Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Schłodzone zakupy

Kategorie produktów

Schłodzone zakupy

Wtorek, 19 marca 2013 HURT & DETAL Nr 03 (85) / 2013 (Marzec)
Nadejście wiosny cieszy wszystkich! Dni stają się coraz dłuższe, przyjemnie przygrzewają pierwsze promienie słońca, wokół przyroda wesoło nastraja kolorowymi barwami. To również czas, kiedy po zimie, do sezonu letniego należy starannie przygotować klimatyzację.
Spiżarnia to ponad dwustumetrowe delikatesy zlokalizowane w Otwocku, przy ul. Kraszewskiego 83, działające od grudnia 2006 roku. W ofercie dostępnych jest kilkanaście tysięcy pozycji asortymentowych, produkty ogólnospożywcze, chemia gospodarcza, świeże mięso, wędliny, warzywa, owoce, produkty do przygotowania dań różnorodnych kuchni świata, w tym azjatyckiej, śródziemnomorskiej oraz produkty BIO, i te ze znakami jakości, o które klienci coraz częściej pytają. W placówce od samego początku zainstalowane są klimatyzatory i to one są jednym z najważniejszych elementów sklepowych wiosennych „porządków”. „Nie wyobrażam sobie funkcjonowania punktu handlowego w okresie letnim bez klimatyzacji” – mówi Maciej Niedziółka, właściciel Spiżarni. – „Po pierwsze chodzi o przechowywanie artykułów spożywczych, którym zbyt wysokie temperatury mogą zaszkodzić, wpłynąć na ich przydatność do spożycia. Po drugie to komfort robienia zakupów przez klientów. I po trzecie – komfort pracy personelu sklepu.” Pan Maciej podkreśla, że podczas upalnego lata klienci często wstępują do jego sklepu tylko po to, aby się ochłodzić, a wędrówka pomiędzy regałami przeważnie uwieńczona jest mniejszymi lub większymi zakupami. „W obecnych czasach klimatyzacja przestaje być luksusem, staje się standardem każdej nowoczesnej placówki” – zapewnia mój rozmówca. Pamiętajmy, że na temperaturę w sklepie wpływ ma nie tylko ta panująca na zewnątrz, ale i urządzenia chłodnicze z agregatami wewnętrznymi, które podczas pracy dodatkowo wytwarzają ciepło.

Jaką zatem wybrać ofertę rynkową? I jak dbać o to, aby nasze klimatyzatory działały prawidłowo?  Warto zdać się na ekspertów z firm oferujących tego typu usługę. Przedstawiciel dobierze odpowiednie urządzenie (oraz ich ilość) do kubatury sklepu – muszą być wystarczającej mocy na ilość metrów kwadratowych powierzchni. Na rynku dostępne są również urządzenia z opcją grzania – latem chłodzą, a zimą ogrzewają punkt handlowy. „Warto wybrać taki klimatyzator, kiedyś podczas srogiej zimy mieliśmy awarię centralnego ogrzewania i właściwą temperaturę mogliśmy zapewnić dzięki  funkcji ogrzewania” – podpowiada detalista i dodaje, że warto zainwestować w urządzenie dobrej klasy. Sam montaż klimatyzatorów odbywa się w przeciągu jednego dnia, i co ważne – nie zakłóca on zbytnio pracy sklepu. „Pamiętajmy o tym, aby nasze urządzenia klimatyzacyjne poddawać regularnym przeglądom. Jest to czyszczenie, uzupełnienie gazów chłodzących, jeśli jest taka potrzeba, odgrzybianie – jest to niezwykle ważne, jeśli nie chcemy mieć niemiłej niespodzianki w środku lata w postaci popsutego urządzenia. W moim sklepie zamontowane są trzy klimatyzatory i każdej wiosny dokonywane są w nich dokładne okresowe przeglądy serwisowe, co polecam każdemu detaliście – nie warto na tym oszczędzać” – zapewnia pan Maciej i dodaje, że obecnie produkowane urządzenia posiadają wbudowany termostat, który reguluje poziom ustawionej temperatury w otoczeniu, sam określa czas pracy klimatyzatora niezbędny do utrzymania właściwej temperatury w sklepie. A jaka powinna być ta najwłaściwsza? „Nie należy przesadzać z obniżaniem temperatury w czasie upałów. Wystarczy, aby była o kilka stopni niższa od tej panującej na zewnątrz. I tak klient wchodząc do sklepu ma wrażenie, że znajduje się w dużo chłodniejszym pomieszczeniu. Pamiętajmy, że zbyt niska temperatura może powodować to, że pracownicy będą  ciągle chorowali” – mówi detalista i dodaje, że wystarczy jeśli klimatyzator będzie działał tylko w godzinach pracy sklepu, pomijając oczywiście ekstremalnie wysokie temperatury nocą, które mogą negatywnie wpłynąć na asortyment sklepu, w tym na produkty świeże takie jak warzywa i owoce czy też słodycze czekoladowe. A co zrobić, gdy nasze urządzenie się popsuje? „Warto wezwać fachowca, który oszacuje koszt naprawy, ogólną sprawność klimatyzatora, bo nie zawsze naprawa jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem. Stare klimatyzatory zużywają niezwykle dużo prądu, co jest kosztowne, te nowoczesne są zdecydowanie bardziej oszczędne” – zapewnia pan Maciej.
 
Maja Święcka

tagi: klimatyzacja , Maja Święcka ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51