Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28
Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66
Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354
Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231 Optymalizacja działań to klucz do sukcesu!
Hochland jest w czołówce liderów na rynku markowych serów w Polsce. Koncentruje się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej, jak i asortymentowej. Z sukcesem przechodzi na procesy cyfrowe, wdraża innowacyjne myślenie, a także stale poszukuje nowych produktów i technologii na rynku. O wdrażaniu nowych technologii oraz planach firmy na 2024 rok opowiada Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Jakie wyzwania stoją obecnie przed firmami produkującymi żywność? Jak radzi sobie z nimi Hochland?
Szybkie zmiany w stosowanych technologiach związanych z produkcją żywności zmuszają do optymalizacji działań, a także do wykształcenia nowych umiejętności i wpojenia właściwych sposobów postępowania na każdym stanowisku pracy, także tym związanym z produkcją i utrzymaniem ruchu. Nie można opierać się na informacjach czy procedurach z minionych lat.
W Hochland Polska skoncentrowaliśmy się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej. Z sukcesem przechodzimy na procesy cyfrowe i stajemy się liderem branży w digitalizacji, stale doskonalimy się poprzez efektywne generowanie i wykorzystywanie danych. W ubiegłym roku osiągnęliśmy rentowny wzrost w Grupie Hochland realizując założone cele. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej utrzymaliśmy stabilny rozwój sprzedaży w naszych obszarach biznesowych.
Hochland jest aktualnie na etapie wdrożenia SAP S4. Na czym polega ten system?
Hochland mocno stawia na cyfryzację i adaptację do nowych technologii. Aktualnie w Polsce odbywają się kolejne fazy testów nowego systemu SAP S4. Główne zadania prowadzonych testów to identyfikowanie i korygowanie ewentualnych błędów, w kierunku wprowadzenia nowoczesnych i cyfrowych procesów. Większość procesów została przeprojektowana tak, aby firma mogła jak najlepiej sprostać przyszłym wyzwaniom. Wdrożenie nowego systemu SAP dotyczy całej Grupy Hochland i umożliwi liczne korzyści. Dane będą ujednolicone, dostępne bez konieczności ich ręcznego wyciągania z różnych działów i czasochłonnego przygotowywania w formie pojedynczych raportów.
Co się zmieni dzięki podjętym działaniom?
Plan jest taki, że w kwietniu rozpocznie się faza migracji systemów, aby na początku czerwca przełączyć się na nowy system i tak ostatecznie Hochland Polska pojawi się również w systemie SAP S4. W związku z decyzją Hochland Polska o wdrożeniu nowej wersji systemu SAP, pojawiła się także potrzeba zaimplementowania modułu produkcyjnego MES, czyli Manufacturing Execution System (System Realizacji Produkcji). To system informatyczny, który połączony jest z SAP oraz z elementami automatyki. MES służy do ciągłego monitorowania procesów produkcyjnych i pozyskiwania informacji o ich stanie oraz jakości. Dane o realizowanej produkcji są zbierane i dostarczane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwa jest natychmiastowa reakcja na wszelkie niepożądane zjawiska, takie jak nieplanowany przestój, awaria czy spadek wydajności.
Na czym aktualnie polega praca Zespołu MES?
Najlepsi specjaliści z Hochland oraz z firmy zewnętrznej opracowują strategię działania nowego systemu. W skład zespołu wchodzą bardzo doświadczeni managerowie z naszych fabryk, gdzie już rok wcześniej system MES został przystosowany do S4. Bardzo dużą część czasu zajmuje nam dostosowanie MES/S4 do warunków polskich, ale dzięki naszej pracy wdrożenie w innych fabrykach Hochland na świecie, będzie miało dodatkowe przydatne informacje.
Jakie plany ma Hochland Polska w 2024 roku?
Hochland Polska obchodzi w bieżącym roku 30-lecie istnienia na polskim rynku. Przez ten czas firma Hochland w sposób znaczący przyczyniła się do rozwoju rynku mleczarskiego, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając na zmianę ich nawyków żywieniowych.
W 2024 będziemy dalej inwestować przede wszystkim w nasze strategiczne marki – Hochland i Almette. Podjęliśmy decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland, aby wzmocnić rolę tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżyć jej wizerunek przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości. Spójny design opakowań, uporządkowany i jasny przekaz kluczowych informacji, pozwoli na łatwe rozróżnianie wariantów, a także poprawi widoczność produktów i skróci czas ich odnalezienia na sklepowej półce. W dobie coraz większego szumu komunikacyjnego, wyrazistość wizerunku marki, a także widoczność i szybkość rozpoznania jej produktów są absolutnie kluczowe. Dlatego zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Nowe opakowania stopniowo pojawiają się na rynku od początku roku i towarzyszy im komunikacja przy półce, a także w mediach digitalowych.
Jeśli chodzi o Almette, to koncentrujemy się na kontynuacji strategii rozwoju marki, która jest niekwestionowanym liderem w segmencie serków puszystych, zarówno jeśli chodzi o wolumeny, ale też jakość, love brand. Wykorzystując siłę brandu i „leadership” w kategorii serków puszystych, z dużym sukcesem weszliśmy do segmentu serków wiejskich i w tym roku będziemy nadal budować penetrację marki w tym segmencie.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.