Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
700 lat tradycji

Kategorie produktów

700 lat tradycji

Niedziela, 18 listopada 2012 HURT & DETAL Nr 11 (81) / 2012 (Hurt i Detal)
O Browarze Namysłów, szerokim asortymencie piw – od lekkich, kobiecych, poprzez klasyczne, tradycyjne, aż po mocne o wyższej zawartości alkoholu oraz o rynku piwa opowiada Czesław Wojciech Szczepaniak, Prezes Zarządu – Dyrektor Generalny Browaru Namysłów Sp. z o.o. w rozmowie z Tomaszem Pańczykiem, Redaktorem Naczelnym miesięcznika Hurt & Detal.
Browar Namysłów jest jednym z najstarszych browarów w Europie. Liczy sobie blisko 700 lat. Proszę przybliżyć naszym czytelnikom historię browaru.

Tradycje związane z browarnictwem na terenie Namysłowa, sięgają niemal początków miasta. Przywilej warzenia piwa był znaczący dla jego mieszkańców. Okoliczne miejscowości posiadające prawo wyszynku, zmuszone były do sprzedaży namysłowskiego piwa. Najstarszy dokument, wydany w 1321 roku przez księcia namysłowskiego i oleśnickiego Konrada, obok zapisów o nadaniu ziem, wspomina książęcą warzelnię i słodownię. Jak ważny dla mieszczan namysłowskich był ów przywilej, świadczy fakt bardzo pieczołowitego strzeżenia przez nich pozycji z nim związanej. Dlatego u każdego kolejnego władcy zabiegali o jej potwierdzenie. W 1538 roku Rada Miejska wydała pozwolenie na budowę browaru zamkowego przy klasztorze. W 1703 roku, browar wraz z zamkiem i przyległymi dobrami zakupił Zakon Krzyżacki. Po przejęciu miasta przez wojska pruskie w 1741 roku, browar stracił na znaczeniu w wyniku zniszczeń jakich doznał podczas ostrzału miasta. Nowy, świetny okres browaru, rozpoczął się dopiero w 1862 roku, gdy zakupił go August Haselbach. Nastąpił taki rozwój browaru, że stał się on integralną i bardzo znaczącą częścią gospodarki miasta. W 1895 roku Haselbach zakupił zamek i połączył go z browarem. W piwnicach zamku urządzono piwiarnię.

Mimo utraty części rynków po I wojnie światowej, rodzina Haselbachów nadal prowadziła browar. W międzyczasie został on odnowiony i rozbudowany. Koniec II wojny światowej spowodował zmiany terytorialne i związane z tym zmiany formy własności browaru. W 1945 roku browar został przejęty przez Skarb Państwa. Po wykonaniu niezbędnych remontów i napraw, rozpoczęto w browarze produkcję słodu, wody sodowej i lemoniady. Browar zaopatrywał także miasto w wodę i energię elektryczną. Już w lipcu 1946 roku ruszyła produkcja piwa na skalę przemysłową. Do końca 1970 roku wybudowano nową warzelnię, kotłownię, powiększono dodatkowo kadzie fermentacyjne i tanki leżakowe. W 1971 roku w wyniku reorganizacji browar przeszedł pod zarząd Zakładów Piwowarsko-Słodowych w Głubczycach. Po dwudziestu latach ponownie uzyskał samodzielność, by w 1994 roku przekształcić się w spółkę pracowniczą. W 1999 roku, udziały Browaru Namysłów Sp. z o.o. zostały zakupione przez inwestora amerykańskiego Chicago Poland Investment Group.

Obecnie Browar Namysłów to połączenie tradycji z nowoczesnością. W jaki sposób udało się połączyć kilkusetletnią tradycję warzenia piwa z nowoczesną technologią?

Browar Namysłów łączy swoje wielowiekowe doświadczenie w warzeniu z nowoczesnymi technologiami, a jednocześnie pielęgnuje stare receptury warzenia piwa. Najlepszym przykładem jest stałe utrzymywanie i wykorzystywanie w procesie produkcji otwartych kadzi fermentacyjnych znajdujących się w piwnicach browaru. Równolegle piwo jest kontrolowane na każdym etapie jego powstawania poprzez warzelnię, fermentownię, leżakownię aż po rozlew. Posiadamy najwyższej jakości sprzęt, nowoczesną linię produkcyjną oraz zaawansowane urządzenia laboratoryjne. Gwarancją jakości naszych produktów jest norma ISO 22 000.

W swoim asortymencie posiadacie szeroki wachlarz produktów, od lekkich, kobiecych piw, poprzez klasyczne, tradycyjne, aż po mocne piwa o wyższej zawartości alkoholu.  Które z marek skierowane są wyłącznie na rynek regionalny, a które są markami ogólnopolskimi?

Działamy dwutorowo. Z jednej strony jesteśmy mocni w regionie, czyli na Opolszczyźnie oraz Dolnym Śląsku, i tam nasze piwo jest szeroko dostępne. Z drugiej strony, nasze produkty obecne są również „wyspowo” w wielu innych miejscach, np. w Warszawie, w Polsce środkowej, na Pomorzu.
Flagową marką Browaru Namysłów jest obecnie piwo Zamkowe. Historia tej marki sięga lat sześćdziesiątych, kiedy to zostało rozlane po raz pierwszy.  Zamkowe jest silnie związane z regionem swojego pochodzenia. Marka Zamkowe jest więc dedykowana przede wszystkim na rynek regionalny. To właśnie tutaj jest ona wspierana poprzez kampanie outdoorowe, akcje ambientowe, promocje konsumenckie czy inne działania prowadzone w detalu.
Marką kierowaną na rynek ogólnopolski jest natomiast Namysłów Pils. Jest to piwo, które stanowi uzupełnienie linii zapoczątkowanej przez markę Namysłów Niepasteryzowane. Namysłów Pils to piwo jasne pełne, o zawartości alkoholu 6%. Jest ono fermentowane w otwartych kadziach fermentacyjnych, dlatego jego smak jest wyjątkowy. Wpływ  na to ma również opakowanie, czyli butelka w kolorze zielonym. To wszystko, a także oryginalna grafika opakowania znalazło uznanie wśród piwoszy z całej Polski.

Na stronie internetowej Browaru Namysłów znajduje się formularz z hasłem Chcesz mieć nasze piwo w swoim sklepie? Wypełnij formularz. Czy akcja skierowana jest do sklepów o zasięgu ogólnopolskim?

Tak, akcja jest skierowana do sklepów o zasięgu ogólnopolskim. Prowadzimy doradztwo w zakresie skierowania detalisty do najbliższej hurtowni, bądź skontaktowania go z naszym przedstawicielem handlowym.

Piwo z Browaru Namysłów znane jest nie tylko polskim konsumentom, dostępne jest również poza granicami Polski. Które z marek stanowi wizytówkę eksportową browaru? Do jakich krajów i w jaki sposób odbywa się dystrybucja?

Od wielu lat dystrybuujemy nasze produkty do wielu krajów świata. Aktualnie sztandarowym produktem eksportowym są piwa z linii Zamkowe (Zamkowe, Zamkowe Export, Zamkowe Mocne). W bieżącym sezonie nasze piwo pili nie tylko konsumenci z krajów europejskich (np. ze Szwecji oraz Wielkiej Brytanii), ale również mieszkańcy USA, Australii czy Japonii.

Sprzedaż piwa charakteryzuje się wysoką sezonowością. W ciągu pięciu najcieplejszych miesięcy roku (maj-wrzesień) sprzedaje się tyle piwa, co w siedmiu pozostałych. W jaki sposób przekonujecie Polaków do spożywania piwa właśnie w te „chłodniejsze dni”?

Jeszcze kilka lat temu sprzedaż piwa cechowała duża sezonowość. Aktualnie tendencja ta zmienia się i struktura sprzedaży ulega wyraźnemu spłaszczeniu.  Różnice w wysokości sprzedaży w miesiącach letnich i pozostałych dotyczą głównie składu koszyka zakupowego. Oznacza to, że w lecie sprzedaje się więcej piw lekkich, smakowych i niepasteryzowanych, w zimie natomiast przewagę zyskują piwa mocne. Nasze portfolio jest tak dobrane aby w pełni zaspokajać wszystkie potrzeby rynku.

Jesteście niewątpliwie browarem regionalnym. Jaka jest strategia rozwoju Browaru Namysłów na najbliższe lata? Czy posiadane moce produkcyjne i sieć handlowa pozwalają myśleć o rozwoju ogólnopolskim?

Planujemy dalszy rozwój dystrybucji. Z jednej strony chcemy umacniać marki takie jak np. Zamkowe czy Kozackie przede wszystkim w regionie macierzystym, z drugiej strony planujemy ekspansję innych na rynek ogólnopolski.
W bieżącym sezonie Browar Namysłów zwiększył swoje moce produkcyjne dzięki zakupowi nowej linii produkcyjnej. Również dotychczasowe prace nad siecią dystrybucji pozwalają nam aktualnie na obecność w wielu regionach Polski.

Rynek piwa w Polsce po kilku trudnych latach, wykazuje stabilność z tendencją do wzrostu. Rozwija się poprzez nowości, głównie smakowe. Jak ocenia Pan możliwości dalszego rozwoju polskiego rynku piwa – tego regionalnego i ogólnopolskiego?

Pod względem wolumenu sprzedaży piwa polski rynek nasycił się. Aktualne wzrosty sprzedaży odbywają się na zasadzie roszady udziałów ilościowych w rynku pomiędzy browarami. Do tego dochodzi zwiększanie wartości sprzedaży przez producentów, co połączone jest z wprowadzaniem innowacji. Konsumenci nadal poszukują nowości i są otwarci na bardziej wyspecjalizowane produkty. Właśnie dlatego wykorzystując aktualną ciekawość konsumentów, ich otwartość na nowości oraz poszukiwanie nowych smaków warto trafiać w odpowiednie nisze z produktami specjalistycznymi.
Oprócz tego na znaczeniu przybierają także marki prywatne (kierowane do sieci), które zajmują czwartą pozycję zarówno pod względem udziałów ilościowych jak i wartościowych. W przyszłości mogą stać się one ważnym graczem na rynku.

Jak pokazały wyniki konsumenckie tegorocznych Chmielaków – browary regionalne i restauracyjne warzą najsmaczniejsze piwo w największej liczbie kategorii. Czy Polakom znudził się już smak oferowany piwa liderów rynku? Jak Pan skomentuje te wyniki?

Jak wspominałem wcześniej, konsumenci piwa są coraz bardziej świadomi produktu. Więcej też oczekują i wymagają od producentów. Piwa regionalne są wyjątkowe w swoim smaku a przez to unikatowe. Browar Namysłów ma w swoim portfolio takie właśnie propozycje. Jest to między innymi piwo Namysłów Niepasteryzowane, którego termin przydatności do spożycia to tylko 28 dni. Termin ten jest gwarancją, że piwo to nie zostało poddane pasteryzacji.

Wysoka jakość oraz wyborny smak piw pochodzących z Browaru Namysłów potwierdzone zostały wieloma nagrodami i wyróżnieniami...

Najważniejszymi sukcesami piw z portfolio Browaru Namysłów są niewątpliwie wygrane konkursy Real Ale Festiwal w Wielkiej Brytanii (marka Plum) oraz Otwarty Konkurs Piw organizowany w ramach Jesiennych Spotkań Browarników (marka Zamkowe, Zamkowe Mocne, Kozackie, Plum śliwkowy, Plum malinowy). Jednak największe znaczenie dla nas ma uznanie dla naszych piw w oczach konsumentów, którzy chętnie kierują do nas bezpośrednio swoje opinie i uwagi. Są one dla nas najcenniejszym źródłem informacji oraz najbardziej wartościową nagrodą.

Proszę powiedzieć naszym czytelnikom – właścicielom sklepów detalicznych – dlaczego piwo z Browaru Namysłów powinno koniecznie znaleźć się na półce sklepowej?

Oczywiście takich powodów jest wiele. Browar Namysłów oferuje przede wszystkim szerokie portfolio dostosowane do aktualnych potrzeb rynku (zarówno pod względem kategorii produktów, jak również dostępnych opakowań). Nasza polityka cenowa jest bardzo przemyślana, dzięki niej wpieramy detalistów w realizacji jak najwyższych marż. Nasze piwo pochodzi z regionalnego browaru wytwarzającego tzw. „craft products”. Są to produkty o wysokiej i powtarzalnej jakości. Staramy się także aby opakowania naszych piw spełniały oczekiwania konsumentów. Prowadzimy szereg badań, aby poznać aktualne spojrzenie konsumentów i wyjść mu naprzeciw.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: browar namysłów , czesław wojciech szczepaniak , piwo , zamkowe ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51