Materiały POS działają na podświadomość klienta, a widoczne i wyróżniające się komunikaty przykuwają jego uwagę. Metody marketingu tradycyjnego – ogólnie mówiąc – mają za zadanie wytworzyć pewien obraz postrzegania marki oraz stosunku do niej, materiały POS często zaś decydują o końcowej decyzji zakupowej, która rozgrywa się bezpośrednio w sklepie.
Któż z nas nie zwraca w sklepie uwagi na komunikaty typu „PROMOCJA”, „NOWOŚĆ”, „NOWA CENA”, czy „DWA W CENIE JEDNEGO”? Otóż umiejscowiony w widocznym miejscu i skupiający się wokół konkretnego produktu komunikat – może znacznie zwiększyć sprzedaż. Dzięki takiemu zabiegowi, kupujący jest w stanie zdecydować się na dodatkowy produkt, który pierwotnie mógł być nawet poza jego planowanym „koszykiem”. W ten właśnie sposób działają materiały POS i dlatego są one tak ważne w placówce handlowej. Potwierdzają to również badania, z których wynika, że ponad połowa Polaków kupuje produkty głównie w promocjach. Niezależnie od zastosowania komunikatów zachęcających do zakupów, bardzo ważnym aspektem prezentacji produktów powinna być dbałość o widoczność i czytelność etykiet cenowych. To one już ostatecznie zadecydują o tym, czy produkt znajdzie się w koszyku. Materiały POS można oczywiście tradycyjnie zakupić, jednak obecnie istnieje możliwość stworzenia ich we własnym zakresie w sklepie. To nie tylko oszczędność czasu, ale również niezależność.
Michał Pańczyk
Redaktor