Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Wydajność w duchu zrównoważonego rozwoju

Wywiady

Wydajność w duchu zrównoważonego rozwoju

Piątek, 14 kwietnia 2023 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Czy można zapewnić wysoką wydajność baterii i jednocześnie dbać o środowisko? O aktualnych trendach i działaniach opowiada Zofia Mirska, Trade Marketing Manager w VARTA Consumer Batteries Poland.
Jak najnowsze trendy i nawyki konsumenckie wpływają na kierunek rozwoju rynku baterii i akumulatorów?

Trend, który można zaobserwować na szeroko rozumianym rynku, nie tylko ogniw, to poszukiwanie rozwiązań przyjaznych środowisku. Dlatego w VARTA AG dążymy do zwiększenia wydajności naszych produktów (oszczędność surowców), zwiększamy zawartość surowców pochodzących z recyklingu oraz pracujemy nad eliminacją plastiku z naszych opakowań, co w wielu kategoriach już nam się udało. Edukujemy także na temat stosowania akumulatorków. Z drugiej strony mamy do czynienia ze zwiększeniem wrażliwości cenowej konsumentów w obliczu aktualnej sytuacji gospodarczej, co z jednej strony przekłada się na wzrost popularności tańszych linii bateryjnych, a z drugiej strony na popularność wielopaków, pozwalających konsumentom oszczędzać. Wielopaki są także odpowiedzią na ryzyko wystąpienia różnych kryzysów np. blackoutów i konieczności przygotowania się do nich. Istotnym zjawiskiem jest także miniaturyzacja urządzeń i rosnąca popularność tzw. urządzeń do noszenia (wearables) – to one często decydują o zapotrzebowaniu na konkretne ogniwo specjalistyczne, a także przyczyniają się do wzrostu segmentu małych, specjalistycznych akumulatorków.

Zrównoważony rozwój i dbałość o środowisko to coraz mocniejszy trend wśród producentów. Jakie działania podejmujecie w trosce o planetę?

VARTA AG od lat pracuje nad tym, by produkcja była zrównoważona. Jesteśmy w pełni zaangażowani w redukcję naszego śladu środowiskowego, do 2027 r. chcemy być neutralni pod względem emisji CO₂. Dodatkowo całkowicie wyeliminowaliśmy plastik z opakowań wielu produktów, a w pozostałych zastosowaliśmy do 90% surowców wtórnych, co pozwala nam zaoszczędzić 94 tony plastiku rocznie. Wprowadziliśmy na rynek udoskonalone, bardziej wydajne produkty i zupełnie nowe, w pełni kartonowe opakowania. Szczególnie innowacyjny jest nasz nowy, oczekujący na rejestrację patentu, sposób wielokrotnego otwierania i zamykania opakowań ogniw. Zużyte baterie można włożyć z powrotem do opakowania po użyciu, aby następnie wygodnie się ich pozbyć w specjalnym punkcie zbiórki.

Baterie a świadomość konsumencka – czy klienci dostrzegają różnice pomiędzy poszczególnymi produktami? Na co zwracają uwagę?

Przyznam, że jest z tym różnie – mamy do czynienia np. z kupującymi nie rozróżniającymi baterii alkalicznej od baterii cynkowo-węglowej i zdziwionych, że ta druga nawet nie uruchomi energochłonnego urządzenia lub będzie działać w nim bardzo krótko. Są także kupujący posiadający tę wiedzę i kierujący się przesłankami takimi jak np. marka, kraj pochodzenia, przyjazność środowisku, cena czy po prostu dostępność w najbliższym punkcie sprzedaży. Mamy też najwyższy stopień wtajemniczenia, czyli kupujący interesujący się parametrami technicznymi ogniw, ich pojemnością, charakterystyką rozładowania itp. Zdajemy sobie sprawę z tak dużego zróżnicowania wiedzy na temat ogniw i dlatego stosujemy na naszych opakowaniach specjalne oznakowania pozwalające właściwie dobrać baterię do zastosowania, o którym myślą kupujący.

Czy rynek baterii jest otwarty na innowacje? Jak kształtuje się obecnie segment produktów specjalistycznych?

Oczywiście! Innowacyjność jest może mniej widoczna na pierwszy rzut oka w segmencie konsumenckim, ale na rynku B2B, we współpracy z producentami urządzeń czy samochodów, dzieje się naprawdę dużo, powstają zupełnie nowe ogniwa i technologie. Jeżeli chodzi o segment produktów specjalistycznych, VARTA posiada najbardziej kompletny asortyment na rynku z 77 różnymi rodzajami produktów, a w maju do naszego asortymentu dołączy ogniwo V3GA. W planach są kolejne nowości. Najszybciej w tym segmencie rozwijają się ogniwa litowe, rośnie zapotrzebowanie na nie, więc zaczynamy oferować najbardziej popularne baterie także w wielopakach dostosowanych do potrzeb punktów sprzedaży i kupujących.

Na jakich działaniach skupia się obecnie VARTA Consumer Batteries Poland?

Polski oddział VARTA AG prowadzi obecnie ogólnokrajowy konkurs konsumencki pod nazwą „VARTA kocha, gdy odkrywasz” oraz towarzyszącą mu kampanię promocyjną. Jest to działanie prosprzedażowe oraz budujące świadomość marki, które wspiera odsprzedaż naszych produktów u naszych partnerów. Akcji towarzyszą promocyjne stojaki i inne materiały POS, które zwiększają rotację baterii. Prowadzimy także stały program lojalnościowy dla punktów detalicznych (o szczegóły należy pytać naszych przedstawicieli). Ale oczywiście nie zatrzymujemy się na teraźniejszości, pracujemy już nad kampaniami konsumenckimi i nowościami na 2024 r. oraz nad polityką cenową, aby zwłaszcza w obecnych czasach, zapewnić naszym partnerom handlowym atrakcyjną ofertę produktową. Przez ostatni rok utrzymaliśmy pozycję lidera rynku jeżeli chodzi o udziały wartościowe1 z wynikiem na poziomie 26,9% i chcemy je dalej wzmacniać poprzez większą dostępność produktów u naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: VARTA Consumer Batteries Poland , technologie , handel , sprzedaż , rynek FMCG ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51