Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Telefon na wynajem? Czemu nie!

Wywiady

Telefon na wynajem? Czemu nie!

Czwartek, 16 listopada 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 11/213. Listopad 2023
Konsumenci elektroniki użytkowej coraz bardziej cenią sobie usługi. Najlepiej, żeby było tanio, dobrze, a do tego ekologicznie. Czy jest to możliwe? Przedstawiamy usługę długoterminowego najmu RentMe, wyróżnioną w konkursie „Złote Innowacje FMCG & Retail 2023”. O tym i innych rozwiązaniach opowiada Małgorzata Parzymies, Dyrektor działu usług w MediaMarktSaturn Polska.
Październik w tym roku był szczególny w MediaMarkt. 25-lecie marki w Polsce to znaczący jubileusz. Przez ten czas rynek bardzo się zmienił. Jak postrzegacie miniony okres, jak zmienił się MediaMarkt w tym czasie?

Był to bez wątpienia czas intensywnego rozwoju. W ciągu 25 lat zdecydowanie ulepszyliśmy nasze procesy. Zdobyte doświadczenie pomaga nam realizować obraną strategię i stawać się mistrzem technologicznych doświadczeń. To klienci inspirują nas do działania. W ostatnich latach zdecydowane wzrosła ich świadomość, chcą żyć bardziej ekologicznie. Dlatego kierujemy do nich naszą zrównoważoną, przyjazną środowisku ofertę. Chcemy też, aby każdy mógł znaleźć u nas coś dla siebie, dlatego cały czas ulepszamy naszą zróżnicowaną ofertę produktów i usług. Znaczenie tych ostatnich w naszej branży zdecydowanie wzrosło w ciągu ostatnich 25 lat.

W jaki sposób udało się Wam przez ten czas utrzymywać pozycję lidera na rynku? Jaki jest przepis na sukces?

W biznesie ważne jest, aby niezależnie od okoliczności wsłuchiwać się w potrzeby klienta. I to właśnie robimy w MediaMarkt. W naszej codziennej pracy zastanawiamy się, co jeszcze można zrobić, aby usprawnić nasze procesy. Mój obszar działalności, czyli usługi, to jeden z kluczowych elementów budowania pozytywnego doświadczenia klienta. Nie wystarczy już, że jako sklep sprzedamy produkt, nawet najlepszy – naturalne uzupełnienie naszej oferty produktów to właśnie usługi. Ochrona ekranu, Gwarancja +, odkup używanego sprzętu – te i wiele innych usług już z powodzeniem realizujemy.

Dlaczego usługi są tak ważne?

Odpowiedź jest prosta – ponieważ są ważne dla naszych klientów. Jak wspomniałam, sam produkt to za mało. Kiedy kupujemy sprzęt AGD czy RTV, który przecież nie jest tani, chcemy go od razu ubezpieczyć, a najlepiej także mieć zapewnioną dostawę do domu. Gdy coś się zepsuje, chcielibyśmy mieć pewność, że w konkretnym miejscu będziemy mogli oddać sprzęt do naprawy. Przykłady można mnożyć, ale jedno jest pewne – bez oferty usług – sklep z elektroniką użytkową ma o wiele mniejsze szanse na sukces. Dlatego wprowadza je coraz więcej marek.

Jednak to MediaMarkt zdecydowanie wyróżnia się w branży najbardziej rozbudowaną ofertą usługową. Niektóre z naszych usług, jak naprawy czy składanie komputerów, są realizowane wyłącznie u nas. Można więc powiedzieć, że usługi to nasza mocna strona i w tym obszarze chcemy nieustannie budować naszą przewagę.

Innowacyjna w Państwa ofercie jest usługa „RentMe”. Proszę o niej opowiedzieć. Czy już spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów?

RentMe to fenomenalna usługa, którą polecam z całego serca każdemu, kto uwielbia technologiczne nowości. Najprościej mówiąc, jest to długoterminowy wynajem sprzętu elektronicznego – co najmniej na 12 miesięcy. Po tym okresie możemy zwrócić produkt i wypożyczyć następny. Pierwszą rzeczą, o której być może myślimy słysząc o takiej usłudze, jest iPhone – i to jest jak najbardziej dobry trop. Wielu miłośników tej marki uwielbia testować najnowsze modele, co jednak wiąże się z dużymi kosztami. Dzięki RentMe mogą co roku mieć nowy telefon i to o wiele mniejszym kosztem. Dotyczy to oczywiście nie tylko iPhone, ale też smartfonów innych marek.

Czy zatem RentMe obejmuje wyłącznie telefony komórkowe?

I tu mam dobrą wiadomość. Ponieważ klienci entuzjastyczne przyjęli usługę długoterminowego najmu, rozszerzyliśmy ją również na inne sprzęty. Od teraz będzie można wypożyczyć właściwie wszystko, łącznie z dużym AGD. Nadmienię, że wyjątkiem są oczywiście sprzęty mające kontakt z ciałem, jak depilatory. Przy wynajmie nie ma żadnych umów kredytowych, nie obciąża on naszej zdolności kredytowej.

Takie rozwiązanie pokazuje także troskę sieci o środowisko. Jakie inne działania prowadzicie w tej kwestii?

Usługi zrównoważone, skupione pod znakiem BetterWay, stanowią dużą część naszej oferty usługowej. Są to chociażby naprawy pogwarancyjne, dzięki którym nie musimy wyrzucać zepsutych produktów, czy zabezpieczenie ekranu folią ochronną, co wydłuża żywotność sprzętu. Natomiast usługa odkupu promowana hasłem „Oddaj, zyskaj, kupuj taniej!” to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie wiedzą, co zrobić z używanym telefonem lub laptopem. W ramach tej usługi klient może przynieść go do MediaMarkt, aby został poddany odświeżeniu czy naprawie i przekazany kolejnej osobie, sam zaś otrzyma kartę podarunkową o wartości nawet do 1000 zł.

Nasi klienci coraz częściej są zainteresowani ofertą produktów i usług zrównoważonych. Oferując usługi przyjazne środowisku, chcemy jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Jakie są Wasze plany dotyczące usług na najbliższy czas? Czy będziecie rozbudowywać swoją ofertę?

W nadchodzącym roku finansowym chcemy skupić się na rozwijaniu oferty usług już dostępnych, ulepszaniu ich, aby były jak najlepiej skrojone dla naszego klienta. Mamy też w planach wprowadzenie kolejnych projektów, nad czym intensywnie pracujemy. Jest jednak jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić. Niemniej, warto trzymać rękę na pulsie!

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek


tagi: MediaMarktSaturn Polska , technologie , wynajem , telefon , RTV , AGD , sprzedaż , handel ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51