Konary
Państwo Wieczorek swój sklep w niewielkiej miejscowości Konary (około 100 posesji) prowadzą od 1991 roku, wcześniej należał on do mamy pani Małgorzaty. Klientelę stanowią okoliczni mieszkańcy oraz przejezdni. Handel kwitnie latem, okres jesienno-zimowy jest zdecydowanie gorszy. Pomimo konkurencji – w Konarach działają jeszcze dwa sklepy ogólnospożywcze – małżeństwo na brak klientów nie narzeka. „Zakupy robią u nas mieszkańcy miejscowości oddalonych i o kilkanaście kilometrów” – mówi pan Marian. Przepis na sukces? Przystępne ceny, atrakcyjne promocje i bogaty asortyment, wśród którego nie brakuje laureatów konkursu Złoty Paragon. „Są to rzeczywiście najlepiej rotujące artykuły” – podkreśla pan Marian i dodaje, że miesięcznik Hurt & Detal na co dzień pomaga komponować sklepowe półki.
„Z chęcią czytam publikacje, w których detaliści wypowiadają się o tym, jakie produkty w ich placówkach sprzedają się najlepiej, które rekomendują klientom, podpowiadają, jakie mają pomysły na własny sklep, na sukces” – wymienia detalista, dla którego lista laureatów zdecydowanie ułatwi zakupy w hurtowni, będzie pomocna w sprawdzeniu czy wszystkie produkty są obecne na półkach. „Bardzo pomocne w tym będzie również umieszczenie przez producentów logo na opakowaniach” – dodaje pan Marian i poleca, aby wszyscy detaliści posiadali w ofercie artykuły najlepiej rotujące.
Prószków koło Opola
12 kilometrów od Opola, w miejscowości Prószków, działa od 2005 roku sklep Romana Nagrodzkiego, który razem z żoną prowadzi w sumie trzy punkty handlowe. Na powierzchni 100 mkw. do dyspozycji klientów (około 250 dziennie) jest blisko 9 tys. pozycji asortymentowych. Pan Roman konkurs Złoty Paragon ocenia bardzo pozytywnie. „Dzięki niemu mogę dowiedzieć się, jakie towary warto mieć w sklepie, na których można zrobić dobry obrót” – mówi detalista i zaznacza, że aż 90 procent dostępnych jest w jego placówce. „Pozostałe również wprowadzę do oferty, może będą i w moim sklepie dobrze rotowały? Na pewno będę je polecał klientom” – zapewnia pan Roman. Na co dzień podpowiada kupującym, które artykuły warto wybrać, które akurat objęte są promocją, które osobiście lubi. „Teraz będę dodatkowo rekomendował laureatów Waszego konkursu” – z uśmiechem dodaje detalista i podkreśla, że świadomość posiadania w sklepie produktów najlepiej rotujących, to spokój zakupów i zatowarowania sklepu.
Ostrów
Ostrów to miejscowość znajdująca się przy trasie Warszawa-Lublin. I chociaż działa tutaj kilka sklepów, usytuowanych jeden przy drugim, to z całą pewnością wyróżnia się ten należący do rodziny Rajchembachów – jest niezwykle ładny, nowoczesny, z ciekawą aranżacją. Na powierzchni 70-ciu metrów do dyspozycji kupujących jest asortyment ogólnospożywczy, nie brakuje chemii, świeżego pieczywa, wędlin, ciastek, warzyw i owoców. Najwięcej klientów jest od 5.00 do 7.00 rano oraz od 16.00 do zamknięcia, do godziny 20.30.
„Kluczem do sukcesu jest dobrze zatowarowany sklep, nie może brakować nowości, promocji, artykułów w dobrych cenach. Dlatego miesięcznik Hurt & Detal pomaga mi w doborze asortymentu, chętnie zapoznaję się z nowościami, niezwykle cenne są dla mnie podpowiedzi innych detalistów, które produkty u nich sprzedają się dobrze, a które niekoniecznie – jest to dla mnie sugestia, aby wprowadzić artykuły nieobecne do tej pory na półce, spróbować czy i u nas w sklepie będą cieszyły się zainteresowaniem. Może po prostu należy je jakoś inaczej wyeksponować, podpowiedzieć klientom, że cieszą się zainteresowaniem wśród kupujących. My detaliści mamy duży wpływ na wybory konsumentów” – mówi Marta Nejman, córka pani Grażyny. „Lista laureatów będzie dla nas doskonałą ściągawką podczas zakupów w hurtowni, będziemy mogli sprawdzić, czy aby niczego nie pominęliśmy” – podkreślają detalistki i zapewniają, że w przyszłym roku również wezmą udział w konkursie Złoty Paragon.
Toruń
W historii Polski Toruń zapisał się nie tylko jako miasto Kopernika, ale także jako ważny ośrodek handlowy. Obecnie to centrum naukowo-turystyczne regionu, w którym na szczęście nie brakuje małych tradycyjnych sklepów i sklepików. Jeden z nich od niespełna roku powadzi Ewelina Rasielewska, związana z handlem od dziecka – sklep rodziców z powodzeniem działa od 20 lat. W najbliższej okolicy znajduje się Polomarket, Biedronka, targowisko, szkoła podstawowa, jak podkreśla właścicielka – na rynku nadal jest miejsce na małe osiedlowe sklepiki. „Trzeba mieć serce do handlu, aby osiągnąć sukces, ja kocham to co robię, dzięki czemu mój sklep dobrze prosperuje, chociaż jest niewielki, o powierzchni 46 mkw. Planuję do końca roku otworzyć drugi” – mówi pani Ewelina. Większość produktów nagrodzonych Złotym Paragonem oraz wyróżnionych dostępna jest w ofercie. A co z tymi, których brakuje? „Spróbuję je wprowadzić do oferty. Skoro u innych detalistów dobrze rotują, to może i u mnie się przyjmą?” – zastanawia się właścicielka i dodaje, że lista laureatów to doskonała podpowiedź o jakich produktach warto pamiętać.
Góra Kalwaria
Niskie marże, konkurencyjne ceny, miła obsługa i właściwie dobrany asortyment – to stanowi o sukcesie sklepu spożywczo-przemysłowego Ga-Ga znajdującego się w centrum Góry Kalwarii. Działa od 1994 roku, początkowo jego wielkość wynosiła około 140 mkw., w 2000 roku właściciele zdecydowali się na rozbudowę, która ukończona została dwa lata później. W chwili obecnej na powierzchni 350 mkw. do dyspozycji kupujących jest ponad 10 tys. pozycji asortymentowych. Pomimo silnej konkurencji w najbliższej okolicy – Biedronka, Tesco, Lewiatan, w placówce w tygodniu robi zakupy około tysiąca osób dziennie, w soboty nawet ponad 1 200. „Z konkursu Złoty Paragon dowiadujemy się, jakie produkty są tymi najlepiej rotującymi, które warto posiadać w ofercie. Lista zwycięzców z całą pewnością wpłynie na nasze decyzje zakupowe w hurtowniach, chociaż większość, znaczna większość z nich jest obecna w naszej ofercie” – mówi Małgorzata Słodzińska, pracownik biurowy w sklepie. Grażyna Taraszewska, współwłaścicielka marketu, dodaje, że również prezentowane nowości w miesięczniku Hurt & Detal podpowiadają na jakie produkty należy zwrócić uwagę. „Lubię poczytać o tym, co sprzedaje się u innych detalistów, o ich sklepach, z przyjemnością oglądam zdjęcia zarówno osób, jak i sklepów” – zapewnia pani Grażyna.
Maja Święcka
tagi: Złoty Paragon , konkurs , Hurt & Detal , Maja Święcka ,
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs...
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną...
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" –...
Zawieszono ponad 282 tys....
Ministerstwo Finansów ogłosiło nowe limity podatkowe, które...
Branże energochłonne liderem takich inwestycji...
Przez ostatnie trzy lata wynagrodzenie minimalne rosło w...
Biznes apeluje o większą stabilizację prawa i obciążeń...