Historia Żubrówki Bison Grass w Polsce to blisko 600 lat tradycji. Już w XIV w. stała się ona jednym z ulubionych trunków polskiej szlachty. Wierzono, że dziko rosnąca, na leśnych polanach Puszczy Białowieskiej, trawa jest prawdziwym afrodyzjakiem i daje siłę żubra tym, którzy ją konsumują. Obecnie to najlepiej sprzedająca się wódka w polskich sklepach detalicznych. Ale nim opowiedzą o niej nasi rodzimi kupcy, poznajmy jej krótką charakterystykę.
Żubrówka Bison Grass to wódka smakowa, której wyjątkowy i naturalny charakter podkreśla źdźbło trawy żubrowej, która jest ręcznie zrywana, a następnie selekcjonowana i suszona w naturalnych warunkach. Z tak przygotowanej trawy otrzymuje się ekstrakt, który zestawiany jest z najwyższej jakości czystą wódką. Następnie jest filtrowany aż do uzyskania pięknego złocistego koloru oraz delikatnego smaku i aromatu. 44 dni trzeba poświęcić na wyprodukowanie jednej butelki Żubrówki Bison Grass. W obecnej butelce na rynek wprowadzona została w maju 2011 roku. Krystalicznie czysta Żubrówka Biała wywodzi się z Puszczy Białowieskiej. Charakteryzuje się delikatnym smakiem wódki czystej z natury. Nieskazitelną czystość Żubrówka Biała zawdzięcza także 6 krotnej destylacji oraz jedynej w Polsce platynowej filtracji. Dostępna jest w pojemnościach: 0,1 l, 0,2 l, 0,5 l, 0,7 l, 1 l. Na rynek wprowadzona w listopadzie 2010 roku. Żubrówka Palona zestawiana jest na bazie receptury wykorzystującej między innymi whiskey. Dzięki leżakowaniu w polskich dębowych beczkach po nalewach wiśniowych wytwarzanych w Białymstoku, Żubrówka Palona zyskuje bursztynowy kolor, zbalansowaną słodycz i posmak owoców, przy jednocześnie wytrawnych akcentach. Dostępna jest w pojemnościach: 0,1 l, 0,2 l, 0,5 l, na rynku obecna od kwietnia 2012 roku.
W niewielkiej miejscowości Podgóra od trzynastu lat z powodzeniem działa należący do Elżbiety Przybysz sklep wielobranżowy Pod Topolami (sieć eLDe), który swoją nazwę zawdzięcza kilku potężnym przydrożnym drzewom. Na powierzchni 120 mkw. można znaleźć ponad 4 tys. pozycji asortymentowych, w tym ogólnospożywcze, wędliny, warzywa i owoce, gazety, trochę chemii gospodarczej i szeroki wybór alkoholi. Te ostatnie sprzedają się wyjątkowo dobrze. „W zasadzie od początku działalności sklepu alkohole cieszą się dużym zainteresowaniem” – mówi Sylwia Cacek, córka właścicielki i dodaje, że po piwie wódka jest najchętniej kupowanym trunkiem z procentami. Która z nich jest liderem sprzedaży? Zdecydowanie Żubrówka Biała, zapewnia moja rozmówczyni. „Największym zainteresowaniem cieszy się Żubrówka Biała o pojemności 0,1 l oraz 0,5 l. W sprzedaży alkoholi mocnych można zaobserwować pewien rodzaj mody na konkretne wódki, i tak po dwuletniej dominacji Krupnika, teraz jest zdecydowanie czas Żubrówki. Biała i Bison Grass są obecnie niezwykle modne, w ofercie posiadam także Żubrówkę Paloną, która jest relatywnie młodym produktem” – mówi pani Sylwia i dodaje, że Żubrówka swoje przysłowiowe pięć minut ma już od roku i nic nie zapowiada, aby coś w tym zakresie miało się zmienić. O wprowadzeniu Żubrówki na rynek pani Sylwia dowiedziała się od przedstawiciela handlowego firmy CEDC, który nie tylko regularnie odwiedza sklep Pod Topolami, to zawsze służy fachową radą, podpowiada w jaki sposób właściwie wyeksponować alkohole, jakie nowości pojawią się na rynku. „Klienci chętnie kupują Żubrówkę, ponieważ relacja jakości do ceny plasuje ją w gronie liderów sprzedażowych, oczywiście w moim sklepie” – zapewnia detalistka.
Sprzedaż Żubrówki chwali również Robert Ambrozik, który prowadzi sklep eLDe w miejscowości Słomczyn, zlokalizowany przy ul. Wilanowskiej 239. Detalista z handlem związany jest od 1991 roku, w obecnej lokalizacji na powierzchni 100 mkw. oferuje ponad 7 tys. pozycji asortymentowych, w tym alkohole mocne, których ładna ekspozycja przykuwa uwagę klientów. „Posiadam około 400 pozycji spośród oferty alkoholowej, jest to towar, który bardzo dobrze rotuje. Wśród wódek zdecydowanie prym wiedzie Żubrówka, w ofercie posiadamy Żubrówkę Białą, Bison Grass oraz Paloną, we wszystkich dostępnych na rynku pojemnościach” – mówi detalista i dodaje, że absolutnym hitem sprzedażowym jest Żubrówka Biała. „Jest to związane z cyklem życia produktu, który dla wódki wynosi około dwóch lat. Najpierw popularny był Sobieski, później Absolwent, Czysta de Luxe, Krupnik, w chwili obecnej Żubrówka jest zdecydowanym numerem jeden wśród wódek. Swoją popularność zawdzięcza dobrej jakości, atrakcyjnej cenie oraz działaniom marketingowym firmy CEDC, która doskonale wie, jak wesprzeć sprzedaż produktów, zwłaszcza tych nowo wprowadzanych na rynek. Tak było również w przypadku Żubrówki” – podkreśla pan Robert.
W sklepie Sezam (sieć eLDe) w miejscowości Wilków klienci również najchętniej kupują Żubrówkę, przeważnie Białą o pojemności 0,5 l. To ładna placówka, działająca od 1996 roku. Na powierzchni 300 mkw. kupujący mają do dyspozycji aż 12 tys. pozycji asortymentowych. „Artykuły spożywcze, chemia, AGD, artykuły szkolne, elektryka, farby, od początku działalności stawiam na szeroki wybór produktów, w latach 90-tych przyjeżdżali do mnie klienci z całego województwa łódzkiego, mazowieckiego, a i z dalszych okolic zdarzali się także” – opowiada Ryszard Potrzebowski, właściciel Sezamu. Żubrówka w ofercie dostępna jest od samego początku obecności na rynku, detalista chwali jej sprzedaż, a zwłaszcza gdy są na nią promocje. „W styczniu tego roku mieliśmy bardzo atrakcyjną promocję w hurtowni – do sześciu kartonów jeden był gratis. Dzięki temu mogliśmy zejść z marżą z poziomu 13-15% na 9%. Oczywiście przełożyło się to na niezwykle lukratywny wzrost sprzedaży w sklepie” – chwali mój rozmówca.
Maja Święcka
tagi: Żubrówka , popularność , alkohol , wódka , Maja Święcka ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...