Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Profesjonalna półka zoologiczna w sklepie spożywczym – trendy i nowości na rynku
Biorąc pod lupę zoologiczne nowości rynkowe, należy mieć na uwadze, że w większości przypadków mają one swoje premiery w kanale specjalistycznym. Tam przechodzą wizerunkowy i handlowy chrzest, a dopiero gdy obronią swoje strategiczne pozycje, mogą zaistnieć w pozostałych kanałach sprzedaży. Sklepy spożywcze są zatem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą wybierać najlepsze „kąski” spośród rynkowych premier i wdrażać je do własnej sprzedaży jako nowości.
Dla detalistów cenną informacją jest fakt, że produkty startujące w kanale specjalistycznym, nierzadko nawet po upływie kilkunastu miesięcy, są nadal dla wielu klientów nowościami, o których dowiedzą się dopiero, gdy wejdą do szerokiego nurtu sprzedażowego. Trendy handlowe potrafią rozkręcać się przez długi czas obfitując w liczne wzloty i upadki. Mamy zatem wystarczająco dużo czasu, aby dokładnie przyjrzeć się bestsellerom z rynku specjalistycznego i sprawnie zaimplementować je w swoim sklepie.
Trendy i nowości w karmach dla psów i kotów
Budowany od kilku lat trend produktów zawierających świeże mięso w składzie wydaje się być gotowy, aby stopniowo zacząć przenikać do kanału spożywczego. Z uwagi na fakt, iż zdecydowanie chętniej konsumenci eksperymentują z karmami mokrymi, należy zacząć właśnie od nich. Produkty w tej niszy, w zależności od receptury mogą mieć mocno zróżnicowane ceny. Przykładowo, karma mokra dla psów w puszce 400 g potrafi kosztować w detalu od 6 do 15 zł. Dobrym wyborem dla sklepu spożywczego będzie produkt z dolnej granicy podanego przedziału cenowego. Należy dodać, że w ostatnich kilku latach karmy mokre dla psów w puszkach w jakości premium odnotowały spektakularne wzrosty sprzedaży. Jest to już zatem dziedzina, która w swoim bazowym wydaniu powinna zagościć na półkach sklepów spożywczych.
W karmach suchych dominuje zdecydowanie trend produktów bezzbożowych, łącząc się aktualnie z popularnością wariantów z dodatkiem świeżego mięsa oraz modą na wyroby naturalne. W suchej żywności obowiązuje jednak większy konserwatyzm wśród konsumentów, dlatego na początek dobrym wyborem będą najtańsze w segmencie produkty GRAIN FREE.
Rynek specjalistyczny jest już dużo dalej i pasjonuje się obecnie karmami w półmiękkiej formie, produktami monobiałkowymi z udziałem wyszukanych gatunków mięs, typu perliczka, renifer czy najpopularniejsza jagnięcina, a także z udziałem owoców morza: krewetek, egzotycznych ryb czy krabów. Najnowszym trendem są natomiast karmy z zawartością insektów.
Na dostępność tych produktów w sklepach spożywczych przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Ich obecność na rynku buduje jednak pozytywny trend mający na celu podnoszenie jakości karm podawanych zwierzętom.
Trendy i nowości w żwirkach dla kotów
Obecne na rynku od lat żwirki bentonitowe, doczekały się wielu odmian i poziomów jakości. Obserwując aktualne trendy sprzedażowe w kanale spożywczym widoczne jest wypieranie produktów pierwszocenowych przez wyroby ze średniej i wyższej półki cenowej. Opiekunowie dostrzegają zalety stosowania produktów o lepszej chłonności i zdolności do neutralizowania zapachów. Drugą pozycją obowiązkową jest nadal produkt w formie granulatu drzewnego o uniwersalnym zastosowaniu dla kotów, gryzoni i królików.
Najnowszym trendem rynkowym są wyroby organiczne, wytwarzane z surowców pochodzenia roślinnego, wśród których zdecydowanym liderem jest żwirek kukurydziany. Produkt znany od wielu lat na rynku specjalistycznym, udostępniany w wielu odmianach, stopniowo wchodzi do kanału spożywczego.
Trendy i nowości w przysmakach
Przysmaki są kategorią, w której trendy obserwowane w kanale specjalistycznym najszybciej przenoszą się do kanału spożywczego. Tu przywiązanie do konkretnej marki jest dużo niższe niż w przypadku produktów bytowych. Warto zatem brać pod uwagę wszystkie aktualne trendy, które pojawiają się na rynku. Oczywiście sprawą podstawową jest smakowitość wyrobu i na tę kwestię klienci zwrócą uwagę w pierwszej kolejności. Coraz bardziej liczy się także skład produktu, a w tym wysoka zawartość mięsa. Mamy na rynku bardzo dużo koneserów produktów półmiękkich, a najnowszymi trendami są wyroby funkcjonalne oraz naturalne.
Trendy i nowości w akcesoriach
Dla kanału spożywczego akcesoria dla zwierząt nadal pozostają kategoria uzupełniającą, ale istnieją także produkty, bez których profesjonalna półka zoologiczna nie może się obejść. Należą do nich przede wszystkim zabawki i wybrane akcesoria spacerowe, np. smycze automatyczne, poszukiwane przez wielu właścicieli czworonogów.
Na rynku dzieje się bardzo wiele, szczególnie w świecie psiej mody, ale także akcesoriów pielęgnacyjnych typu szczotki czy szampony. Królują tu coraz skuteczniejsze urządzenia do wyczesywania sierści oraz naturalne preparaty pielęgnacyjne. Najnowszym trendem są akcesoria wykonane z tworzyw z surowców odnawialnych oraz plastików pozyskanych w całości z recyklingu.
Aby sprostać wymaganiom czworonogów i ich opiekunów warto brać pod uwagę tendencje sprzedażowe występujące w różnych okresach roku. Nasilenie sprzedaży w poszczególnych grupach wymaga od nas dobrego przygotowania półki oraz może być świetnym momentem do prezentacji premier produktowych.
Zespół Ale Animale Profesjonalna półka zoologiczna w Twoim sklepie
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.