Od ponad 70 lat produkty Hortex goszczą na polskich stołach i pomagają w przygotowaniu zdrowych posiłków. Przy tworzeniu nowych, wyjątkowych pozycji marka kieruje się tradycją, ale jednocześnie czerpie inspiracje z nowoczesnych trendów. O nowej kampanii, sile brandu, działaniach społecznych i planach na przyszłość opowiada Urszula Bonecka, Marketing Director marki Hortex.
Jak kształtuje się kategoria produktów mrożonych w Polsce? W jakim kierunku się rozwija i jakie trendy dominują w segmencie?
Mrożenie jest jedną z najstarszych i najskuteczniejszych metod przechowywania produktów żywnościowych. Zapewnia im świeżość i zatrzymuje wszystkie wartości odżywcze. Dlatego Polacy kupują coraz więcej mrożonek, jednocześnie poszukując nowych produktów i inspiracji. Niewątpliwie dominującym trendem – nie tylko w kategorii mrożonek – jest zainteresowanie produktami proteinowymi. Dlatego w naszym portfolio pojawiła się linia High Protein. Marka Hortex nie tylko podąża za trendami, ale również jako lider brandowy je kreuje. Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, ale nadal dostarczać im zdrowy produkt, oparty na starannie dobranej kompozycji warzyw, który jest jednocześnie łatwy i szybki do przygotowania. Dlatego stworzyliśmy linię Warzyw do Zapiekania. Są to dwie propozycje pysznych dań, które można przygotować w piekarniku, dedykowane zabieganym osobom.
Hortex może poszczycić się bardzo szerokim portfolio, a teraz wchodzi w nowy segment – jakie nowości przygotowaliście dla fanów marki?
Produkty marki Hortex są z nami już od ponad 70 lat. Cieszymy się, że możemy gościć na polskich stołach tak długo. Oprócz produktów, które są naszym konsumentom bardzo dobrze znane i lubiane, wprowadziliśmy śniadania, dania proteinowe oraz zupełnie nową alternatywę dla dotychczasowo oferowanych warzyw – Warzywa do Zapiekania. Wiemy, w jakim pędzie obecnie żyjemy, jemy w pośpiechu i często brakuje nam czasu na przygotowywanie posiłków. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest zadbanie o zdrowe śniadanie. Mrożone Super Śniadania Hortex są szybkim i łatwym rozwiązaniem na pełnowartościowy poranny posiłek. Trendy potwierdzają, że współczesny konsument jest świadomy i zainteresowany zdrowym stylem życia. Mrożone śniadania wpisują się zarówno w trendy, jak i w potrzeby konsumenckie. Wprowadziliśmy również nowy segment Warzyw do Zapiekania, oferując dwa produkty: Warzywa do Zapiekania z ziemniakami w plastrach oraz Warzywa do Zapiekania z gnocchi. Propozycja ta prezentuje nowy sposób na warzywa, które są tak ważną częścią naszych posiłków.
Podjęte działania będzie wspierać kampania reklamowa – czym zaskoczycie widzów w swoich spotach?
W naszej komunikacji najważniejsze jest podkreślenie bliskości z konsumentem oraz relacji, jaką zbudowaliśmy przez te wszystkie lata. Już nasze babcie używały produktów marki Hortex, a teraz najmłodsze pokolenie również może cieszyć się ich smakiem. Nowa kampania nie ma na celu szokować. Podkreśla wartości, którymi kierujemy się w codziennej pracy, tworząc nowe produkty. Jest to jedna z naszych najsilniejszych kampanii reklamowych, która nie tylko pokazuje szeroki asortyment produktów, ale również wzmacnia więź emocjonalną z konsumentem, pokazując naszą wspólną historię. Drugi spot reklamuje nasze nowości. Tworząc nowy segment, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni, zależało nam na pokazaniu jego atutów. Na wysoką efektywność obu reklam, ma również wpływ dobrana przez nas oprawa muzyczna. Dzięki niej nie tylko mocniej, ale i skuteczniej wybrzmiewa hasło nowej kampanii: KAŻDE POKOLENIE MA SWÓJ HORTEX.
Działania marki są nieszablonowe, wspieracie m.in. polską kulturę na Festiwalach Filmowych.
Pomysł wspierania polskiej kultury powstał podczas badania historii marki Hortex. W 2024 roku świętowaliśmy okrągłą rocznicę. Chcieliśmy podkreślić te wspólne lata i postanowiliśmy zrobić coś szczególnego, czym właśnie było wsparcie polskiej kultury. Zeszły rok był początkiem naszych działań. Wzięliśmy udział w czterech wydarzeniach, które wspierały polską kulturę. Zorganizowaliśmy podczas nich strefy Hortex, gdzie można było skosztować soków oraz smoothies. Stworzyliśmy specjalne spoty pod festiwale, na których pokazywaliśmy naszą markę w klimacie najznakomitszych filmów. Zależało nam również na wsparciu i docenieniu młodych twórców. Wierzymy, że taka pomoc pozwoli im na rozwinięcie skrzydeł. Momenty, podczas których mamy bezpośredni kontakt z konsumentami, są dla nas bardzo cenne. Chcemy, by było ich znacznie więcej.
Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?
W tym roku planujemy wiele zmian, które już zaczęliśmy realizować. Pierwszym krokiem w naszych zmianach jest nowa komunikacja podkreślająca wieloletnie doświadczenie i obecność na polskich stołach. Będziemy dalej rozwijać oraz wspierać w komunikacji segment Warzyw do Zapiekania. Chcemy nieustannie spełniać potrzeby naszych konsumentów, aby mogli jeść zdrowo i smacznie, nie spędzając przy tym wielu godzin w kuchni. Nowe kategorie, które wkrótce wprowadzimy, dodadzą naszym codziennym posiłkom urozmaicenie oraz wyjątkowy smak.
Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek