Jeden z liderów rynku przetwórstwa mięsnego w Polsce konsekwentnie realizuje strategię rozwoju i kolejny kwartał z rzędu skokowo zwiększa sprzedaż swoich produktów przy zachowaniu wysokiej rentowności sprzedaży.
Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A w okresie styczeń-marzec 2013 roku wypracowały 113,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i jest to wynik o ponad 59 % wyższy w porównaniu do 71,8 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka w pierwszym kwartale 2013 r. wypracowała na poziomie EBITDA 7,1 mln zł, o blisko 30 % więcej niż w tym samym okresie 2012 roku (5, 5 mln zł w IQ 2012 r.). Spółka odnotowała również rekordową poprawę zysku netto, który dzięki poprawie efektywności produkcji oraz wykorzystaniu tarczy podatkowej, powstałej w wyniku połączenia Spółek, wyniósł 4,3 mln zł i wzrósł o ponad 170 %, w stosunku do 1,6 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.
„Konsekwentnie realizowana przez nas strategia rozwoju Zakładów Mięsnych polegająca na rozwijaniu współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju i za granicą przynosi zapowiadane przez nas efekty. Rekordowo dobre wyniki finansowe wypracowane przez Spółkę są konsekwencją decyzji sprzed kilku lat, kiedy jako jedni z pierwszych zrozumieliśmy, że przyszłością w branży spożywczej będzie sprzedaż produktów w nowoczesnych kanałach dystrybucji. Gwarantuje ona potężny wzrost efektywności produkcji oraz poprawia możliwości zakupowe Spółki wynikające, ze zwiększonej skali prowadzonej działalności” - mówi Henryk Kania, Prezes i wiodący akcjonariusz Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A.
Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A. planując dalszy rozwój w oparciu o współpracę z sieciami handlowymi, w tym głównie dyskontami, w kwietniu 2013 roku zdecydowały się na zwiększenie mocy produkcyjnych poprzez lokowanie produkcji w jednych z najnowocześniejszych i nowo wybudowanych zakładach przetwórstwa mięsnego w Goczałkowicach-Zdroju.