Chociaż lody są w Polsce wciąż produktem sezonowym, to te deserowe/rodzinne są w sklepowych zamrażarkach przez cały rok. Mimo, że jesienią i zimą sprzedaż lodów znacznie spada, to jednak zawsze znajdą się ich wielbiciele, którzy chętnie przygotują sobie lodowy deser. I na taką okoliczność przygotowane są sklepy. Na szczęście zima już za nami, a słońce niebawem zawita również do placówek detalicznych. Pamiętajmy więc o uzupełnieniu asortymentu lodowego. Zacznijmy od lodów deserowych. Według badania TGI MillwardBrown SMG/KRC z okresu styczeń-grudzień 2012, spożywanie lodów deserowych/rodzinnych deklaruje ponad 57% Polaków. Największa grupa respondentów (ponad 42%) jada lody deserowe/rodzinne kilka razy w roku.
Sklep w Radziejowicach
Artur Tomczyk sklep w Radziejowicach przy ulicy Przemysłowej 1d prowadzi od października 2012 roku. Jednak kontakt z handlem detalicznym ma od ponad 8 lat. Wcześniej prowadził sklep w innej lokalizacji. Jak przyznaje – obecnie handel jest nieprzewidywalny. Pan Artur z niecierpliwością czeka na letnie dni, które są zwiastunem lepszego sezonu w tej branży. „Wszystko byłoby dobrze, zacząłem się rozwijać, wstąpiłem do sieci ODIDO, unowocześniłem sklep. A tu nagle w pobliżu otwiera się Biedronka. Teraz muszę dzielić się swoimi klientami nie tylko z małymi sklepami w Radziejowicach, ale także z dyskontem” – mówi ze smutkiem. Teraz Artur Tomczyk wraz z nadejściem wiosny liczy na rozwój sprzedaży. „Również w kategorii lodów” – mówi z uśmiechem.
Lody deserowe
„Lody deserowe w rodzinnych litrowych opakowaniach zawsze dostępne są u mnie w sklepie. Dobrze sprzedają się tradycyjne smaki. Desery lodowe typu rolady czy torciki niestety sprzedają się słabo” – mówi pan Tomczyk. Wśród lodów deserowych, jak przyznaje detalista, wybór konkretnej marki zależy od gustu i sytuacji materialnej klienta. Ci z zasobniejszym portfelem wybierają Zieloną Budkę, Carte d’Or czy Grycana. Tacy klienci zazwyczaj szukają wytworniejszych smaków, często pytają o lody z dodatkami, na przykład posypane czekoladą czy z bakaliami. Ale jak podkreśla detalista jest to niewielki procent kupujących. „W moim sklepie, klienci zazwyczaj wybierają produkty sprawdzone, smaczne i w korzystnej cenie. Bardzo dobrze sprzedaje się Algida i tradycyjne smaki takie jak truskawka, śmietanka i czekolada” – mówi Artur Tomczyk. Właściciel sklepu w Radziejowicach przyznaje, że w okresie jesienno-zimowym sprzedaż lodów jest bardzo niska, jednak zawsze ma w zamrażarce kilka opakowań lodów deserowych.
Ważne dodatki
Posiadając w sklepie ofertę lodów deserowych, na półce nie może zabraknąć również różnego rodzaju dodatków. Wraz z nimi można przyrządzić doskonały deser. Prym wiodą sosy do lodów i deserów, wśród nich dominują smaki truskawkowy, toffi i czekoladowy. Nie zapominajmy także o różnego rodzaju posypkach cukrowych kolorowych, które uwielbiają nie tylko dzieci. Posypki oferuje na przykład marka Dr. Oetker, a sosy do lodów Terravita. Tego typu dodatki nadają każdemu deserowi wartość estetyczną, ale także urozmaicają smak.
Asortyment sosów czy posypek warto udostępnić w pobliżu zamrażarki z lodami, a jeżeli miejsce w sklepie na to pozwala, to również na dodatkowych standach ekspozycyjnych.
Pod kątem lata
Teraz, kiedy wiosna za pasem pan Artur zamierza uzupełnić zapasy lodów deserowych o większy wybór marek i smaków. Bliżej lata zapewni klientom duży wybór lodów impulsowych. „Zastanawiam się także nad zakupieniem zamrażarki na lody w kulkach. To na pewno przyciągnęłoby wielu turystów spacerujących po okolicy. Dzięki pałacykowi w Radziejowicach szczególnie wiosną i latem odwiedza nas sporo przyjezdnych gości. Wtedy znacznie wzrasta sprzedaż lodów” – dodaje właściciel sklepu.
Wśród lodów deserowych klienci sklepów mają swoje ulubione marki. Jednak jak wiadomo, co sklep to obyczaj. W Radziejowicach u pana Artura dobrze sprzedawały się marki znane i popularne na rynku, jednak jak mówił sam detalista, warto zawsze mieć alternatywę w postaci lodów mniej popularnych i szeroko reklamowanych. Konsumenci bowiem chętnie próbują czegoś nowego.
Monika Dawiec
tagi: lody , desery , desery lodowe , Hela-Prima , Algida , Grycan , Zielona Budka , Koral , Monika Dawiec , Terravita , sos , sos do lodów , polewa , dekoracja ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...