Pomimo usilnych starań, poświęconego czasu i dokonanych inwestycji, firmie Kimberly-Clark nie udało się opracować trwale dochodowego biznesu produkcji pieluszek. W związku z tym Kimberly-Clark wycofuje się z produkcji i sprzedaży pieluszek we wszystkich krajach Europy z wyjątkiem Włoch. Ponadto firma zbada potencjał kilku innych obszarów działalności charakteryzujących się niską marżą i niewielkim tempem wzrostu.
Zmiana priorytetów pozwoli Kimberly-Clark Consumer Europe osiągnąć w przyszłości wyższy zwrot z inwestycji oraz wykorzystać dodatkowe nakłady i zasoby do wspierania najsilniejszych marek o największych możliwościach rozwoju na kluczowych rynkach. Dotyczy to między innymi wykorzystania wysokiego potencjału wzrostu w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii i Szwajcarii, a także wzrostu na innych rynkach europejskich w zakresie artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci (artykuły Pull-Ups®, Good Nites®, Huggies Little Swimmers®), nawilżanego i suchego papieru toaletowego, chusteczek higienicznych oraz chusteczek nawilżanych dla niemowląt.
W związku z tym grupa podjęła trudną decyzję, aby sprzedać lub zamknąć pięć zakładów produkcyjnych w Europie, w tym cztery spółki stowarzyszone z biznesem towarów konsumpcyjnych oraz jedną spółkę stowarzyszoną z Kimberly-Clark Professional. Wymienione propozycje i zmiany dotkną około 1300–1500 pracowników z całej Europy.
Obecnie Kimberly-Clark rozpatruje zamknięcie wytwórni pieluszek w miejscowości Barton (Wielka Brytania), a także sprzedaż wytwórni pieluszek w Calatayud (Hiszpania), zakładów produkcji papieru toaletowego w Alanno (Włochy) oraz wytwórni papieru toaletowego i chusteczek higienicznych w Kluczach (Polska), a także rozważa sprzedaż marki Velvet® w Polsce. Wśród podmiotów wytypowanych do zamknięcia znalazła się również należąca do Kimberly-Clark Professional wytwórnia Delyn będąca częścią zakładów firmy we Flint w Walii, w której produkowane są głównie ręczniki kuchenne. Pozostałe obiekty w zakładach we Flint nie zostaną objęte wprowadzanymi zmianami.
W tym trudnym okresie przemian firma będzie pro aktywnie współdziałała z pracownikami oraz ich lokalnymi organizacjami przedstawicielskimi i dopilnuje, by były przestrzegane odpowiednie procedury konsultacji. Oczekuje się, ze większość działań związanych z omawianymi propozycjami zostanie zrealizowana do końca 2013 r.
Kim Underhill, prezes Kimberly-Clark Consumer Europe powiedziała w związku z tym: „Niełatwo jest podejmować decyzje, których skutki odczuwają pracownicy i każdy taki przypadek wymaga starannego rozważenia. Był to trudny wybór, ale wprowadzone zmiany ostatecznie poprawią naszą pozycję konkurencyjną i umocnią Kimberly-Clark Consumer Europe”.
tagi: Kimberly-Clark ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...