Podczas tegorocznej konferencji Content Marketing World 2018 w Cleveland zostały zaprezentowane najnowsze badania przeprowadzone przez amerykański Agency Managmement Institute, poświęcone zagadnieniu outsourcowania usług marketingowych od zewnętrznych agencji. Instytut zbadał łącznie 500 firm. Respondentami byli właściciele oraz prezesi, dyrektorzy i wice dyrektorzy marketingu, a także dyrektorzy finansowi.
Wyniki obszernego badania pokazały, że kompetencje związane z opracowaniem strategii komunikacji nie są kluczowe dla firm zlecających usługi komunikacji marketingowej, a coraz więcej firm oczekuje raczej sprawnej egzekucji zgodnej z przyjętym planem działań. Zamiast strategicznych insight’ów warto pokazać świeże pomysły i zrozumienie grupy docelowej, co będzie bardziej atrakcyjnym sposobem mówienia o strategii.
- Podobny trend obserwujemy na polskim rynku. Co raz więcej firm oczekuje od agencji większej niż dotąd specjalizacji oraz dedykowania do współpracy wąsko wyspecjalizowanych zespołów, pracujących w oparciu o określone KPI’s. Im bardziej skomplikowany projekt, tym częściej jesteśmy zapraszani do wsparcia działań – najczęściej związanych z tworzeniem contentu, SEO PR, employer brandingiem – powiedział Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.
- Wyniki badania Agency Managmement Institute obalają wiele mitów, popularnych również na polskim rynku. Jednym z nich jest przekonanie, że mali klienci zlecają na zewnątrz więcej zadań z obszaru marketingu. Tymczasem jak pokazuje badanie 500 firm, liczba zadań zlecanych zewnętrznym agencjom jest znacząco większa w przypadku dużych firm, z dużymi zespołami marketingowymi. Blisko 80 % firm z zespołami powyżej 100 osób outsourcuje więcej niż połowę swoich zadań marketingowych – komentuje Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.
Im większy wewnętrzny dział marketingu tym większą liczba współpracujących agencji. Wśród zbadanych firm blisko 75% współpracuje obecnie z więcej niż jedną agencją. Połowa firm korzysta obecnie z usług 2-3 agencji, największe nawet z 5 jednocześnie.
Więcej informacji o konferencji Content Marketing World 2018 na stronach:
https://thinkkong.pl/content-marketing-world-2018/ https://onboard.pl/aktualnosci/content-marketing-seo-szansa-zagrozenie-dla-public-relations/ On Board Think Kong łączy unikalne kompetencje w dziedzinach doradztwa public relations i public affairs, social mediów, SEO, content marketingu, kreacji i strategii. Wykorzystuje własne narzędzia analityczne do mierzenia skuteczności zintegrowanych kampanii. Jest częścią międzynarodowej niezależnej sieci ECCO Network obecnej w ponad 30 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Grupę tworzy zespół specjalizujący się w strategii komunikacji, content marketingu i SEO, stakeholders relations, komunikacji kryzysowej, kampaniach z influencerami, visual storytellingu, performance marketingu, komunikacji globalnej, komunikacji wewnętrznej oraz employer brandingu i CSR. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards).Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.