Aby uruchomić rozszerzona rzeczywistość (ang. Augmented Reality), którą prezentuje marka, wystarczy pobrać bezpłatną dedykowaną aplikację z Apple Store lub Google Play, zainstalować ją na swoim smartfonie czy tablecie oraz nakierować oko kamery na reklamę.
Po uruchomieniu aplikacji pojawia się efektownie burząca się ściana, zza której wyłania się gramofon, zaczyna grać imprezowa muzyka, a użytkownik zostaje zaproszony do wcielenia się w rolę głównego bohatera rozszerzonej rzeczywistości Desperadosa Red. Aplikacja pozwala na żywo w dowolny sposób skreczować lecący utwór.
„Desperados Red to marka skierowana do ludzi, którym nie jest obca nowoczesna technologia, a smartfon czy tablet jest używany przez nich, na co dzień do komunikacji ze znajomymi oraz z otoczeniem. Dlatego też w swoich działaniach promocyjnych wykorzystujemy te technologie, angażując konsumentów tak, aby byli oni aktywnymi uczestnikami, którzy na własnej skórze poznają świat marki” – mówi Anna Wood, senior brand manager marki Desperados.
Rozszerzona rzeczywistość to technologia łącząca świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Wykorzystuje ona obraz z kamery, na który jest nakładana generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. To niewątpliwie niezwykła zabawa, która w przypadku Desperadosa Red wciąga użytkownika bezpośrednio do świata marki.
Efektowne siatki wielkoformatowe z rozszerzoną rzeczywistością Desperadosa Red pojawiły się w Warszawie na budynku Uniwersal przy rondzie Dmowskiego, w Gdańsku przy Podwalu Grodzkim oraz w Krakowie przy ulicy Pawiej. Swoją rzeczywistość każdy może rozszerzyć za pomocą nakierowania aplikacji również na citylighty lub frontlighty w największych miastach w Polsce oraz na reklamy w wybranych tytułach prasowych.