Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Green marketing czy greenwashing?
Jak dostrzec różnice i wybierać produkty ekologiczne – nie tylko z pozoru – wyjaśnia Magdalena Sułek-Domańska, Managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji zewnętrznych, Global Cosmed Group.
Czym jest zrównoważony marketing i skąd wzięła się obecność kwestii środowiskowych w tradycyjnym marketingu?
Zrównoważony marketing to proces planowania i wdrażania elementów marketingu (Product-Place-Promotion-Price) tak, aby zaspokajać potrzeby konsumentów, realizować cele biznesowe i nie wywierać negatywnego wpływu na otoczenie. Mamy coraz większą świadomość zmian klimatu czy wyczerpywania się zasobów Ziemi. Oznacza to konieczność zmian zachowań klientów, rozwoju odpowiedzialnej konsumpcji, bardziej zrównoważonych modeli biznesowych i produktów.
Green marketing a greenwashing – jak dostrzec różnice? Czy konsumenci je rozróżniają?
Prawdziwie zielony produkt poznamy po transparentnej komunikacji, opartej o realne benefity dla odbiorców (np.: bez mikroplastiku, wegański, biodegradowalny), gdzie deklaracje oparte są na dowodach (certyfikaty niezależnych, uznanych audytorów). Z kolei zrównoważony produkt to taki, który opisuje swój wpływ na środowisko w całym łańcuchu wartości, nie pomija niewygodnych szczegółów. Nadużywanie eko sloganów opisujących tylko wycinek wpływu produktu na środowisko spowodował, że wg badań aż 26% konsumentów nie wierzy w treści reklamowe wykorzystujące elementy ekologiczne. Dlatego tak ważna jest edukacja konsumentów co do znaczenia oznakowań na opakowaniach (tzw. zielona inteligencja) – świadomy klient nagrodzi swoim wyborem uczciwe praktyki firm i nie nabierze się na zabiegi greenwashingu (zwodzenia nieprawdziwymi obietnicami).
A jak wyglądają kwestie prawne? Co firmy będą musiały raportować w kwestiach konsumenckich w ramach nowych przepisów?
Zgodnie z dyrektywą CSRD ujawnimy strategie dotyczące zarządzania wpływem produktów na konsumentów. Trzeba będzie także wymienić formy ich angażowania, kanały informacyjne dla konsumentów, formy odpowiadania na zażalenia. Dodatkowo dyskutowane są obecnie akty takie jak: Consumer Empowerment, Green Claims czy Eko – projektowanie i etykietowanie, które mają chronić prawa do dobrej jakości, trwałych, uczciwie komunikowanych produktów przygotowanych zgodnie z zasadami prośrodowiskowymi.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.