W sklepach Carrefour w całej Polsce, w nadchodzący piątek i sobotę nie zabraknie okazji do działań na rzecz natury. Pomoże w tym inicjatywa sieci Carrefour – Weekend dla Ziemi. Klienci kupujący w tych dniach produkty z lady tradycyjnej, otrzymają na nie aż 20 proc. rabatu, jeśli zapakują je do własnych pojemników. Te także będą tańsze o 20 proc. jeśli klient dokona do nich jednocześnie zakupu dowolnego produktu z lady.
Weekend dla Ziemi w Carrefour to także znacznie tańsze woreczki wielokrotnego użytku na warzywa, owoce i pieczywo. W tych dniach będzie je można nabyć za jedyne 50 groszy za sztukę, a jeśli ktoś zdecyduje się zabrać do domu zakupy w tekstylnej torbie, zapłaci za nią 20 proc. mniej.
- Realizując naszą strategię transformacji żywieniowej, której chcemy być liderem na polskim rynku, codziennie podejmujemy działania zachęcające naszych klientów do zmiany sposobów zakupu i konsumpcji żywności. To od nas wszystkich zależy bowiem jaka będzie nasza planeta za kilka lub kilkanaście lat - mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polsk Weekend dla Ziemi jest kulminacją realizowanych przez nas działań w zakresie promowania idei zakupów w duchu zero waste. Liczymy, że wszystkie osoby, które przyniosą w najbliższych dniach do naszych sklepów własne opakowania lub zaopatrzą się w nie na miejscu w sklepie, oraz skorzystają z rabatu na produkty z lady, zostaną naszymi stałymi klientami zero waste. Takie zakupy wpływają nie tylko na ograniczenie zużycia opakowań foliowych, ale także - dzięki możliwości zakupu dowolnej ilości produktów - na zmniejszenie skali marnowania jedzenia w naszych domach. Oba te elementy są równie ważne dla naszej planety – dodaje Mroczek.
Ekoinicjatywa Carrefour łączy się ze Światowym Dniem Ziemi (22 kwietnia). To największe, ekologiczne święto obchodzone w Polsce od 1970 roku. Jego głównym celem jest promowanie postaw proekologicznych oraz uświadamianie, jak wielki wpływ na przyszłość naszej Planety mają codzienne wybory każdego z nas. Dzień Ziemi to także świetna okazja do refleksji i dyskusji o tym, jakie działania my, jako ludzie i konsumenci możemy podejmować w celu ochrony środowiska. Prawie połowa Polaków (45 proc.) uważa, że aktualna sytuacja ekologiczna jest zła i trzeba jej szybko przeciwdziałać[1]. Jednocześnie jesteśmy zdania, że stan środowiska w największym stopniu zależy od aktywności każdego z nas (69 proc.)[2].
Działania w ramach “Weekendu dla Ziemi” to nie jedyne inicjatywy podejmowane przez sieć w ramach transformacji żywieniowej. Produkty, których termin ważności wkrótce mija można w Carrefourze kupić nawet 90 proc. taniej, na co dzień. W każdej placówce można też oddać butelki zwrotne bez okazywania paragonu i kupić produkty na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. W wybranych sklepach klienci Carrefour mogą korzystać z refillomatów – urządzeń pozwalających uzupełnić płynne kosmetyki do przyniesionego ze sobą opakowania. W styczniu 2023 roku, sieć, wychodząc naprzeciw planom Ministerstwa Środowiska i Klimatu, uruchomiła w swoich 10 sklepach w województwie śląskim test własnego systemu kaucyjnego, w ramach którego płaci klientom 15 groszy za każde oddaną butelkę plastikową lub puszkę aluminiową po napojach. Rozwiązania Carrefoura w zakresie odbioru od klientów opakowań szklanych, PET lub aluminiowych są nie tylko szansą na zwiększenie ilości odpadów poddawanych recyklingowi w Polsce, ale również realnym wsparciem budżetu domowego Polaków w czasach wysokiej inflacji.
Więcej informacji o tym jak Carrefour odwdzięcza się naturze, można znaleźć tutaj:
https://www.carrefour.pl/lp-odwdzieczamy-sie-naturze
[1] Źródło: Blue Media, raport z badania Postawy ekologiczne Polek i Polaków, 04.2022.
[2] Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, 2020
Źródło: Carrefour