Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Wywiad z Leszkiem Wąsowiczem, Prezesem w firmie HELIO
Trzy pytania do Leszka Wąsowicza, Prezesa w firmie HELIO kieruje Monika Książek.
Od 30 lat zasiada Pan za sterami HELIO. Jak ocenia Pan stan „Bakaliowej Perły”?
W 30-tkę wchodzimy w świetnej kondycji. W ostatnim roku każdy kwartał był rekordowy. Roczne obroty sięgają już 300 mln zł, tj. najwięcej w bakaliowym segmencie B2C. Kontrahenci doceniają naszą jakość, nowoczesną infrastrukturę i rzetelność. Nasz atut to też wysokie inwestycje w markę i innowacyjne produkty. W 2021 HELIO zostało wycenione najwyżej w branży bakaliowej w rankingu najcenniejszych polskich marek zarówno przez redakcję Rzeczpospolitej, jak i Gazety Finansowej. Zdobyliśmy też wiele prestiżowych nagród np. statuetkę Superproduktu Świata Kobiety, Złoty Paragon czy Złote Laury Konsumenta. Potwierdzają one atrakcyjność oferty i świadczą o sile marki HELIO.
Czy klimat dla biznesu jest równie dobry?
Niestety koniunktura gospodarcza nam nie sprzyja. Ceny rosną na każdym kroku. Praktycznie wszystko poszło w górę – wynagrodzenia, materiały i energia, koszty rodzajowe, czy usługi obce. Na nasze nieszczęście jest to potęgowane drastycznym wzrostem cen surowców. Podwyżki poszczególnych asortymentów sięgają nawet 50%, a do tego dochodzi jeszcze wzrost kursu dolara, w którym najczęściej kupowany jest surowiec, oraz wzrost kosztów frachtu. Naszym antidotum na tę sytuację jest maksymalizacja sprzedaży i korzyści płynące z ekonomii skali działalności. Im więcej sprzedajemy, tym koszt jednostkowy spada, a to jest istotny atut dla naszych odbiorców. Skala działalności jest dziś zatem szczególnie cenną przewagą konkurencyjną HELIO.
W jakim punkcie widzi Pan HELIO za rok?
Życie pokaże i zweryfikuje oczekiwania. Mapa ryzyk jest obszerna i trzeba umieć nimi zarządzać. My robimy to już od 30 lat, co z pewnością daje nam istotną przewagę konkurencyjną. Wiemy co robimy, na własnej skórze wypracowaliśmy know-how, mamy jeden z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w branży w Europie, szeroką sieć zaufanych dostawców na całym świecie i nienaganną reputację wśród odbiorców. W 2022 rok wchodzimy przy tym jako największy w Polsce dostawca bakalii na rynek detaliczny. Świadomy naszych słabości, nieskromnie skwituję, że kto ma sobie poradzić w ciężkich czasach jak nie my.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.