Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Global Cosmed kontynuuje strategię budowania silnych marek pod własnym logo
Global Cosmed kontynuuje strategię budowania silnych marek pod własnym logo
Wtorek, 31 maja 2022
Spółka Global Cosmed S.A. poinformowała o utrzymaniu stabilnego poziom przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i to mimo destabilizacji sytuacji za naszą wschodnią granicą. Rozwijane brandy Global Cosmed (m.in. marka dziecięca Bobini czy udrożniacze marki Kret) i praca nad optymalizacją kosztów produkcji to silne filary długofalowej polityki firmy.
Global Cosmed kontynuuje obraną strategię budowania silnych marek pod własnym logo. Stąd w pierwszym kwartale firma wprowadziła na rynek markę Bobini po całkowitym rebrandingu. Pozytywny odbiór wdrożonych zmian i niezmiennie silna pozycja rynkowa udrożniaczy z logo marki Kret pomogły w utrzymaniu stabilnego poziomu przychodów.
Jednocześnie trwają wdrożenia nowych kontraktów dla marek własnych sieci międzynarodowych, z których przychody spodziewane są w drugim kwartale. Poszukując nowych kontraktów, spółka zabiega o nowych partnerów biznesowych m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach kosmetycznych (Cosmoprof Worldwide Bologna).
Kolejny kwartał silnie odczuwane były skutki wzrostu cen głównych surowców produkcyjnych i opakowań. Przykładem są tworzywa z rPet-u, które jest już dość powszechnie używanym materiałem na rynku niemieckim a jego popularność na rynku polskim stale rośnie. Spektakularne wzrosty opakowań z tego, jak i innych, tworzyw sztucznych (rok do roku nawet 60% wzrost ceny), tektury (ok 40% wzrost ceny rok do roku) czy surowców produkcyjnych (wzrosty ceny surowców bazujących na oleju palmowym nawet o 50% rok do roku, części surowców do produkcji chemii nawet o 100% rok do roku) oznaczają ciągły proces negocjacji warunków kontraktów i poprawy ich marżowości.
Grupa Kapitałowa poinformowała także o wypracowaniu skonsolidowanej EBITDA w wysokości 1,8mln zł w omawianym okresie, co oznacza spadek o 5,7mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Zarząd spółki na bieżąco monitoruje rentowność kontraktów. Na szeroką skalę wprowadzono działania na rzecz optymalizacji kosztowej oraz zwiększenia i poprawy wydajności. Uruchomiona została część zakupionych w 2021 roku maszyn, znajdujących się na stanie fabryki w niemieckim Stadtilm i w Radomiu. Poprawi to bilans kosztowy na jednostkę produkcyjną a także pozwoli na rozszerzenie portfolio produktowego ofertowanego klientom polskim i zagranicznym. Przyjęta w marcu Strategii zrównoważonego rozwoju wyznaczyła nowe kierunki działania spełniające oczekiwania zarówno świadomego konsumenta, jak i legislatora kładącego coraz większy nacisk na czynniki ESG.
Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.