Żywność ekologiczna będzie jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej. Czytaj więcej »
Żywność ekologiczna będzie jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej. Czytaj więcej »
Nadejście wiosny cieszy wszystkich! Dni stają się coraz dłuższe, przyjemnie przygrzewają pierwsze promienie słońca, wokół przyroda wesoło nastraja kolorowymi barwami. To również czas, kiedy po zimie, do sezonu letniego należy starannie przygotować klimatyzację. Czytaj więcej »
Najczęściej znajdują się w strefie kasy. Klienci stojąc w kolejce zazwyczaj przypominają sobie o ich braku w gospodarstwie domowym. Które z nich powinny znaleźć się w strefie impulsowej i jak odpowiednio wyeksponować tę kategorię? Czytaj więcej »
Zachęcić klienta do dokonania zakupów właśnie w naszym sklepie – to wyzwanie dla nie jednego detalisty. Co jednak zrobić, aby ponownie odwiedził naszą placówkę i stał się stałym klientem? Czytaj więcej »
Właściwe oświetlenie w sklepie jest jednym z głównych kluczy do sukcesu. Odpowiednio oświetlone produkty, bogactwo kolorów – wszystko to przyciąga wzrok klientów, którzy chętniej sięgają po takie artykuły, aniżeli te źle doświetlone, szaro-bure. Czytaj więcej »
Pomimo dynamicznego wzrostu sprzedaży win, sytuacja sklepów specjalistycznych, zwłaszcza tych niezależnych, prowadzonych przez właścicieli-pasjonatów, w najbliższych latach będzie trudna. Wyzwaniem będzie silna konkurencja sieci handlowych, które oferują atrakcyjny wybór win dopasowany do oczekiwań konsumentów w Polsce. Największe szanse przetrwania mają sklepy specjalizujące... Czytaj więcej »
Innowacje smakowe stanowią ważny czynnik rozwoju rynku nowych i zdrowych składników stosowanych w herbatach. Soja, migdały, kokos, ryż, owies i konopie występowały dotychczas głównie w stale prężnie rozwijających się kategoriach produktów zastępczych dla napojów na bazie mleka, jednak teraz pojawiają się także coraz częściej również w herbatach. Zauważyliśmy wzrost... Czytaj więcej »
Fałszowanie dokumentów jest tak samo popularnym przestępstwem jak fałszowanie pieniędzy. Najczęstszym przypadkiem okazuje się podrabianie dokumentów tożsamości – tylko w 2010 roku zostało wykrytych 16 247 takich fałszywych dokumentów. Wśród osób podejmujących się tego procederu znajdują się także nieletni. Legitymacja ze zmienioną datą urodzenia, dowód osobisty... Czytaj więcej »
Na niezwykle konkurencyjnym rynku każdego dnia trzeba walczyć o klienta, o pozycję, o każdą złotówkę. Sklep powinien oferować ciekawy asortyment, w niskich cenach, obsługa nie może zapominać o uśmiechu i życzliwości, już nie wspominając o ładnym i estetycznym wyglądzie samej placówki. Czy to wszystko, aby móc powiedzieć o nowoczesności w handlu? Czytaj więcej »
Dyskonty vs. supermarkety – czyli historia o tym jak sieci detaliczne upodabniają się w walce o klienta. Czytaj więcej »
Polskie ePłatności (PeP) chcą szybko wejść do ścisłej czołówki agentów rozliczeniowych. Dwa lata po rozpoczęciu działalności PeP może się już pochwalić ponad 15 tysiącami terminali płatniczych. Czytaj więcej »
Postęp technologiczny jest dobrodziejstwem XX i XXI wieku. Nie wyobrażamy sobie życia bez wielu rozwiązań i urządzeń. Telefony, komputery, tablety, telewizory – to tylko garstka przykładów. Na nowoczesność warto również postawić w każdej placówce handlowej. Czytaj więcej »
W ostatnich latach kilku spółkom z sektora detalicznego w Polsce udało się osiągnąć spektakularny sukces. Trzy sieci detaliczne z trzech różnych segmentów, których wyniki przysparzają o ból głowy ich konkurentów to Biedronka (dyskonty), Rossmann (drogerie) oraz Pepco (sklepy z artykułami odzieżowymi i przemysłowymi). Biedronka i Rossmann to liderzy rynku z przychodami w 2011... Czytaj więcej »
Wielu kupców, ale również handlowców zadaje sobie pytanie, jak w prosty sposób znacząco podnieść sprzedaż poszczególnych produktów i zwiększyć marżowość sklepów. Odpowiedzią na to pytanie jest tzw. dodatkowa półka – najgorętszy obszar sprzedaży zlokalizowany z dala od tradycyjnych ekspozycji. Czytaj więcej »
Sieci i centra handlowe – Eksperci w zarządzaniu markami Czytaj więcej »
Baterie to interesujący z punktu widzenia handlowca produkt. Pomimo, iż cechuje je niewielki udział w ogólnej wartości sprzedaży, sprzedawcy mogą liczyć na wysokie marże. Dodatkowo, w najbliższych latach można spodziewać się wzrostu popytu na przenośne źródła energii. Czytaj więcej »
Materiały POS są doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż. Przyciągają uwagę klientów, zwracają ich uwagę na nowy produkt, bądź nowy smak czy opakowanie. Dzisiejszy handel bez nich wydaje się już niemożliwy. Czytaj więcej »
We współczesnym handlu mamy do czynienia z najróżniejszymi typami punktów sprzedaży – od niewielkich, niezależnych sklepów, po wielkopowierzchniowe hipermarkety, od eleganckich salonów w galeriach handlowych po osiedlowe sklepiki. We wszystkich spotykają się interesy kupców oraz producentów, a centralnym miejscem styku jest półka – to od jej przygotowania zależy czy stojące... Czytaj więcej »
Od efektów pracy przedstawicieli handlowych w dużej mierze zależą losy każdej firmy w sektorze FMCG. W celu poprawy wyników sprzedaży można oczywiście zwiększać liczbę handlowców, jednak pierwszym krokiem powinna być maksymalizacja ich skuteczności. Czytaj więcej »
W początkach polskiej gospodarki wolnorynkowej, kiedy współpraca kupców z przedstawicielami handlowymi dopiero zaczynała się formować, odpowiedź na prowokacyjne pytanie tytułowe wydawała się znacznie prostsza. Poniższy tekst stanowi wstęp do serii materiałów, w których przyjrzymy się tej ciekawej relacji z różnych perspektyw. Czytaj więcej »
Sagra Technology, jeden z liderów rynku SFA w Polsce, udostępnia swój sztandarowy system na platformie Android. Czytaj więcej »
Budowanie dobrych relacji z klientami jest podstawą działalności Selgros Cash&Carry. Klienci doceniają starania firmy i po raz drugi z rzędu nagrodzili w tym roku Selgros Złotym Laurem Klienta w kategorii handel hurtowy. Czytaj więcej »
O sposobie na brak kolejek do kas rozmawiamy z Joanną Pawełczyk, Rzecznikiem Prasowym sieci „Piotr i Paweł” Czytaj więcej »
Każdy z nas to przeżył. Akurat wtedy, kiedy mamy mało czasu na zakupy - kolejka do kasy ciągnie się w nieskończoność. Im bardziej się śpieszymy, tym powolniejsi klienci są przed nami. I gdy już jest nasza kolej – kończy się – jakby i ona była przeciwko nam – rolka do wydruku paragonu! Czytaj więcej »
InsERT S.A. – największy pod względem liczby sprzedanych licencji polski producent oprogramowania dla małych i średnich firm – umożliwił swoim klientom korzystającym z programów w wersji dla systemu DOS zamianę na nowoczesne programy z serii InsERT GT na preferencyjnych warunkach. Od 1 stycznia 2012 roku programy DOS-owe nie będą już aktualizowane i dostosowywane do... Czytaj więcej »
W dzisiejszych czasach większość kobiet żyje na najwyższych obrotach. Jesteśmy zapracowane, zabiegane i trudno nam znaleźć czas dla siebie. Warunki w jakich żyjemy również dają się we znaki. Szczególnie odczuwają to osoby o wrażliwej skórze. Zaczerwienienia, rumień, szczypanie, pieczenie – to tylko kilka sposobów, w jaki sposób skóra reaguje na zmiany temperatury,... Czytaj więcej »
Ustawianie butów od progu do ściany, wpatrywanie się w rozlany wosk, losowanie karteczek z imionami – któż z nas nie wróżył sobie w Andrzejki? I choć może teraz kojarzy nam się to z zamierzchłymi czasami, warto pozwolić sobie na trochę magii w andrzejkowy wieczór. Tym bardziej, że niektóre wróżby mogą okazać się nie tylko obiecujące, ale też wyjątkowo smakowite. Czytaj więcej »
Organizm człowieka do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje około 2 litrów wody dziennie. Woda bowiem jest podstawowym budulcem naszego ciała, a jej niedomiar może powodować wiele schorzeń. Do najważniejszych jej funkcji należy rozpuszczanie i transport pożywienia, nawadnianie komórek oraz regulacja temperatury organizmu. Czytaj więcej »
Większość Polaków, podczas zakupów produktów spożywczych, zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a pomija informacje o składzie i wartościach odżywczych – wynika z badań zainicjowanych przez Nestlé Polska. Oznacza to, że konsumenci nie mają świadomości, jakie składniki odżywcze znajdują się w codziennym jadłospisie. Aby pozytywnie wpłynąć na tę sytuację, firma... Czytaj więcej »
Za oknem coraz zimniej, z szaf znikają czapki i szaliki, a w telewizji zapowiadają pierwszy śnieg. Co to oznacza? Niedługo będą święta! I znów zacznie się główkowanie, co podarować mamie, czy tata po raz kolejny ucieszy się z krawata, a co lubi młodszy brat? Skorzystaj z wyjątkowej ściągawki firmy Nestlé i stwórz listę prezentów pełną słodyczy. Czytaj więcej »
Rozmowa z Piotrem Romańczukiem, Członkiem Zarządu Grupy...
Wywiad z Aleksandrą Robaszkiewicz, Dyrektorką Corporate...
Cezary Wytych, Prezes Fusion Labs...
Rola neuromarketingu w budowaniu strategii sprzedaży...
Rozmowa z Andrzejem Kowalskim, Dyrektorem sprzedaży i...
Sprzedaż perfum i kosmetyków na lotniskach była wyższa o...
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Coca-Cola czy Pepsi?...
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu...
Selgros ufunduje nagrody dla zwycięzców konkursu w postaci...
Marka HELIO została sponsorem głównym wyjątkowego...
Żabka odsłania kurtynę...
Pewni Dobrego...
Marka Diamant wprowadza udoskonalone rozwiązanie do...
Tymbark rozszerza swoją ofertę musów owocowych 100% o nowe...
To niezwykłe, kultowe połączenie smaku klasycznej kawy...
To pyszne połączenie klasycznego smaku kawy zbożowej Inka z...
Nowa kampania Sokołowa...
Rusza kampania linii Duda High Protein z udziałem topowych...
Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną...
Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, DecoMorreno...