Poprawa zyskowności oraz pozycji fundamentalnej firmy
W czwartym kwartale 2006 roku ZPC Mieszko S.A. osiągnęły przychody ze sprzedaży na poziomie 59,384 mln złotych, czyli o 12,5% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W całym 2006 roku sprzedaż wyniosła 194,645 mln złotych. Jest to najwyższa roczna sprzedaż w historii firmy Mieszko, wyższa o blisko 8 % od poziomu osiągniętego w roku poprzednim.
W czwartym kwartale Spółka wypracowała o ponad 1,8 mln zł większą marżę brutto na sprzedaży niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To pozwoliło osiągnąć dynamikę marży na sprzedaży za 2006 w wysokości 10 % przy wzroście sprzedaży o prawie 8 % w ujęciu narastającym. Po raz kolejny Spółka osiągnęła dużo lepszą dynamikę marży od dynamiki sprzedaży. Jest to dowód, iż Spółka konsekwentnie realizuje założoną wcześniej strategię stabilnego wzrostu organicznego, stale poprawiając rentowność sprzedaży.
Poprawa zysku brutto na sprzedaży pomimo dalszych inwestycji w marki spowodowała, iż marża operacyjna EBIT narastająco od początku roku zwiększyła się o 16% w porównaniu do 2005 roku.
W 2006 roku Spółka wygenerowała aż o ponad 18 milionów więcej gotówki z działalności operacyjnej, co w istotny sposób poprawiło płynność finansową spółki oraz diametralnie zmieniło fundamentalną pozycję firmy. Mieszko będąc firmą, która jeszcze w 2005 roku z działalności finansowej uzyskiwała środki na działalność inwestycyjną oraz dofinansowanie działalności operacyjnej stało się przykładem przedsiębiorstwa, które generuje nadwyżkę operacyjną w wysokości zapewniającej pokrycie wydatków inwestycyjnych oraz obsługę zadłużenia.
W 2006 roku Spółka zakończyła z pełnym sukcesem proces restrukturyzacji zadłużenia, w wyniku którego kredyty krótkoterminowe w całości zostały zamienione na długoterminowe finansowanie. Pomimo jednorazowo poniesionych kosztów zamiany zadłużenia oraz wyjątkowo niesprzyjającej eksporterom, zwłaszcza w czwartym kwartale, sytuacji na rynku walutowym, Spółka osiągnęła o ponad 55 % lepszy zysk netto za 2006 rok niż za analogiczny okres w roku 2005.
Jest to niewątpliwie ogromny sukces firmy i stanowi dowód konsekwentnej poprawy efektywności, rentowności operacyjnej oraz pozycji finansowej Spółki.
Pozycja rynkowa Mieszko
Dzięki konsekwentnemu umacnianiu pozycji marki Mieszko jako lidera w rozwojowych segmentach niszowych oraz realizacji polityki innowacji, w kategorii pralin, firma Mieszko osiągnęła bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży. Według badań firmy AC Nielsen, w okresie grudzień 2005 – listopad 2006 w stosunku do okresu grudzień 2004 – listopad 2005, sprzedaż Mieszko wzrosła o 29% wartościowo i 31% ilościowo. Rynek pralin wzrósł w analizowanym okresie o 10% wartościowo (14% ilościowo). Oznacza to, że firma Mieszko nie tylko powiększyła swoje udziały wartościowe, ale również - sprzedając coraz więcej droższych produktów - zwiększyła swój indeks wartościowy.
W IV kwartale 2006 roku portfel produktów Mieszko uzupełniła kolejna elegancka, dwuwarstwowa bombonierka pod marką Cherrissimo. Produkt oferuje innowacyjne rozwiązania na poziomie opakowania i stanowi uzupełnienie dotychczasowej oferty, co pozwoli na dalsze umocnienie pozycji marki Mieszko w rozwojowym segmencie wiśni w likierze.
W grudniu 2006 r. przeprowadzono kolejną edycję kampanii „Mieszko królestwo nadzienia”. Kampania promowała główne marki z portfela Mieszko i stanowiła kolejny etap w procesie budowania marki Mieszko jako specjalisty w produkcji czekoladek z nadzieniem.
Dzięki stałemu umacnianiu pozycji czołowych produktów z oferty, firma Mieszko dynamicznie zwiększa swoje udziały rynkowe. Wg AC Nielsen w okresie październik - listopad 2006 spółka Mieszko osiągnęła poziom 6,0% udziałów wartościowych w rynku pralin. Udziały te są wyższe od notowanych w analogicznym okresie roku poprzedniego o 0,9 pp.
Dla sztandarowej marki Zozole rok 2007 to rok wdrożeń nowych opakowań karmelków z nowoczesną, dynamiczną grafiką, która została wybrana przez dzieci na badaniach FGIs zrealizowanych na przełomie kwartału III i IV ubiegłego roku.
W kategorii cukierki udziały firmy Mieszko wynoszą 5,2% pod względem wolumenu sprzedaży oraz 3,7% pod względem wartości sprzedaży (w okresie MAT ON 2006). Osiągnęliśmy 1% wartościowego wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Istotne jest, iż w najdynamiczniej rosnącej kategorii żelków (+16% MAT ON 2006 Vs MAT ON 2005) powiększyliśmy nasze wartościowe udziały rynkowe z 3,9% do 4,7% jednocześnie umacniając naszą pozycję w największym segmencie rynku cukierków: karmelkach twardych – z 4,1% na 4,2% wartościowo.
Dla marki Frutis, która w III Q 2006 roku została rozszerzona o nowe produkty w najbardziej rozwojowych segmentach rynkowych: żelków i lizaków, na rok 2007 planowane jest umacnianie marki w tych segmentach oraz wprowadzenie zupełnie nowych propozycji asortymentowych.
W roku 2007 Mieszko zamierza kontynuować proces umacniania pozycji głównych marek z portfela: Amoretta, Cherrissimo, Zozole, Frutis. W roku 2007 planowany jest kolejny etap w budowaniu wizerunku marki Mieszko jako specjalisty od czekoladek z nadzieniem. Działania skoncentrowane na marce Mieszko jako marce parasolowej przynoszą efekty w postaci wzrostu znajomości marki – w ostatnich dwóch latach znajomość spontaniczna wzrosła z poziomu 3% do poziomu 11%. W tym samym okresie dla znajomości wspomaganej Mieszko, zanotowano wzrost z poziomu 32% do 61%. Na 2007 rok zaplanowany jest także dalszy rozwój asortymentu marki Zozole, która jest uważana przez dzieci za najpopularniejszą markę cukierków (badanie U&A, IQS Quant Group, czerwiec 2006).
Raport kwartalny za IV kwartał 2006 r. został opublikowany w dniu dzisiejszym przed rozpoczęciem sesji giełdowej.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej www.mieszko.com.pl
Firma Mieszko S.A. – jeden z najbardziej znanych polskich producentów słodyczy - działa na rynku od 1993 roku, kontynuując liczącą ponad pół wieku tradycję cukiernictwa zakładów Ślązak i Raciborzanka. Od 1997 roku jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W ciągu 11 lat od założenia przychody firmy wzrosły ponad pięciokrotnie. Obecnie firma dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi w Raciborzu i jednym w Warszawie, w których zatrudnia ok. 900 osób. Mieszko S.A. produkuje karmelki, wyroby czekoladowe i wafle na rynek Polski oraz na eksport (ponad 20% produkcji) do krajów UE, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Izraela, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kanady.
Najbardziej znane produkty firmy to cukierki musujące Zozole – lider na rynku cukierków musujących, cukierki Frutis, praliny Klejnoty, czekoladki Michaszki, Amoretta, Cherrissimo, wafelki Miłe Chwile.
tagi: mieszko,słodycze,rynek,wiadomości,fmcg,karmelki ,
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...