Panie Dyrektorze, marka Presto Clean należąca do Harper Hygienics jest liderem rynkowym wśród produktów brandowych swojej kategorii. Proszę przybliżyć kategorię i markę naszym Czytelnikom.
Rynek ściereczek nawilżanych jest rynkiem odnotowującym kolejny rok dynamiczne wzrosty. Wartość rynku to ponad 41 mln zł w ujęciu rocznym. Jest to kategoria z olbrzymim potencjałem (biorąc pod uwagę doświadczenia krajów wysokorozwiniętych, gdzie ta kategoria ma wartość kilkukrotnie wyższą). W Polsce ściereczki nawilżane środkami myjącymi kupuje obecnie tylko 19% gospodarstw domowych. Presto Clean to zdecydowany lider wśród produktów markowych, w ostatnim okresie badawczym wartościowy udział w tej kategorii wyniósł 17,8% (Harper Hygienics za Nielsen 2012). Ściereczki te jako jedyne zapewniają kompleksową i specjalistyczną ofertę do wszystkich domowych powierzchni, a co ważne, wśród produktów brandowych mają najwięcej ściereczek w pojedynczym opakowaniu. Nawilżone są substancjami, które w łatwy sposób pozwalają uzyskać efekty takie, jak przy sprzątaniu z wykorzystaniem tradycyjnych preparatów do czyszczenia. Ich największym atutem jest funkcjonalność dająca oszczędność czasu oraz higieniczność stosowania.
W 2012 roku odświeżona została szata graficzna marki Presto Clean – czym były podyktowane te zmiany oraz czy zauważacie już pozytywny oddźwięk ubiegłorocznych działań?
W ubiegłym roku szata graficzna opakowań Presto Clean została zmieniona – poprawiono czytelność i estetykę opakowań oraz udoskonalono receptury. Zmiany te uwzględniły potrzeby polskich konsumentów, którzy mają coraz większe wymagania i oczekiwania wobec produktów do utrzymania czystości. W roku 2012 marka Presto Clean odnotowała wartościowy wzrost sprzedaży o +30% oraz uzyskała najwyższy wartościowy udział rynkowy. Stało się tak, między innymi dlatego, że w ostatnim czasie zdywersyfikowalismy ofertę produktową dopasowując opakowania i ceny do kanałów sprzedaży: w kanale nowoczesnym sprzedajemy produkty w opakowaniu promocyjnym +30% gratis, natomiast w kanale tradycyjnym przeważają opakowania regularne. Pozwoliło to detalistom dostosować ofertę cenową na poziomie konkurencyjnym w stosunku do hipermarketów i dyskontów przy zachowaniu nadal wysokiej marży. Dzięki temu uzyskaliśmy wzrost dystrybucji w tym kanale, zwłaszcza w sieciach lokalnych i drogeryjnych. Przykładem jest zwycięzca w naszym konkursie – sieć drogerii Vica, która aktywnie zaangażowała się w sprzedaż Presto Clean i wprowadziła produkt do wszystkich sklepów dbając przy tym o efektowne dodatkowe ekspozycje.
Jakie aktywności handlowe przygotowaliście na najbliższe miesiące?
Presto Clean to nr 1 wśród markowych produktów w kategorii ściereczek gospodarczych, nie może go więc zabraknąć w ofercie żadnego detalisty. W zbliżającym się okresie przedświątecznym na detalistów czekają liczne aktywności handlowe: firma przygotowała szereg działań nastawionych na zwiększenie rotacji produktu i obustronne generowanie zysku (gazetki promocyjne, dodatkowe ekspozycje z wykorzystaniem materiałów POS, produkty w atrakcyjnej ofercie cenowej).
Markę wyróżnia nie tylko doskonały produkt, ale i konkursy skierowane do właścicieli sklepów, w ostatnim, który zakończył się 31 grudnia do wygrania było naprawdę wiele atrakcyjnych nagród z nagrodą główną – 5 tysięcy złotych. Jak podsumuje Pan ten konkurs?
Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni kreatywnością i zaangażowaniem sklepów. Widać, że detaliści wierzą w to, że właściwa ekspozycja produktów to gwarancja szybkiej rotacji. W konkursie wzięły osoby odpowiadające za zakupy w sklepach handlu tradycyjnego. Zadaniem uczestników było zadbanie o jak najlepszą widoczność produktów w sklepie. Nagrodzone zostały najciekawsze ekspozycje Presto Clean, które ocenione zostały pod względem ilości asortymentu, innowacyjności formy oraz właściwego umieszczenia materiałów informacyjnych. Zwycięzcy zostali nagrodzeni kartami przedpłaconymi o wartości od 5 000 do 1 000 złotych oraz zestawami produktów Presto o wartości 100 zł. Nagrodę główną w wysokości 5 000 zł otrzymała drogeria VICA z Grodziska Wielkopolskiego. Pozostałe nagrody w wysokości 1 000 zł otrzymały następujące sklepy: MARKO w Lędzinach, MAR-KOS w Płocku, EKO-NATURA z Kostrzynia, TWÓJ MARKET z Trzemeszna oraz FH A. Stachowiak z Owińska. Pozostali uczestnicy otrzymali nagrody w postaci zestawu produktów Presto Clean o wartości 100 zł.
Dziękuję za rozmowę.
tagi: Tomasz Szwedowicz,Harper Hygienics S.A. , sprzątanie , ściereczki nasączone ,
Prezenty pochłaniają dużą część świątecznych wydatków Jak wynika z najnowszego badania, 18,5% Polaków przeznacza...
Steven Libermann nowym Chief Executive Officer Stock Spirits GroupSteven Libermann objął stanowisko Chief Executive Officera...
Wyścig o klienta osłabił przedświąteczne podwyżkiAnaliza 94,3 tys. cen pokazuje, że w listopadzie najmocniej...
Rolnicy w Brukseli domagają się silnej WPR i sprawiedliwego handluW Brukseli odbyło się spotkanie przed szczytem Rady...
Coraz więcej emerytów pracujeWydłużenie aktywności zawodowej przekłada się na wyższe...
Otwarcia firm nadal przeważają nad zamknięciami, nawet mimo niewielkiego spadku rdr.W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 r. do CEIDG...
Najem zwrotny coraz bardziej zyskuje na popularnościNajem zwrotny zyskuje na popularności w sektorze handlowym...
Polacy biorą coraz więcej L4 z powodu nadużywania alkoholuRośnie liczba zwolnień lekarskich z powodu nadużycia...