Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Żelki i pianki: kategorie, które warto rozwijać!

Shop Doctor

Żelki i pianki: kategorie, które warto rozwijać!

Poniedziałek, 20 grudnia 2021 HURT & DETAL Nr 12/190. Grudzień 2021
Żelki i pianki to największa kategoria wśród cukierków paczkowanych. Obecnie stanowią już 39%[1] tego koszyka i zwiększają w nim swój udział, osiągając dynamikę sprzedaży na poziomie przekraczającym 11%[2] w porównaniu do ubiegłego roku.
Kategoria rozwija się dynamicznie, ale w sposób zrównoważony, tworząc trwały trend wzrostowy w wolumenie i wartości3. Co więcej, wzrost kategorii odnotowują wszystkie istotne kanały dystrybucji, przy czym najwyższe dynamiki osiągają obecnie średnie sklepy spożywcze i dyskonty. Także obserwując trendy w pozostałych kategoriach koszyka słodyczy, widzimy, że kategoria żelek rozwija się znacznie szybciej niż np. czekolada, batony czy wafle4.

HARIBO utrzymuje swoją mocną pozycję lidera kategorii i w największym stopniu buduje jej wartość5. Dla konsumentów HARIBO jest synonimem żelek. Na pytanie, jaka marka przychodzi im do głowy jako pierwsza, kiedy myślą o żelkach, aż 67% respondentów na pierwszym miejscu wymienia HARIBO6. Z danych wynika, że HARIBO nie tylko skutecznie buduje penetrację marki, ale też zwiększa się częstotliwość zakupu naszych produktów7.

Jako lider kategorii w swoich działaniach skupiamy się na potrzebach shopperów. Wiemy, jak ważne jest odzwierciedlenie ich preferencji poprzez asortyment dopasowany do misji zakupowej danego kanału sprzedaży. Mimo że klasyczne owocowe żelki wciąż stanowią znaczną większość kategorii, to coraz większym powodzeniem cieszą się segmenty kwaśne czy żelki ekstrudowane (potocznie zwane „kablami” lub „paskami”). Dla przykładu żelki kwaśne mają obecnie już 19%8 udziału w kategorii i notują wzrosty znacząco powyżej tempa jej rozwoju: +21%9. Oprócz wspomnianych już żelek kwaśnych i ekstrudowanych, mamy coraz więcej propozycji produktowych odpowiednich dla wegetarian. Stawiamy na różnorodność sezonową i dopasowanie do okazji konsumenckich, dlatego w naszym bogatym portfolio szczególne miejsce zajmują produkty na Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki czy Halloween.

Żelki to kategoria wysoce impulsowa, w której kluczową rolę odgrywa widoczność. Dlatego ważne jest, by zadbać o odpowiednio dużą przestrzeń, w której kategoria ta będzie dobrze wyeksponowana. Dodatkowo, warto pamiętać, że silna marka nie tylko zbuduje lojalność, ale też przyciągnie shoppera do półki. Właśnie dlatego istotne jest ułatwienie mu odnalezienia na niej ulubionych produktów, czy wyeksponowanie nowości, po które będzie chciał sięgnąć. Jedną ze skutecznych strategii zwiększających sprzedaż jest umieszczenie bestsellera kategorii w centrum półki. W przypadku żelek i pianek są to Złote Misie10, które przyciągną uwagę shoppera. Budując asortyment wokół bestsellera, warto kierować się drzewem decyzyjnym, łącząc w blokach poszczególne segmenty np. żelki owocowe, kwaśne, ekstrudery, pianki itd.

Należy pamiętać, że kategoria żelek i pianek intensywnie się rozwija i nie zwalnia tempa, dlatego warto poświęcić jej więcej uwagi i budować ofertę jak najlepiej dopasowaną do potrzeb konsumentów.

Agata Zimoch
Category Manager, HARIBO





1,2 źródło: Haribo sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland incl. Discounters (Food), Value % Change, Value % Share, in cumulated periods Oct’2019 – Sep’2020 and Oct’2020 – Sep’2021 in the Jellies & Marshmallows segment (Customer's own classification) in Packaged Candies category (Copyright © 2021, NielsenIQ)
3 źródło: Haribo sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland incl. Discounters (Food), Value % Change, Items % Change in cumulated periods Oct’2019 – Sep’2020 and Oct’2020 – Sep’2021 in the Jellies & Marshmallows segment (Customer's own classification) in Packaged Candies category (Copyright © 2021, NielsenIQ)
4 źródło: HARIBO za GfK Polonia, Panel Gospodarstw domowych, kategoria: żelki, pianki i pianko-żelki, rynek: Cała Polska, cała populacja gospodarstw domowych, Analiza częstotliwości dla marki HARIBO, okres skumulowany: czerwiec 2020 – lipiec 2021 vs czerwiec 2019-lipiec 2020)
5 źródło: Haribo sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland incl. Discounters (Food), Value % Share, Value Sales Change, in cumulated periods Oct’2019 – Sep’2020 and Oct’2020 – Sep’2021 in the Jellies & Marshmallows segment (Customer's own classification) in Packaged Candies category (Copyright © 2021, NielsenIQ)
6 źródło: Dane z badania potrzeb i zwyczajów związanych ze spożywaniem żelek, GFK na zlecenie HARIBO, kwiecień 2020 r.
7źródło: HARIBO za GfK Polonia, Panel Gospodarstw domowych, kategoria: żelki, pianki i pianko-żelki, rynek: Cała Polska, cała populacja gospodarstw domowych, fakt: penetracja, częstotliwość, okres: rok 2020
8,9 źródło: Haribo sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland incl. Discounters (Food), Value % Change, Value % Share, in cumulated periods Oct’2019 – Sep’2020 and Oct’2020 – Sep’2021 in the Jellies & Marshmallows segment, Flavour: Sour (Customer's own classification) in Packaged Candies category (Copyright © 2021, NielsenIQ)
10 źródło: Haribo sourced from NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland incl. Discounters (Food), Sales Value, in cumulated period Oct’2020 – Sep’2021 in the Jellies & Marshmallows segment (Customer's own classification) in Packaged Candies category (Copyright © 2021, NielsenIQ)


tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy żelki , pianki ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51