intensywnie się rozwijamy".
Zdanie to podziela Witold Werbliński, Prezes Zakładów Mięsnych Werbliński, które na zlecenie Lidl Polska dostarczają głównie wędliny sprzedawane pod marką Pikok. – „Współpraca z firmą Lidl to szansa na ustawiczne zwiększanie produkcji poprzez możliwość zaistnienia ze swoimi wyrobami na zagranicznych rynkach. Jak dotąd za pośrednictwem Lidl Polska możemy oferować nasze produkty klientom sieci w Czechach, Rumunii Bułgarii, Chorwacji i Słowenii, a także na Słowacji i na Węgrzech. Obecnie eksportujemy aż 10 różnych pozycji produktowych. Liczymy, że liczba ta będzie się zwiększać".
Firma Lidl Polska chętnie współpracuje z polskimi dostawcami, którzy razem z nią tworzą sukces oryginalnych marek Lidl. Jest on wynikiem szczególnej dbałości firmy o wysoką jakość dostarczanych klientom produktów, co wiąże się z wymaganiami w kwestii standardów produkcji, stawianymi dostawcom. – „Nawiązując współpracę z nowymi dostawcami musimy mieć pewność, że spełniają oni wysokie wymagania w zakresie jakości oferowanych produktów, stąd też niezbędne jest, aby posiadali oni aktualny certyfikat IFS na poziomie wyższym lub BRC na poziomie A. Ważne są także zdolności produkcyjne, którymi dysponuje dostawca ze względu na ciągły rozwój sieci Lidl w Polsce oraz możliwość eksportu na inne rynki. U naszych partnerów cenimy również otwartość na realizowanie nowych, często innowacyjnych projektów produktowych" – podkreśla Michał Łagunionek.