Polski retail wchodzi w 2025 rok z rekordową dojrzałością – ponad 75% firm planuje utrzymać lub zwiększyć inwestycje w IT, koncentrując się na AI, automatyzacji i cyberbezpieczeństwie, wynika z raportu RetailTech. Czytaj więcej »
Polski retail wchodzi w 2025 rok z rekordową dojrzałością – ponad 75% firm planuje utrzymać lub zwiększyć inwestycje w IT, koncentrując się na AI, automatyzacji i cyberbezpieczeństwie, wynika z raportu RetailTech. Czytaj więcej »
Od początku października w każdym sklepie sieci Kaufland ruszył system kaucyjny. Przedstawiciele sieci zapewniają, że automaty działają sprawnie, a proces zwrotu kaucji jest szybki i intuicyjny. „Chcemy pokazać, że ekologia może być po prostu wygodna” - twierdzi Paweł Pawlak, odpowiedzialny za wdrożenie systemu kaucyjnego Kaufland Polska. Czytaj więcej »
Develey Polska, jeden z czołowych producentów sosów, ketchupów i musztard, uruchomił nowy zakład produkcyjny w Łęczycy. Inwestycja ta stanowi jeden z najważniejszych projektów rozwojowych ostatnich lat, realizowany z myślą o zwiększeniu mocy produkcyjnych i usprawnieniu łańcucha dostaw w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku. Przedsięwzięcie łączy nowoczesne technologie z... Czytaj więcej »
Niemal 90% Polaków dokonuje nieplanowanych zakupów. Najczęściej robią to osoby w wieku 25–34 lat z wyższymi dochodami, a najrzadziej – seniorzy o niższych zarobkach. Tylko niewielka grupa konsumentów nigdy nie ulega impulsom. Czytaj więcej »
Liczba klientów oraz liczba wizyt w centrach i galeriach handlowych wyraźnie spadają — w trzech kwartałach br. odwiedzalność zmniejszyła się o 7%, a liczba wizyt o 14% rdr, przy jednoczesnym spadku częstotliwości i czasu trwania wizyt. Czytaj więcej »
Ponad połowa Polaków uważa, że piwo jest drogie, a dwie trzecie zauważa wzrost cen. Co trzeci konsument ogranicza jego zakup lub wybiera tańsze alkohole - wynika z najnowszego badania zrealizowanego na panelu Ariadna na zlecenie ZPPP Browary Polskie, Czytaj więcej »
Grudniowy ruch w sklepach oznacza nie tylko rekordowe obroty, ale też rosnące straty. Wraz ze wzmożonym pośpiechem i pełnymi koszykami szybciej znikają również najbardziej wartościowe produkty, co potwierdza najnowszy Barometr Strat w Handlu Detalicznym. Czytaj więcej »
Polskie firmy coraz śmielej wychodzą za granicę — do ekspansji dołączają średnie przedsiębiorstwa, producenci i marki premium. Najważniejszymi kierunkami pozostają Europa Zachodnia, USA i wybrane rynki Azji, a rosnące znaczenie zyskują też bliższe rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Czytaj więcej »
Przewidywalność i niższy ślad węglowy. Czytaj więcej »
Carrefour Polska zawarł długoterminową umowę PPA z EDP, dzięki której 30% energii zużywanej przez sieć pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych. Kontrakt wspiera realizację planu „Carrefour 2026”, zakładającego redukcję zużycia energii i zwiększenie udziału OZE w sklepach. Czytaj więcej »
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol uhonorowała 47 dostawców statuetką Kryształowej Krowy — nagrodą dla tych, którzy w minionym roku po raz pierwszy przekroczyli próg 1 mln litrów dostarczonego mleka. Czytaj więcej »
Mleko coraz częściej staje się świadomym wyborem konsumentów dbających o zdrowie. Jak pokazuje badanie Tetra Pak, szybko rośnie w Europie Wschodniej segment mleka funkcjonalnego, dając producentom realną szansę na rozwój[1]. Czytaj więcej »
Polski rynek kosmetyczny należy dziś do największych w Europie i dynamicznie rośnie zarówno pod względem wartości sprzedaży krajowej, jak i znaczenia w handlu międzynarodowym. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce największych eksporterów kosmetyków na świecie i w pierwszej piątce w Europie. Sektor potrzebuje jednak spójnej strategii promocyjnej przy wsparciu państwa,... Czytaj więcej »
Sfinks Polska rozszerzył współpracę z Transgourmet, które od 2026 r. będzie obsługiwać więcej restauracji sieci. Wartość kontraktu na lata 2026–2032 to co najmniej 175 mln zł, z szacunkami sięgającymi 300–350 mln zł. Czytaj więcej »
Informujemy, że rozpoczęliśmy przyjmowanie zgłoszeń do konkursu: Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich. Aby zgłosić produkt - kliknij na baner i wypełnij formularz. Czytaj więcej »
Projekt ustawy o wyrobach tytoniowych trafił 20 listopada pod obrady rządu bez pełnej analizy skutków, a zakaz jednorazowych e-papierosów i aromatyzowanych saszetek budzi sprzeciw plantatorów, handlu i części środowisk medycznych, które apelują o ponowne konsultacje. Czytaj więcej »
MAGO S.A. zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Eksportera Roku 2024, przyznawanym przez Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Paryżu pod honorowym patronatem Ministra Spraw Zagranicznych oraz Ministra Finansów i Gospodarki. W imieniu firmy wyróżnienie odebrał Paweł Ziębaczewski, Prezes Zarządu MAGO S.A., z rąk Ambasadora RP we Francji, Jana Emeryka Rościszewskiego. Czytaj więcej »
W październiku ceny 17 najczęściej kupowanych kategorii produktów wzrosły średnio o 4,1% rdr, co potwierdza dalsze wyhamowanie podwyżek. Najbardziej drożały używki, tłuszcze oraz słodycze, natomiast cztery kategorie — m.in. warzywa i produkty sypkie — potaniały. Czytaj więcej »
Grupa Sfinks Polska po trzech kwartałach 2025 r. osiągnęła 36,23 mln zł przychodów i 19,3 mln zł zysku na sprzedaży, utrzymując wynik mimo prawie dwukrotnie niższych przychodów niż rok wcześniej. Na wyniki w dużym stopniu wpłynęła zmiana większości restauracji na franczyzowe (97% sieci). Czytaj więcej »
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych według szybkiego szacunku w listopadzie 2025 r. wzrosły o 2,4% (wskaźnik cen 102,4) w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,1% (wskaźnik cen 100,1) - wynika z szybkiego szacunku GUS. Czytaj więcej »
Tylko 37% Polaków wierzy w uczciwość ofert Black Friday, a ponad 43% deklaruje brak zaufania. Najbardziej ufamy dużym platformom sprzedażowym, najmniej – małym lokalnym sklepom. Czytaj więcej »
ALDI otworzył właśnie swój 400. sklep w Polsce – tym razem w Tarnobrzegu, w nowo powstałym centrum handlowym Rock Park. Sieć zapowiada dalszą ekspansję i jeszcze w tym roku uruchomi kilkanaście nowych placówek. Czytaj więcej »
Polska jest silnym producentem żywności i liderem w eksporcie drobiu, jednak – jak podkreśla Józef Wiśniewski, prezes Wipasz – rosnące koszty surowców osłabiają cały sektor. Dlatego branża chce rozmów z rządem o koniecznych zmianach i regulacjach. Czytaj więcej »
Zadłużenie handlu sięga już 2,6 mld zł, z czego ponad połowa przypada na jednoosobowe działalności. W ciągu trzech lat ich zaległości wzrosły o blisko 25%, a na sytuację małych sklepów coraz mocniej wpływa także system kaucyjny, generując kolejne koszty i wyzwania konkurencyjne – wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów. Czytaj więcej »
W październiku najszybciej drożały używki – aż o 10,6% rdr. Wzrosty objęły łącznie 13 z 17 analizowanych kategorii, a największe spadki zanotowały warzywa – 6,4% rdr. Czytaj więcej »
W październiku 2025 r. sklepy do 300 m² odnotowały spadek wartości sprzedaży o 1% i aż 7% mniej transakcji, wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR. Czytaj więcej »
Mastermedia i Spiżarnia, dwaj najwięksi polscy dystrybutorzy żywności na rynki zagraniczne, sfinalizowali 25 listopada połączenie swoich organizacji. Integracja ma wzmocnić ich pozycję i przyspieszyć budowę globalnego dystrybutora artykułów FMCG. Czytaj więcej »
W pierwszych trzech kwartałach liczba klientów w centrach i galeriach handlowych spadła o 6,8% rdr, a liczba wizyt zmniejszyła się o 14,2%. Spadki odnotowano we wszystkich województwach. Czytaj więcej »
Organizacja Pracodawców Rada Przedsiębiorców apeluje o wycofanie planowanego zakazu sprzedaży kawy w szkołach i pozostawienie decyzji dyrekcjom w porozumieniu z rodzicami i uczniami. To reakcja na projekt rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia przewidujący całkowity zakaz jej sprzedaży w placówkach oświaty. Czytaj więcej »
Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,4%. W porównaniu z wrześniem 2025 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 6,7%. Czytaj więcej »
Świąteczne smaki od PROFIAleksandra Duszyńska, Specjalista ds. marketingu, Profi S.A....
Platforma Odpadowa Interzero: cyfrowa rewolucja w zarządzaniu odpadamiCyfrowa transformacja zmienia standardy w branży zarządzania...
Innowacje na ekranie – jak MediaMarkt wykorzystuje Digital Signage w handluGrażyna Faustmann, IT Project Team Manager w MediaMarkt Polska....
Bob Snail: radość, smak i prosty składCzy owocowe przekąski mogą być jednocześnie smaczne...
Rozmowa z Wiktorem Kowalskim, Head of Marketing w Dan Cake PoloniaTrzy pytania do Wiktora Kowalskiego, Head of Marketing w Dan...
Cyfrowa dojrzałość polskich firm w czasie kryzysuŻyjemy dziś w świecie permanentnej zmiany, z którą musi...
Kaufland zainwestował 235 mln zł w system kaucyjnyOd początku października w każdym sklepie sieci Kaufland...
Develey Polska otwiera nowy zakład w ŁęczycyDeveley Polska uruchomił nowy zakład produkcyjny w Łęczycy...
Carrefour wdraża nowy koncept sprzedaży lokalnych produktów na ŚwiętaCarrefour uruchomił świąteczne jarmarki lokalnych...
PINTA w zwrotnych puszkachBrowar PINTA, jako jeden z pierwszych browarów...
Kaufland z widokiem na Giewont Kaufland otworzył pierwszy market w Nowym Targu, oferując 216...
Rząd chce zakazu sprzedaży smakowych saszetek nikotynowychProjekt UD213, przewidujący m.in. zakaz sprzedaży smakowych...
Rusza nowa edycja Akademii LubellaStartuje kolejna odsłona jednego z największych programów...
Podaruj sobie i bliskim odrobinę świątecznej radości z czekoladowymi produktami od Mars W tym roku Mars zaprasza do odkrycia kultowych smaków w...
Vortumnus wprowadza nową linię przetworów - 80% owoców, bez dodatku cukruSmak, który dojrzewa z naturą...
Świąteczne ekspozycje Mionetto i Freixenet już w sklepachŚwiąteczne ekspozycje winiarskie marki Mionetto i Freixenet...
Syropy Herbapol w limitowanej edycjiOdkryj zimową przyjemność w wyjątkowych smakach...
Kultowa czekolada z "okienkiem" od ALDI z nową nazwąCzekolada „z okienkiem” marki Choceur w ALDI zmienia nazwę...
Kampania Majonezu Kieleckiego – szeroka komunikacja i wsparcie sprzedażyOkres przedświąteczny to dla kategorii majonezów jeden z...
Smak natury w sercu miasta - kampania outdoorowa VortumnusaMarka Vortumnus, wraz z premierą linii „Ogród...
Tomasz Karolak w świątecznej kampanii piwa ŁomżaOd połowy listopada trwa świąteczna kampania piwa Łomża...
Anna Mucha i Matteo Brunetti w kampanii Gellwe: humor, energia i pewność efektuGellwe rusza z największą w swojej historii kampanią 360°...
Carrefour sprzedaje viralowe słodycze za ułamek cenyCarrefour rusza z kolejną edycją popularnej akcji „koszyk...