Kawa, herbata i ciastka to jedne z najczęstszych produktów, jakie znajdują się w koszyku zakupowym. I niemal zawsze towarzyszą nam w chwilach chociażby najkrótszego odpoczynku. Rano pozwalają z pełną energią rozpocząć kolejny pracowity dzień, w południe umilają nam krótką przerwę, a po południu to zastrzyk energii na kolejne godziny, również spędzone pracowicie, dla odmiany w domu. Zatem nie dziwi ich wyśmienita sprzedaż we wszystkich placówkach, nie inaczej jest także w sklepie Hamann w Warce, zlokalizowanym przy ul. Puławskiej 28. „Kawa, herbata i ciastka to produkty bardzo dobrze rotujące, dlatego zapewniamy klientom szeroki ich wybór” – mówi Marzena Adamek, manager tej 850-metrowej placówki, działającej od blisko sześciu lat, od początku w sieci Lewiatan. W ofercie są zarówno kawy mielone, jak i rozpuszczalne, w opakowaniach o różnych gramaturach (chociaż te większe sprzedają się znacznie lepiej), herbaty w torebkach, sypane, czarne, smakowe, owocowe, zielone, czerwone, ziołowe, na odchudzanie, funkcjonalne, a do tego ciastka pakowane i na wagę, wybór jest naprawdę imponujący, tutaj każdy znajdzie coś dla siebie, nawet ten najbardziej kapryśny klient. „Najlepiej oczywiście sprzedają się produkty aktualnie reklamowane, zwłaszcza te w telewizji. Konsumenci są ciekawi nowych smaków, nowych produktów, lubią eksperymentować i do różnych kaw, herbat dobierać różne ciasteczka” – przekonuje pani Marzena i dodaje, że najlepiej sprzedają się dobre produkty oferowane w dobrych cenach. „Konsumenci uwielbiają promocje! Zauważalne jest również to, że coraz chętniej robimy sobie drobne przyjemności – wolimy wypić jedną filiżankę dobrej kawy lub herbaty, niż dwie gorszej jakościowo. Do nich wybierzemy jedno lepsze ciasteczko, aniżeli dwa mniej smaczne” – dodaje moja rozmówczyni. Asortyment powinien być bogaty, klienci lubią kosztować nowe smaki, nie zapominajmy również o tym, że dobra kawa czy herbata jest fajnym niezobowiązującym podarunkiem nie tylko podczas świąteczno-wielkanocnych odwiedzin. „Często spotykam się z opiniami, że klienci odwiedzają nasz sklep, ponieważ posiadamy duży wybór produktów, a oni lubią powybierać, popatrzeć, poczytać informacje o produkcie. Jest to niewątpliwie ciekawość poznawania” – mówi pani Marzena. W sklepie Hamann z całą pewnością klienci mają spory wybór – placówka oferuje bowiem 22-24 tysięcy pozycji asortymentowych (pracująca baza). W ponad połowie koszyków zakupowych znajduje się kawa, herbata i ciastka, co świadczy o niewątpliwym zainteresowaniu tymże asortymentem. „Kawa, herbata i słodycze to produkty, które zawsze dobrze się sprzedawały i ich perspektywa w mojej ocenie jest bardzo pozytywna. Cenimy chwile relaksu z filiżanką herbaty i z ciasteczkiem, nasz podwieczorek lubimy celebrować o każdej porze dnia” – kwituje z uśmiechem manager sklepu. Pamiętajmy również o tym, że asortyment ten zwiększa znacznie swoją sprzedaż przed świętami, zbliżająca się Wielkanoc z całą pewnością jest dobrym pretekstem do przejrzenia sklepowych półek i znalezienia dodatkowego miejsca dla nieobecnych propozycji.
Maja Święcka
tagi: kawa , relaks , podwieczorek , Maja Święcka ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...