Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Bezpieczeństwo przede wszystkim. Wywiad z Przemysławem Śnieżyńskim, Prezesem Zarządu Medisept

Wywiady

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Wywiad z Przemysławem Śnieżyńskim, Prezesem Zarządu Medisept

Środa, 18 listopada 2020 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 11/177. Listopad 2020
Maseczki, dystans społeczny i dezynfekcja to nie tylko obecny standard, ale też jedyny sposób ochrony zdrowia. O bezpieczeństwie, aktualnej sytuacji epidemicznej i zagrożeniach związanych z nielegalnymi środkami dezynfekcyjnymi rozmawiamy z Przemysławem Śnieżyńskim, Prezesem Zarządu Medisept.
Jesteśmy w trakcie jesiennej fali epidemii COVID-19. Pomimo dużej wiedzy na temat wirusa i stałej edukacji w tym zakresie, przypadki zakażeń osiągają wartości wielokrotnie przewyższające te z pierwszej fali. W jaki sposób społeczeństwo może ograniczyć ryzyko zarażenia się wirusem?

Od pewnego czasu w Polsce w postępie arytmetycznym rośnie liczba zakażonych. Oficjalne wyniki testów ogłaszane przez Ministerstwo Zdrowia w pierwszej połowie października przekroczyły 5 tys. przypadków dziennie, dzisiaj wartości te przekraczają już 20 tys. Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego z Uniwersytetu Warszawskiego, analizując sposób rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 w polskim społeczeństwie, mówi, że faktycznych dziennych przypadków zakażeń jest co najmniej 9 razy więcej (czyli, odnosząc się do dzisiejszych danych, nawet 100 tys.), a za niecały miesiąc może być ich 200 tys. dziennie.

System zdrowotny w Polsce, mimo wiosennego „sprawdzianu”, nie wykorzystał szansy na lepsze przygotowanie przed jesienną falą. Brakuje rozwiązań, ludzi, szpitali, sprzętu, decyzji.

Jedyną metodą na opanowanie sytuacji jest powrót do restrykcyjnego stosowania reguły MDD (maseczka, dystans, dezynfekcja) przez absolutnie wszystkich Polaków. Wiosenny lockdown pokazał, że jest to jedyna skuteczna droga. Jeśli wszyscy będą stosowali przyjęte zasady ochronne, przestaniemy dostarczać systemowi zakażonych w liczbie ponad jego możliwości. Na tym właśnie polegała wiosenna strategia władz. W odwrotnym kierunku poszły działania w Lombardii, w której system OZ, mimo że jest jednym z najlepszych na świecie, zapchał się już w pierwszych dniach, właśnie z powodu zbyt dużej liczby przypadków.

Jakie zasady bezpieczeństwa powinny być koniecznie przestrzegane w domu, szkole i miejscach użyteczności publicznej?

Wszędzie powinny być stosowane takie same zasady, czyli MDD. Nieustannie mówimy o tym we wszystkich naszych akcjach edukacyjnych, materiałach informacyjnych, szkoleniach, webinarach: po pierwsze nie dopuścić do zakażenia. Przy skrupulatnym stosowaniu się do tych zasad ograniczamy w znaczny sposób ekspozycję organizmu na kontakt z wirusem. Muszą być zapewnione dobrej jakości środki dezynfekujące, rękawiczki, strefy dystansu, zabezpieczenia w postaci zapór. Bezkompromisowo powinno być również wymagane odpowiedzialne zachowanie: prawidłowo założona maseczka, dezynfekcja dłoni przed wejściem na teren obiektu, rękawiczki, dystans etc.

Handel detaliczny jest jednym z tych miejsc, w którym gromadzi się jednocześnie wielu klientów. W jaki sposób sklepy powinny zabezpieczyć swoich klientów i pracowników przed ryzykiem zachorowania?

Odpowiedź jest taka sama jak w przypadku poprzedniego pytania. W sklepach zasady bezpieczeństwa powinny być kategorycznie przestrzegane zarówno przez operatora, jak i użytkownika tego miejsca. Muszą być zapewnione dobrej jakości środki dezynfekujące, rękawiczki, strefy dystansu, zabezpieczenia w postaci zapór. Od klientów powinno być wymagane dostosowywanie się do zaleceń obejmujących prawidłowo założoną maseczkę, dezynfekcję dłoni przed wejściem na teren obiektu, ubranie rękawiczek, utrzymywanie dystansu etc. Tu nie ma miejsca na interpretacje prawne. Obowiązkiem sklepu jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim kupującym.

Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze środka dezynfekującego? Czy wszystkie są bezpieczne i dedykowane COVID-19?

Ogromna część środków, które trafiają do naszych koszyków, to preparaty antybakteryjne i środki kosmetyczne. Mimo zapewnień sprzedających są one nieskuteczne w walce z wirusami, w tym z koronawirusem. Taki kosmetyk na opakowaniu nie posiada numeru pozwolenia na obrót produktem biobójczym, jego producent nie przeprowadził badań mikrobiologicznych potwierdzających skuteczność w zwalczaniu bakterii, a tym bardziej wirusów.

W przeciwieństwie do produktów antybakteryjnych, środki dezynfekcyjne mają udokumentowane badaniami działania bójcze wobec wirusów, bakterii, prątków i grzybów wymienionych na opakowaniu. Na etykiecie takiego produktu należy szukać numeru pozwolenia na obrót wydany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz informacji o działaniu wirusobójczym – tych informacji nie znajdziemy na preparatach antybakteryjnych i środkach kosmetycznych.

W przypadku ich braku na opakowaniu należy szukać informacji o jego składzie. Skuteczny środek dezynfekcyjny, który działa na wirusy osłonkowe (takie jak grypa, korona czy HIV) powinien zawierać minimum 60% alkoholu. Jeśli na opakowaniu jego zawartość nie jest wyraźnie podana, można ją ocenić na podstawie kolejności wymienienia składników na etykiecie. Jeśli jako pierwszy składnik jest podana woda, a jako następny alkohol, to tego ostatniego jest w danym preparacie mniej niż 50%. Środki o takim składzie nie są skuteczne wobec wirusa SARS-CoV 2, ani też żadnego innego.

Jak wygląda aspekt prawny odnoszący się do odpowiedzialności dystrybutora za sprzedaż nielegalnych środków dezynfekcyjnych?

Polskie prawo przewiduje odpowiedzialność karną dystrybutora wprowadzającego środki nielegalne dezynfekcyjne, czyli nieprzebadane i niedopuszczone oficjalnie do obrotu, nieposiadające numeru pozwolenia URPLWMiPB.

Zgodnie z art. 45 i 46 ustawy o produktach biobójczych podmiot udostępniający na rynku (producent, dystrybutor, sklep) produkt posiadający cechy biobójczego, który nie posiada pozwolenia na obrót lub prawidłowego oznakowania na etykiecie, podlega odpowiedzialności karnej, włącznie z karą pozbawienia wolności do 2 lat. Obecnie takich nielegalnych produktów jest na rynku całe mnóstwo, dlatego tak ważna jest świadomość dystrybutora (sklepu, hurtownika) o konieczności sprawdzenia ich.

Na rynku jest również mnóstwo produktów imitujących te produkowane przez renomowanych producentów, pod znaną i wiarygodną marką…

Oprócz szkód, które plagiatorzy wyrządzają samym firmom, co według polskiego prawa jest przestępstwem i powinno być karane (i tu Medisept bezwzględnie to egzekwuje), pozostaje jeszcze aspekt bezpieczeństwa użytkowników takich produktów. Wprowadzenie na rynek wysokiego jakościowo rozwiązania dezynfekcyjnego wymaga wieloletnich badań, opracowania idealnego składu, testów, rejestracji i uzyskania numeru pozwolenia URPLWMiPB. Firmy podrabiające produkty Medisept nie ponoszą tych wysiłków i kosztów, nie dbają o właściwy skład i jakość, narażając zdrowie klientów. Kradnąc naszą zastrzeżoną markę kradną jednocześnie nasze budżety marketingowe, nasze wysiłki związane z edukacją rynku, nasz ekspercki autorytet wypracowywany latami na oddziałach zakaźnych polskich szpitali. Klienci z kolei kupując te podrabiane produkty są po prostu oszukiwani. Liczą, że nabyli produkt opracowany w naszych renomowanych laboratoriach, a dostają słabej jakości, często szkodliwą i śmierdzącą podróbkę. Całe szczęście łatwo nasze produkty odróżnić, wystarczy zapoznać się z informacjami na naszej stronie internetowej. Prowadzimy kilka postępowań wobec nieuczciwych firm działających na polskim rynku.

Medisept jest producentem kompleksowych rozwiązań w zakresie utrzymania higieny i dezynfekcji. Na jakie produkty z portfolio powinniśmy – jako konsumenci – zwrócić szczególną uwagę?

Od 25 lat Medisept jest obecny na rynku produktów profesjonalnych. W tym czasie rozwinął szerokie portfolio produktów do dezynfekcji (higienicznej i chirurgicznej dezynfekcji rąk, małych i dużych powierzchni, narzędzi oraz tych stosowanych w stomatologii). W przeciwieństwie do produktów, które masowo pojawiły się na rynku na pozwoleniach tymczasowych, produkty Medisept były opracowywane przez wiele lat, podlegały licznym badaniom i certyfikacjom.

Wraz z tak rozbudowaną ofertą produktową, Medisept stworzył zestaw procedur higienicznych dla różnych branż: medycznej, produkcyjnej, biurowych, oświaty, handlu. Pamiętajmy, że same produkty nie wystarczą, konieczne jest właściwe ich stosowanie oraz przestrzeganie procedur, które są integralną częścią kompleksowego systemu wraz z urządzeniami dozującymi. Elementem kompleksowego podejścia jest pełna gama środków czystości produkowanych w standardzie medycznym (do utrzymania powierzchni podłogowych, ponadpodłogowych, sanitariatów, kuchni, rąk), wysokiej jakości mydła oraz emulsji antybakteryjnych i pielęgnacyjnych.

Podsumowując, wszystkie produkty Medisept są skuteczne na koronawirusa. Pamiętajmy że utrzymanie czystości (wg wytycznych WHO) jest pierwszym etapem dezynfekcji, a mycie rąk to podstawowa metoda profilaktyki zakażeń.

Jakie środki do dezynfekcji profesjonalnej z oferty Medisept należy stosować, aby skutecznie zabezpieczyć i ochronić pracowników i klientów firm, sklepów, centrów handlowych?

Polecamy przede wszystkim produkty do dezynfekcji rąk Velodes Soft o przedłużonym działaniu do 3 godzin. Koniecznie wraz z dozownikami dostosowanymi do dużej liczby osób korzystających (wejścia do biur, centrów handlowych, łazienek). Drugim środkiem jest Velox Top AF do szybkiej dezynfekcji małych powierzchni (blaty, klamki, włączniki, poręcze itd.). Bardzo wydajny, bezpieczny i skuteczny produkt bezalkoholowy do dezynfekcji dużych powierzchni podłogowych to Quatrodes Forte. Polecamy także nasączane chusteczki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni.

W jaki sposób odbywa się dystrybucja produktów konsumenckich Medisept, a w jaki profesjonalnych?

3 lata temu na bazie produktów profesjonalnych (ta sama receptura) wprowadziliśmy linię konsumencką Medisept, która jest dystrybuowana w sieci drogerii Rossmann oraz dezynfekcja.pl. W 2020 roku rozszerzyliśmy linię konsumencką o markę IYO – obecnie do kupienia w Żabce, Tesco, Kauflandzie, Carrefour, Neonet. Nasze produkty otrzymały dwie ważne nagrody: Laur Konsumenta oraz Konsumencki Lider Jakości. Z kolei produkty profesjonalne dystrybuuje sieć partnerska regionalnych hurtowni oraz sklepów internetowych, można je zamówić również na stronie www.medisept.pl.

Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk, Prezes Wydawnictwa,
Redaktor Naczelny Hurt & Detal




tagi: Przemysław Śnieżyński , Medisept , środki dezynfekcyjne , sytuacja epidemiczna , zagrożenia , bezpieczeństwo , ochrona zdrowia , pandemia , koronawirus , covid-19 , przedaz , handel , konsument ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51