Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Wygodne zakupy stacjonarne dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych
Wygodne zakupy stacjonarne dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych
Wtorek, 18 czerwca 2019
Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym). W dobie cyfryzacji klienci oczekują od sklepów, podczas procesu zakupów, porównywalnej wygody do tej, jaką oferują sprzedawcy internetowi. Zmieniające się wymagania rynku zobowiązują detalistów do szerszego wykorzystywania Internetu Rzeczy, aby zapewniać klientom spersonalizowane wrażenia i nawiązywać z nimi trwałe relacje.
Błyskawiczne zmiany w sektorze handlu detalicznego sprawiły, że przedsiębiorstwa, bez względu na rozmiar czy ilość zatrudnianych pracowników, aktualizują strategie i inwestują w rozwój, by nadążyć za zróżnicowaną grupą odbiorców. Detaliści starają się zapewnić klientom wygodne zakupy poprzez inwestycje w rozwiązania technologiczne, takie jak np. mobilny asystent zakupów. Urządzenia mogą być wykorzystywane zarówno przez personel sklepów, jak i kupujących. Bezproblemowe zakupy oznaczają również wyeliminowanie wszystkich elementów, które nie przynoszą korzyści i negatywnie wpływają na wrażenia zakupowe klientów. Najczęściej zgłaszane przez nich problemy to kolejki do kas, brak informacji o stanie magazynu lub długie oczekiwanie na uzyskanie informacji o produkcie, wydrukowanie rachunku lub użycie karty lojalnościowej.
Te aspekty stanowią znaczną przeszkodę na drodze do komfortowych zakupów i generowania wyższych zysków przedsiębiorstwa. Z problemów zdają sobie sprawę nie tylko kupujący. Wyniki badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie Zebra Technologies – w którym wzięli udział pracownicy sklepów, branżowi decydenci i kupujący – pokazują, że prawie połowa (42 proc.) pracowników sklepów ma za mało czasu na obsługę klienta, bo musi wykonywać inne zadania. Kolejne 28 proc. z nich wskazuje na trudności w pozyskaniu informacji pomocnych konsumentom. Dwie trzecie (66 proc.) personelu uważa, że dzięki tabletom mogłoby świadczyć lepszą obsługę klienta i poprawić wrażenia konsumentów z zakupów.
Mobilne urządzenia typu osobisty asystent zakupowy, takie jak opracowany przez Zebra Technologies model PS20, mający formę ręcznego terminala, umożliwiają kupującym pobranie listy zakupów i zarządzanie nią, otrzymywanie spersonalizowanych ofert oraz nagród, a także korzystanie z kart lojalnościowych. Sprzęt można wykorzystać do zadawania pytań sprzedawcom o stan magazynu albo do nawigacji po sklepie w poszukiwaniu produktów z listy. Urządzenia zostały wyposażone w samoobsługowy skaner, co pozwala wyeliminować konieczność ponownego skanowania produktów przy kasie, a nowe wrażliwe czujniki sprawiają, że klienci mogą umieścić urządzenie w uchwycie na koszyku i wygodniej skanować towary. Kupujący mogą też ominąć kolejki i zaoszczędzić czas, wkładając produkty do własnych toreb („skanuj i pakuj”), co pozwala na dalsze usprawnienie procesu zakupowego. Co więcej, tego typu rozwiązania umożliwią właścicielom sklepów zaimplementowanie dodatków do oprogramowania, które mogą na przykład oznaczać produkty zawierające alergeny. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł otrzymywać powiadomienia o występowaniu w produkcie konkretnych składników, na które może być uczulony.
Granica między pozytywnymi a negatywnymi wrażeniami z zakupów jest bardzo wąska. Zbyt wiele problemów negatywnie wpływa na poziom satysfakcji kupujących w sklepach stacjonarnych. Z drugiej jednak strony zaletą zakupów w takich obiektach jest możliwość eksperymentowania i doświadczania — choćby faktury produktów czy zapachów jedzenia — oraz nawiązywania interakcji. Sklepy, którym zależy na zapewnieniu pozytywnych wrażeń zakupowych, powinny zastanowić się nad inwestycją w technologie, które rozwiążą problemy związane ze stacjonarnym charakterem placówek i sprawią, że kupujący znowu poczują się najważniejsi.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.