Jak Pan ocenia aktualną kondycję branży? Czy zachowania zakupowe Polaków w ciągu ostatnich miesięcy jakoś się zmieniały?
Branża musiała poradzić sobie z topniejącą siłą zakupową Polaków spowodowaną inflacją i wysokimi stopami procentowymi. Z drugiej strony uniosła ciężar zapewnienia konsumentom dostępu do artykułów pierwszej potrzeby. Na tym tle „spożywka” jawi się jako sektor, który jest gwarantem bezpieczeństwa, a z drugiej strony jest najmniej podatny na ograniczenia wydatków. Mając mniej środków do dyspozycji, kupujący w pierwszej kolejności rezygnują z wydatków na wakacje, wyjścia do restauracji czy inne rozrywki. Z jedzeniem nie można tak postąpić. Może zmienić się struktura ich koszyka zakupowego, gdzie coraz częściej pojawiają się w nim produkty marki własnej, ale konsumpcja produktów spożywczych nie ustanie.
Jak na tym tle wypada sieć Intermarché?
Marka poradziła sobie dobrze w zaistniałej sytuacji. Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży i zadowalającą rentowność centrali zakupowej oraz sklepów Intermarché. Nasz niezależny model współpracy sprawdził się w trudnych warunkach. Wiele działań, których celem było podnoszenie poziomu sprzedaży, wypłynęło z inicjatywy właścicieli sklepów. Z kolei centrala zakupowa dążyła do tego, aby zapewnić przedsiębiorcom i ich klientom odpowiednią ofertę i jakość produktów. Ważną rolę odegrały programy lojalnościowe oraz obniżki cen w programie „oszczędzanie z Intermarché”.
Co oferujecie właścicielom sklepów?
Formuła franczyzy Intermarché pozwala także rozwinąć swój biznes właścicielom istniejących sklepów. Mają oni możliwość dołączenia do sieci Intermarché na korzystnych rynkowo warunkach. Potencjalnym franczyzobiorcom, którzy prowadzą już swoje sklepy i którzy chcą umacniać swój biznes, proponujemy trzy autorskie modele – „Wspólne Zakupy”, „Partnerstwo” oraz najbardziej zaawansowaną formułę współpracy „Pod Znak”. W tym ostatnim przypadku właściciel otrzymuje pełen pakiet wsparcia, począwszy od badań rynkowych i przygotowania budżetu dla sklepu, przez know-how, wsparcie techniczne i marketingowe, na asortymencie i polityce cenowej kończąc.
tagi: Intermarché , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...