O rynku herbat, nowościach i akcjach marketingowych oraz o produktach funkcjonalnych rozmawiamy z Grażyną Słowak,Prezesem PH-W „POSTI” S.A. Czytaj więcej »
O rynku herbat, nowościach i akcjach marketingowych oraz o produktach funkcjonalnych rozmawiamy z Grażyną Słowak,Prezesem PH-W „POSTI” S.A. Czytaj więcej »
Dla Polaków Wielkanoc, podobnie jak Święta Bożego Narodzenia, są okazją do spotkania z najbliższymi przy wspólnym stole. Okres przedświąteczny to czas gorących przygotowań, o których myślimy już dwa-trzy tygodnie wcześniej. Czytaj więcej »
Założeniem dla konstruktorów nowego Doblò Cargo było stworzenie samochodu o najwyższych osiągach, funkcjonalnego, ładownego i wydajnego, oszczędnego pod względem zużycia paliwa i kosztów obsługi. Dlatego właśnie model ten stanowi idealne rozwiązanie dla profesjonalistów, którzy za kierownicą spędzają większość dnia. Uroczysta polska premiera nowego Doblò... Czytaj więcej »
44 spółdzielnie, 300 sklepów, prawie 50 tys. m2 powierzchni sprzedaży. Partnerski Serwis Detaliczny wspólnie z polskimi spółdzielcami buduje sieć, która ma stać się znaczącą siłą i zapewnić PSS-om rozwój. Czas pokazuje, że pomysł jest dobry, a chętnych do jego realizacji – coraz więcej. Czytaj więcej »
Był rok 1886, gdy dr John Pemberton w Atlancie w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej stworzył orzeźwiający napój o nazwie Coca-Cola. Jak to się zaczęło? Kim był John Pemberton? Jaka jest tajemnica ogromnej międzynarodowej popularności napoju? Czytaj więcej »
Polacy coraz częściej podróżują, odwiedzają różne ciekawe zakątki świata, a co się z tym wiąże – poznają regionalne smaki. Stają się one inspiracją do przygotowywania w domu potraw najrozmaitszych kuchni świata. Jedną z nich jest smaczna i bardzo zdrowa kuchnia chińska. Czytaj więcej »
Karnawał to dla producentów alkoholu czas analiz i oceny minionego roku. Firmy skupiają się na wdrażaniu pomysłów na Święta Wielkanocne oraz sezon wiosna-lato. Pierwszy kwartał jest również okresem, w którym rynek zaczyna powoli się rozkręcać, ale nie jest jeszcze tak chłonny, jak w końcówce roku. Czytaj więcej »
Ledwo skończyło się przedświąteczne szaleństwo zakupów, a już mamy kolejny okres wzmożonych utargów – karnawał. Ale to nie jedyna okazja, która pozwoli powiększyć zyski zarówno producentów, jak i sieci handlowych. Zbliżają się bowiem Walentynki. Czytaj więcej »
Pytania kierują: Krzysztof Badowski – Partner Zarządzający Roland Berger Strategy Consultants oraz Tomasz Pańczyk – Redaktor Naczelny miesięcznika HURT & DETAL Czytaj więcej »
Gdy pojawiła się możliwość przejęcia funkcjonującej już placówki, w sprawdzonej przez organizatora sieci lokalizacji, Waldemar Kowalski postanowił zaryzykować. Z Detal Koncept, właścicielem marki Groszek oraz Milea współpracuje bardzo długo, dlatego ma zaufanie do tej firmy. Dobra współpraca w ramach Groszka zachęciła go do skorzystania z oferty Milea. Czytaj więcej »
Polski przemysł mleczarski jest bardzo rozdrobniony. Na naszym rynku funkcjonuje ok. 250 zakładów mleczarskich, tymczasem w Niemczech – kraju o dwukrotnie wyższej liczbie ludności zakładów jest ok. 100. Choćby z tej przyczyny na polskim rynku można spodziewać się dużej konkurencji w walce o konsumenta, a w okresach wzrostu cen na rynkach światowych – również... Czytaj więcej »
Rok 2009 dobiega końca. Jaki był dla branży FMCG? Czy kryzys gospodarczy wpłynął na jej rozwój? Te i inne pytania zadaliśmy przedstawicielom firm, których produkty na codzień goszczą na sklepowych półkach. Wypowiedzi zebrała Maja Święcka Czytaj więcej »
Święta, święta i... karnawał. Co prawda w handlu to okres przed bożonarodzeniowy jest tym najbardziej wyczekiwanym i lukratywnym w handlu, jednak karnawał do najgorszych nie należy. To czas zabaw, a co się z tym wiąże, czas zakupów typowo powiązanych z imprezami, głównie alkoholi. Czytaj więcej »
W ostatnich latach obserwujemy stały wzrost sprzedaży produktów z segmentu premium. Polacy stali się smakoszami i wydają większe sumy pieniędzy na wyroby najlepszej jakości. Ta tendencja rośnie jeszcze bardziej w okresie przedświątecznym (Boże Narodzenie, Wielkanoc). Polscy konsumenci nadal są bardzo przywiązani do tradycji, a dobra wędlina na stole, to często podstawa udanego... Czytaj więcej »
Jak wynika z trzeciej edycji Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym, kryzys gospodarczy wpłynął na wzrost kradzieży w placówkach handlowych. Widać to na przykładzie takich państw jak Włochy, Czechy i republiki nadbałtyckie, gdzie odnotowano ponad 6% wzrost wartości skradzionych produktów w porównaniu z zeszłym rokiem. Jednak tegoroczny niechlubny rekord należy do... Czytaj więcej »
Święta coraz bliżej, a to oznacza, że w wielu domach już wkrótce rozchodzić się będzie zapach pieczonych ciast. A to znów oznacza, że nie jeden klient odwiedzi sklep w poszukiwaniu różnego rodzaju dodatków do pieczenia. Czytaj więcej »
Rynek kawy rośnie zarówno wartościowo, jak i ilościowo. Żaden właściciel sklepu nie wyobraża sobie chyba, aby miało jej zabraknąć w ofercie sklepu. A zwłaszcza w okresie przedświątecznym, który jest nie tylko czasem przygotowań do Bożego Narodzenia, ale i chwilami spotkań z najbliższymi. Czytaj więcej »
Dla producentów win musujących i szampanów zbliża się złoty okres. Są nim Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok, kiedy to sprzedaż „wystrzałowych" trunków kilkukrotnie wzrasta, a polscy konsumenci poszukują tego typu produktów. Nie powinni o tym zapomnieć właściciele sklepów, w których dostępny jest alkohol. Czytaj więcej »
Cygara i cygaretki już od dłuższego czasu cieszą się coraz większą popularnością na polskim rynku. Można śmiało stwierdzić, że jednym z ważnych czynników, który w dużej mierze wpłynął na rozpowszechnienie cygar w Polsce, było z całą pewnością nasze wstąpienie do Unii Europejskiej. Czytaj więcej »
Na Święta Bożego Narodzenia czekają wszyscy. Zarówno producenci, sieci handlowe, jak i właściciele sklepów. Jest to czas największych zarobków w całym roku. Klienci kupują, kupują i jeszcze raz kupują. W tym okresie ich domy zalśnią czystością, będą poszukiwać ciekawych produktów na podarunki i prezenty dla najbliższych, a na stołach w czasie świąt pojawią się... Czytaj więcej »
Ostatnie lata to niewątpliwie znaczące poszerzenie się oferty mocnych napojów alkoholowych na polskim rynku. Rozszerzeniu uległa zwłaszcza tzw. wyższa półka, ale także oferta dla osób o najmniej zasobnych portfelach. W ostatnim czasie Polacy zaczęli coraz częściej kupować droższe, importowane mocne alkohole kolorowe, bądź rodzime nalewki wysokiej jakości. I chociaż w dalszym... Czytaj więcej »
Co prawda do Świąt Bożego Narodzenia jest jeszcze sporo czasu, ale w handlu okres przedświąteczny praktycznie już się rozpoczyna. Jest to czas, na który czekają wszyscy - właściciele sklepów, sieci handlowe oraz producenci. Czytaj więcej »
Zbliżające się święta Bożego Narodzenia są okresem, w którym producenci artykułów spożywczych przygotowują się do „wielkiego gotowania". Wzrasta zainteresowanie bakaliami, których cała różnorodność i bogactwo niosą ze sobą wiele możliwości ich wykorzystania - zarówno w tradycyjnych słodkich wypiekach, jak i daniach mięsnych, sałatkach i przystawkach. Dodatkowo... Czytaj więcej »
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Okres przedświąteczny jest niezwykle ważnym czasem zwłaszcza dla deserów tradycyjnych w proszku. Sprzedaż tych produktów rośnie, przede wszystkim z uwagi na ich zastosowanie do wielu ciast i kremów. Warto więc pamiętać o zaopatrzeniu swojego sklepu w tego typu produkty. Czytaj więcej »
Największe spotkanie branży spożywczej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej - Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra-Food i Międzynarodowe Targi Gastronomii Gastro Trendy, a także odbywające się w tym samym czasie Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech oraz Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood zgromadziły 800 przedsiębiorstw przemysłu... Czytaj więcej »
Rynek produktów OTC w Europie Środkowo-Wschodniej wzrósł o około 26% i osiągnął wartość 9,2 mld euro. Nie ma się co dziwić, gdyż każdy z nas sięga po proszki przeciwbólowe, czy leki na przeziębienie kupowane bez recepty. W czasie dobrej koniunktury, klienci inwestowali także w zdrowie i wygląd, sięgając po suplementy diety. Czytaj więcej »
W ostatnich latach rynek słodyczy - zarówno jako całość, jak również w poszczególnych jego kategoriach - odnotowywał sukcesywny wzrost, który jedynie nieznacznie wyhamował w wyniku kryzysu gospodarczego. Chociaż pozycja lidera nadal należy do wyrobów czekoladowych, słodycze nieczekoladowe rosną w siłę, zdobywając coraz większy udział w rynku, zarówno pod względem... Czytaj więcej »
Kuchnia śródziemnomorska jest lekka, zdrowa i aromatyczna. Nic dziwnego, że Polacy polubili jej smak i chętnie kupują produkty wykorzystywane do przygotowania dań typowych dla takich krajów jak Grecja, Włochy czy Hiszpania. Czytaj więcej »
Programy lojalnościowe budują przywiązanie klienta do danej placówki, a te skierowane do franczyzobiorców - przywiązanie do sieci. Punkty, nagrody, loterie - sieci franczyzowe proponują coraz to nowsze korzyści związane bezpośrednio z robieniem zakupów właśnie w ich placówkach, jak i z przynależnością do danej sieci. Poniżej prezentujemy programy lojalnościowe wybranych sieci... Czytaj więcej »
Coraz więcej sklepów przystępuje do sieci traktując to jako receptę na prowadzenie biznesu, zwłaszcza w tak trudnych czasach, jak obecne. Czy pojedyncze sklepy faktycznie nie mają szansy na przetrwanie? Dotarliśmy do sklepu, który nie dość, że nie należy do żadnej sieci, to prosperuje doskonale - w pojedynkę, już od... 17 lat. Czytaj więcej »
Wywiad z Adamem Imielskim, Prezesem Kraft Heinz Polska....
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji...
Wywiad z Janem Kolańskim, Prezesem Zarządu Grupy Colian....
Trzy pytania do Karoliny Godzińskiej, Dyrektora Sprzedaży...
Całkowite zadłużenie segmentu food trucków nadal utrzymuje...
W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją...
Aż 78% Polaków jest zainteresowanych samozbiorami. Jaki z...
Sezon letniego biesiadowania to świetna okazja, by...
W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją...
Coraz większą wagę przykładamy więc do prostoty i...
Stefano Terrazzino czuwa nad Pinsą Italiana i szuka zespołu...
HARIBO Exotix to żelki o owocowych smakach – mango...
Poznaj najnowszy hit od Bebeto – liofilizowane żelki...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
Talarki waflowe to nowa kategoria produktów marki Lekorna –...
Poznaj STIXY od HELIO – pyszne frytki z polskich suszonych...
„30 lat razembycia”...
Jeszcze więcej punktów i wyjątkowe nagrody dla klientów...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...