Jak wygląda obecnie rynek mięsny w Polsce? Jakie zmiany obserwujecie i jakie wyzwania stoją przed branżą?
Od kilku lat zauważamy zwrot ku produktom drobiowym. Drób jest lekkostrawny i polecany w diecie dzieci czy osób starszych, a dzięki niższej kaloryczności – także w diecie cholesterolowej. Wysoka zawartość białka oraz witaminy B sprawiają z kolei, że coraz częściej po produktu drobiowe sięgają sportowcy.
Wiele programów edukacyjnych zwraca uwagę konsumentów na jakość spożywanych wędlin. Szczególny nacisk kładzie się na jakość surowca oraz skład i czystą etykietę. Wszystkie te trendy – zdrowa i świadoma dieta, jakość i skład – znajdują odzwierciedlenie w naszej linii produktów drobiowych Z Kurnej Półki.
Preferencje konsumenckie w ciągu ostatnich lat zmieniają się wyjątkowo dynamicznie. Na co stawiają Polacy wybierając produkty mięsne i wędliniarskie? Jakie trendy są najwyraźniejsze?
Wraz z rozwojem turystyki i coraz częstszych wyjazdów Polaków przyszła fascynacja wędlinami charakterystycznymi dla rejonu Morza Śródziemnego. Wędlinom tym towarzyszy specyficzna kultura ich spożywania – pojawiają się podczas spotkań i świetnie sprawdzają się w roli małych zakąsek pomiędzy posiłkami. Polacy szybko przenieśli zwyczaj takiej formy ich spożywania. Jednak polskie tradycje wędliniarskie okazują się na tyle silne, że łatwo da się zauważyć zwrot ku dawnym, kultowym recepturom polskich, suchych wędlin. Dobrej jakości kiełbasa żywiecka czy wyjątkowa myśliwska okazują się być znakomitym, a często lepszym odpowiednikiem wędlin, które przybyły zza granicy. Stąd w naszym portfolio osobne miejsce dla tego typu produktów, sygnowanych linią Duda Nasze Polskie.
Jak na branżę mięsną wpływa globalny trend wege?
Widzimy oczywiście procentowy wzrost udziału w kategorii produktów wege, ale wiemy też, że dość niska jest baza od której naliczany jest wzrost. W naszej polityce przedsiębiorstwa od lat związanego z produkcją wędlin stawiamy głównie na sektor wędlin premium i na jego rozwoju skupiamy swe działania. Na rynku wciąż zdecydowana większość konsumentów poszukuje dobrych i smacznych wędlin, a my spełniamy te oczekiwania. Robimy to, w czym jesteśmy świetni od ponad 30 lat.
Jako firma stawiacie na wyjątkowe innowacje. M.in. wasze produkty zyskały opakowania o działaniu bakteriobójczym i antywirusowym. Proszę opowiedzieć o tym rozwiązaniu.
Okres pandemii i nowa rzeczywistość, która stała się w ostatnich dwóch latach faktem, spowodowała szereg zmian w życiu nas wszystkich, także w trendach konsumenckich. Pojawiła się obawa i strach. Towarzyszyły nam nawet podczas tak prozaicznych czynności jak codzienne zakupy. Zapewnienie komfortu bezpieczeństwa naszym klientom były dla nas rzeczą oczywistą. Stąd wykorzystanie w naszych opakowaniach folii pokrytej jonami srebra, która chroni przed bakteriami i wirusami.
Jakie działania macie w planach? Nowe produkty, inwestycje, kampanie?
Nie zwalniamy tempa i tuż po aktywnościach związanych z Wielkanocą i promocją wędlin Duda Nasze Polskie szykujemy się do grilla. Będzie to w tym roku duże wydarzenie, które chcemy powiązać z promocją najnowszego produktu. Szczegóły muszą jednak na razie pozostać tajemnicą! Zapraszamy do śledzenia nas w social mediach – to najlepsze miejsce do poznania wprowadzanych nowości i wydarzeń z nimi związanych.
Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska
tagi: rynek mięsny , jakość , skład , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...