Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Soplica świętuje – 10 medali, nowe propozycje i powrót do korzeni

Wywiady

Soplica świętuje – 10 medali, nowe propozycje i powrót do korzeni

Wtorek, 13 maja 2025 HURT & DETAL Nr 05/231. Maj 2025
Tegoroczna edycja międzynarodowego konkursu The Spirits Business Spring Tasting okazała się spektakularnym sukcesem dla CEDC. Kamil Gębski, Dyrektor Marketingu Spirits w CEDC International, zdradza kulisy tego osiągnięcia oraz wyjaśnia, w jaki sposób polskie marki budują swoją pozycję na świecie, odpowiadają na zmieniające się trendy oraz sięgają do tradycji, by tworzyć nowoczesne produkty.
Za nami prestiżowy konkurs – The Spirits Business Spring Tasting, podczas którego produkty CEDC zostały docenione przez ekspertów. Proszę opowiedzieć o konkursie i zdobytych medalach.

Złoty medal konkursu trafił do Soplicy Gorzkiej z Miętą, a srebrny do Soplicy Gorzkiej Oryginalnej. Oba warianty to unikalne receptury, zapewniające 100% naturalnych składników, zamkniętych w butelce inspirowanej pierwszą wersją butelki Soplicy. Medale zdobyły również Soplica Szlachetna, Cytrynowa, Wiśniowa, Pigwowa, Malinowa, Czekoladowa, Orzech Laskowy i Słony Karmel. Soplica®, która zdobyła aż 10 medali, potwierdziła swoją pozycję jednej z najbardziej cenionych marek na rynku.

Wysoko ocenione zostały również produkty premium marki Żubrówka – złoty medal dla Żubrówki Czarnej za aksamitny smak i elegancki profil oraz srebro dla Ginu Białowieskiego, który – mimo że jest nowością na rynku – już zyskał uznanie wśród ekspertów za leśny charakter i kompozycję 12 ziołowych nut.

Co istotne, wszystkie zgłoszone produkty oceniano w formule „blind tasting” przez panel ekspertów branżowych – sommelierów, kupców i miksologów. Dzięki temu liczyła się wyłącznie jakość trunku – bez znajomości marki czy etykiety. I właśnie dlatego The Spirits Business Spring Tasting 2025 jest naszym obiektywnym sukcesem.

Jakie znaczenie dla marki ma udział w takich wydarzeniach?

Soplica Gorzka i Gorzka z miętą rywalizują w konkurencyjnej kategorii, więc docenienie doskonałości trunków przez światowych ekspertów w The Spirits Business Spring Tasting to potwierdzenie, że obrany przez nas kierunek rozwoju ma sens, że po prostu warto oferować tak wybitnie dobrą Gorzką.

Otrzymane medale są nie tylko wyrazem uznania od światowej klasy ekspertów, ale przede wszystkim dowodem na to, że nasza dbałość o jakość, smak i autentyczność produktów jest odzwierciedlona w doświadczeniu sensorycznym konsumenta Soplicy Gorzkiej, Ginu Białowieskiego albo likieru Soplica Słony Karmel czy Żubrówki Czarnej. Dla marek to ogromna wartość – zarówno wizerunkowa, jak i biznesowa. Z jednej strony budujemy zaufanie i dumę wśród naszych konsumentów, z drugiej – motywujemy nasze zespoły marketingu, RnD czy NPD do dalszego doskonalenia. Takie nagrody potwierdzają, że my w Polsce jesteśmy przodującym ośrodkiem wiedzy i produkcji najlepszych alkoholi premium na świecie.

CEDC wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich konsumentów, oferując im możliwość personalizacji etykiet na butelkach Soplicy. Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?

Niedawno ubraliśmy Soplicę Szlachetną w elegancką, smukłą butelkę inspirowaną pierwszym historycznym szkłem marki właśnie po to, aby idealnie pasowała do okazji wspólnego świętowania. Osiągnęliśmy cel: według badań Soplica Szlachetna to najchętniej wybierana wódka na weselny stół. Poszliśmy jeszcze krok dalej: konsumenci coraz częściej szukają produktów, które podkreślają ich indywidualność i pasują do wyjątkowych momentów w życiu – od wesela, przez jubileusz, aż po drobne gesty codziennej radości. Dlatego stworzyliśmy możliwość personalizacji etykiet na butelkach Soplicy, dając naszym klientom szansę, by ich ulubiona marka stała się częścią osobistych celebracji. Soplica od zawsze była blisko ludzi, ich tradycji i emocji – teraz oddajemy w ich ręce narzędzie, które pozwala jeszcze bardziej podkreślić tę bliskość i osobisty charakter relacji z marką.

Proszę powiedzieć, jak to dokładnie działa?

Personalizacja etykiet Soplicy odbywa się za pośrednictwem specjalnego i łatwego w obsłudze kreatora. Klienci mogą wybierać spośród 37 wzorów graficznych i wprowadzać własne teksty – imiona, daty, liczby lat czy dedykacje. To idealne rozwiązanie na wesela, urodziny czy inne ważne uroczystości. Dla osób, które chcą pójść o krok dalej, oferujemy również gotowe do wydruku dodatki weselne od Soplicy – zaproszenia, winietki czy numery stołów, dopasowane stylistycznie do wybranej etykiety. Kreator i szczegóły akcji można znaleźć na stronie marki: soplica.pl/zamow-etykiety.

Czy planujecie też inne, podobne działania marketingowe?


Soplica to marka z bardzo szeroką ofertą produktową, w tym również sezonową. Mogę już zdradzić, że w najbliższym czasie na półkach sklepowych pojawi się limitowana edycja Soplicy Staropolskiej.

Soplica Staropolska to wyjątkowy trunek, który powstaje według tradycyjnej receptury, doskonalonej przez pokolenia. Stanowi hołd dla dawnych polskich tradycji i prawdziwą esencję smaku. Natomiast dla Soplicy bardzo ważne jest, by nie tylko tworzyć doskonały trunek, ale także pielęgnować polską tradycję i historię. Właśnie dlatego powstała limitowana edycja z unikatowymi etykietami z okazji 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego na pierwszego króla Polski. Etykiety upamiętniają kluczowe miasta polskiej historii: Gniezno, Warszawę, Kraków i Gdańsk, jednocześnie podkreślając polskość naszego produktu i oddając hołd tak ważnemu historycznie wydarzeniu. Obok takich doniosłych propozycji mamy też coroczną Soplicę Egzotyczną, czyli selekcję najlepszych na rynku smaków letnich.

W portfolio CEDC pojawiła się nowa odsłona Ginu Białowieskiego. Skąd pomysł na zmianę wizerunku produktu? Co go wyróżnia?

Gin Białowieski jest odpowiedzią na kluczowy trend, tj. zmianę podejścia do spożywania alkoholu – Polacy stawiają na wyższą jakość. Pokochaliśmy koktajle i coraz chętniej zaczynamy swoją przygodę z miksologią w domu, stąd nasza propozycja podania: Gin Białowieski z tonikiem. Lubimy eksperymentować ze smakami oraz doborem alkoholu do potraw – bardzo modny ostatnio foodpairing. Ponadto jesteśmy coraz bardziej świadomi w zakresie produktów – oczekujemy naturalnych składników. Gin Białowieski wyróżnia receptura oparta na wykorzystaniu trawy żubrowej oraz 12 ziół z Puszczy Białowieskiej. Dodatkowo nowa stylistyka opakowania świetnie odpowiada na obecne trendy, komunikując jakość premium, którą tak cenią nasi konsumenci.

Jakie trendy obserwujecie w kategorii alkoholi i jak CEDC na nie odpowiada?

W świecie alkoholi wciąż twórczo zderza się tradycja z nowoczesnością. Kiedy widzimy duży trend, to często sięgamy – nieoczekiwanie – do starych szuflad po inspirację z historii i natury. Tak było w przypadku Soplicy Gorzkiej opartej na recepturze sprzed lat czy Ginu Białowieskiego z 12 puszczańskich ziół. Z drugiej strony mamy odwagę kreować nowe trendy, np. kiedy wprowadzamy nowoczesną linię ŻU od Żubrówki, oferującą masowo bardzo orzeźwiające smaki inspirowane koktajlami ze świata barowego, albo kiedy wysyłamy Soplicę w podróż w tropiki z linią Soplica Egzotyczna na lato. Niezależnie od trendów wygrywamy jakością i innowacyjnością. Konsumenci wprost mówią, że od Soplicy każdy smak jest najlepszy, a nic nie pije się tak lekko jak Żubrówka ŻU.

W jakim kierunku planuje rozwijać się firma?

Będziemy rosnąć jak trawa żubrowa z legendarnej Żubrówki Bison Grass. Wciąż pielęgnujemy nasze silne marki wódek: Soplica czy Żubrówka, ale też sięgamy do mniej oczekiwanych segmentów: Gin Białowieski, likiery mleczne Soplicy, alkohole premium czy bittery. W tym roku zaczęliśmy sprzedaż marki Becherovka i już po kilku miesiącach zainteresowanie klientów przerosło nasze oczekiwania. Becherovka to mocny, ziołowy alkohol premium, element historii Czech: powstała jeszcze w czasach napoleońskich w 1807 roku w Karlovych Varach, a jej tajemną recepturę 21 ziół znają tylko dwie osoby na świecie. Becherovkę od lat pijemy w formie schłodzonego shota, jednak Czesi już w 1967 roku na futurystycznej wystawie światowej w Montrealu odkryli ją na nowo. Powstał orzeźwiający drink o zabawnej nazwie BETON, czyli połączenie BEcherovki z TONikiem i plastrem cytryny. Dziś Becherovka podbija podniebienia Polaków BETONem w trendzie aperitivo. Jak widać, najbardziej innowacyjne kierunki rozwoju czasami czerpią z kilkuset lat tradycji.

Dziękuję za rozmowę.
Zuzanna Pomykalska




tagi: Soplica , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51