Sprzedaż lodów uzależniona jest od panującej aury, jednak detaliści, coraz częściej podkreślają, że zwyczaje zakupowe Polaków w tej kategorii znacznie się zmieniają. Lubimy jeść lody przez cały rok. Jednak bez wątpienia tegoroczne lato, sprzyja konsumpcji mrożonych przysmaków.
Wybrać dobre lody w sklepie, przed zakupem jest trudno – na oko wszystkie wyglądają apetycznie. Dopiero po spróbowaniu można ocenić ich jakość i smak. Dlatego też znana marka, zaufany producent, sprawdzony produkt – to jedne z ważniejszych kryteriów, na podstawie których wybierane są lody. Amatorów letnich rarytasów czeka jeszcze wybór innego rodzaju: lody tradycyjne, mleczne, czy może jogurtowe, wodne albo sorbet? Marka Grycan zaspokoi każdą potrzebę, nawet najbardziej wymagającego konsumenta.
Naturalne składniki
„W naszym sklepie lody sprzedają się dobrze przez cały rok. Nie są już produktem typowo sezonowym” – mówi Agnieszka Siczek, kierownik Samu Pod Różami. Latem chętniej kupowane są małe pojemności lodów, lody impulsowe, a w miesiącach jesienno-zimowych – rodzinne, litrowe opakowania. Miejscowość, w której znajduje się sklep ma charakter turystyczno-wypoczynkowy, w związku z tym w wakacje automatycznie wzrastają obroty w wielu kategoriach. W zamrażarkach sklepowych znajduje się duży wybór lodowy wśród marek, smaków, pojemności. Jedną z marek, którą szczególnie upodobali sobie klienci Samu Pod Różami jest Grycan. Dlaczego? „Przede wszystkim bogactwo smaku, który jest niezwykle wyrazisty, konsystencja wskazująca na naturalność składników oraz szeroki wybór wśród smaków i rodzajów. Myślę, że to wystarczające argumenty” – mówi z uśmiechem pani Agnieszka. Jak przyznaje lody Grycan goszczą w jej domu od wielu lat. A co na to kupujący? „Wielu klientów od momentu, kiedy pierwszy raz kupiło lody marki Grycan, nie kupuje innych. Doceniają ich smak i naturalność. Liczą się z tym, że wysoka jakość musi kosztować. Klienci z mniej zasobnym portfelem, którzy zazwyczaj wybierają tańsze marki, na wyjątkowe okazje stawiają na lody Grycan, które ich nie zawiodą” – opowiada pani Siczek.
Klientów Samu Pod Różami możemy podzielić również ze względu na upodobania smakowe. Jak opowiada kierownik sklepu, jest stałe grono klientów, którzy uwielbiają tradycyjne smaki i nie poszukują nowości. Wybierają zazwyczaj smaki śmietankowe, waniliowe, czekoladowe czy truskawkowe. Inni wielbiciele marki Grycan gustują wyłącznie w nowościach bądź egzotycznych smakach. „Zawsze muszą spróbować innowacji, która akurat pojawia się na rynku. Lody jogurtowe z wiśniami czy truskawkami znalazły już swoich wiernych fanów wśród naszych klientów. Nawet ja jestem w ich gronie” – mówi pani Agnieszka. Młodzi klienci lubią również wyszukane smaki. Chętnie kupują lody o smaku chałwy, owoców leśnych, a także wersje urozmaicone, na przykład z dodatkiem bakalii. Latem bardzo dobrze sprzedają się sorbety, popularnością cieszy się truskawka, ale także mango czy kiwi.
„W naszym sklepie zawsze obecne są nowości, szczególnie w takiej kategorii jak lody. Latem staramy się mieć wszystkie lodowe innowacje” – dodaje pani Agnieszka. Nowe smaki kupowane są zazwyczaj z czystej ciekawości. Jeżeli klientowi przypadnie do gustu dany smak, to często do niego wraca, ale oczywiście nie zapomina o tych ulubionych od lat. Bywa też tak, że nowy smak staje się tym jedynym.
Bogactwo smaku
„Grycan? To ulubione lody naszych klientów” – wita mnie z uśmiechem Monika Kępczyńska, właścicielka sklepu w Radomiu. Już przy wejściu do sklepu w oczy rzuca się duży plakat z asortymentem marki Grycan dostępnym w sklepie. „To firma znana od lat, sprawdzona i godna zaufania. Klienci naszego sklepu upodobali ją sobie szczególnie” – dodaje.
Jakie smaki kochają Polacy? Jak przyznaje pani Monika wśród pojemności 150 ml najlepiej sprzedają się smaki: czekoladowy, café latte, bakaliowy, śmietankowy. Jeżeli chodzi o półlitrowe pojemności prym wiodą: pistacjowe, waniliowe, miętowe. „Klienci polubili też nowe jogurtowe smaki, ponieważ nie są zbyt słodkie i idealnie pasują do lodowego deseru na letni dzień” – mówi pani Monika. Latem nie do zastąpienia okazują się być sorbety, zwłaszcza: malina, truskawka, mango i cytryna. „Jeżeli chodzi o litrowe lody najlepiej sprzedają się smaki tradycyjne, a także bakaliowe” – dodaje. W sklepie pani Kępczyńskiej lody Grycana sprzedają się dobrze przez cały rok. Latem prym wiodą sorbety, smaki owocowe, zimą bakaliowe czy waniliowe. „Oczywiście zimą sprzedaż nie jest tak wysoka jak latem, ale jedna lodówka zawsze jest pełna lodów Grycan. Wówczas najlepiej sprzedają się półlitrowe i litrowe pojemności” – mówi detalistka.
Czym marka Grycan wygrywa z konkurencją? „Jeżeli ktoś spróbuje po raz pierwszy tych lodów, zazwyczaj nie wraca do innych. Klient, który decyduje się na te lody, wie że wybiera wysoką jakość, za którą musi zapłacić. Ale smak rekompensuje wyższą cenę” – dodaje Monika Kępczyńska.
Naturalne składniki, bogactwo smaków i nowości, które zaspokoją wymagania nawet najbardziej wybrednego konsumenta – to kryteria, które powinny spełniać lody idealne! Znajdziemy je nie tylko w lodziarniach, ale także w sklepie spożywczym za rogiem! Przyjemność jest zatem na wyciągnięcie ręki…
Monika Dawiec
tagi: Grycan , lody , Monika Dawiec ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...