Lider w kategorii pasztetów i kreator rynku dań gotowych – mowa o firmie Profi, która dzięki nieustannemu poszukiwaniu nowych możliwości stale się rozwija. O podejmowanych działaniach i planach opowiada Krzysztof Stojanowski, Prezes Zarządu w firmie Profi S.A.
W kategorii pasztetów jesteście liderem.To zaszczytne, ale też z pewnością wymagające miejsce. Jakie działania podejmujecie, aby utrzymać tę pozycję?
Firma Profi S.A. powstała w 1993 roku i po 30 latach obecności na rynku jest istotnym producentem żywności w Polsce, stale zwiększając swoją skalę. W kategorii pasztetów jesteśmy nr 1 w sprzedaży wartościowej z udziałem 47,4%1. Co istotne, dzięki zaangażowaniu, skutecznej strategii oraz innowacyjnym rozwiązaniom pozostajemy liderem nie tylko we wspomnianej kategorii.
Zainwestowaliśmy w nowoczesną i w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną, uważnie obserwujemy trendy i sprawnie reagujemy na potrzeby współczesnych konsumentów, czego efektem jest m.in. niedawno zakończony rebranding marki Profi.
Stale szukamy nowych możliwości i optymalizujemy nasze portfolio. Do oferty wprowadziliśmy nową gramaturę pasztetów Profi w wersji 80 g. Mniejszy format opakowania to odpowiedź na oczekiwania konsumentów, czyli dopasowanie wielkości produktu do indywidualnych potrzeb i okazji. Dzięki naszej propozycji – porcji „na raz” – zmniejszamy ryzyko, że resztki produktu zostaną zapomniane w lodówce lub szafce, co mogłoby prowadzić do ich marnowania.
Nieustannie wychodzimy naprzeciw rosnącym i zróżnicowanym oczekiwaniom konsumentów. Badania pokazują, że odbiorcy coraz większą wagę przykładają do jakości, dobrego smaku oraz wygody, które są ściśle związane z obecnym stylem życia. Oprócz bestsellerowych pasztetów Profi bez dodatku konserwantów i sztucznych składników, w ofercie mamy Pasztety Dworskie dla konsumentów ceniących unikalne receptury. W asortymencie Pasztetów Dworskich – marki premium – znajdują się wysokiej jakości 4 szlachetne pasztety z dodatkiem mięsa z dzika, jelenia, królika i kaczki.
Wasze portfolio to nie tylko pasztety: proszę opowiedzieć o marce JemyJemy. Czym się wyróżnia na rynku?
Marka JemyJemy zadebiutowała na rynku w 2021 roku i od tego czasu nieustannie ją rozwijamy. Obecnie jej rozpoznawalność osiągnęła już prawie 50%2 wśród konsumentów zup gotowych. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości składników oraz skutecznej i konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej, a także zróżnicowanym kanałom dotarcia, zdobywa serca i uznanie nowych klientów.
Aktywnie kreujemy polski rynek dań gotowych niewymagających przechowywania w warunkach chłodniczych, wyznaczając kierunki jego rozwoju. Nasze pełnowartościowe i nowoczesne zupy JemyJemy są tego doskonałym przykładem. Wystarczy przelać je do naczynia i podgrzać, by w kilka chwil otrzymać pyszny i pożywny posiłek. Świetnie wpisują się w bieżące trendy zdrowego stylu życia czy tzw. convenient food, opartego na poszukiwaniu wygodnych produktów (gotowych do spożycia, szybkich w użyciu, jednoporcjowych).
Aktualna oferta marki JemyJemy obejmuje produkty w wersji z mięsem, wegetariańskie oraz bezglutenowe skierowane zarówno dla młodszej, jaki i starszej grupy konsumentów. W takim samym stopniu zdobywają uznanie miłośników kuchni tradycyjnej i smakoszy kuchni świata.
Jesteśmy dumni z sukcesu jaki osiągnęliśmy wprowadzając markę JemyJemy, która dziś jest nr 1 na rynku zup gotowych z półki z udziałem wartościowym 50%3. Widząc ogromny potencjał, jaki w niej drzemie, planujemy jej dalszy rozwój i już niebawem do konsumentów trafi oferta dań gotowych.
Firma Profi podąża za trendami czy raczej je wyznacza?
Z dużą satysfakcją możemy powiedzieć, że wyznaczamy trendy, czego jednym z przykładów jest wspomniany wcześniej rebranding marki Profi. Nowa szata graficzna opakowań wraz z odświeżonym logotypem w dużej mierze nawiązują do dotychczasowego, bardzo dobrze rozpoznawalnego przez konsumentów wizerunku, ale równocześnie są bardziej współczesne i pokazują, że idziemy z duchem czasu. Nowoczesny logotyp i układ graficzny na wieczku opakowań poprawiają widoczność i ułatwiają nawigację na półce, co w konsekwencji ułatwi konsumentowi znalezienie swojego ulubionego smaku. Aktualna odsłona marki Profi to nie tyko nowe opakowania, ale wprowadzenie komunikacji opartej na przyjemności i smaku.
Poza zmianami wizerunkowymi, pracujemy także nad rozwojem oferty oraz dostosowujemy się do zmieniających oczekiwań naszych konsumentów. Wprowadzamy kolejne okazje do konsumpcji naszych produktów, rozszerzamy asortyment o dodatkowe kategorie, które nasi klienci wkrótce będą mieli okazję odkryć i spróbować.
Mocno zauważalny zarówno w branży spożywczej, jak i opakowaniowej, jest tzw. trend convenience, oparty na poszukiwaniu wygodnych produktów ze względu na sposób zapakowania, wielkość porcji czy łatwość w przygotowaniu, czyli dążenie do maksymalnej wygody oraz funkcjonalności. Marka JemyJemy jako lider na rynku, oferuje zupy w poręcznych torebkach typu softpack. Są łatwe w transporcie i przechowywaniu, nie wymagają warunków chłodniczych. Konsumenci, którym zależy na praktycznych rozwiązaniach, chętnie po nie sięgają.
Rynki i potrzeby konsumentów ewoluują, dlatego starannie dopasowujemy naszą ofertę do tych zmian. Nasze plany obejmują rozszerzanie asortymentu oraz wprowadzanie nowych kategorii produktów, o czym będziemy na bieżąco informować.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek