Komentarz rynkowy Marcina Jeżółkowskiego, dyrektora ds. kluczowych klientów i sprzedaży międzynarodowej w DPD Polska: rozwój segmentu C2C jako motor wzrostu usług międzynarodowych Czytaj więcej »
Komentarz rynkowy Marcina Jeżółkowskiego, dyrektora ds. kluczowych klientów i sprzedaży międzynarodowej w DPD Polska: rozwój segmentu C2C jako motor wzrostu usług międzynarodowych Czytaj więcej »
Jak wskazuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), rynek handlowy w 2025 roku czekają kolejne napięcia związane z zasadniczą nierównością stron umów najmu. Czytaj więcej »
Caparol Polska Sp. z o.o. i DSV – Global Transport and Logistics podjęły decyzję o kontynuacji współpracy. Firmy porozumiały się nie tylko w zakresie przedłużenia umowy na realizację usług transportu drogowego, ale także stworzyły nowy model współpracy. Czytaj więcej »
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy dla branży TSL. Firmy transportowe i spedycyjne muszą sprostać nie tylko dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynkowym, ale również nowym technologiom oraz regulacjom. Wszystko to oznacza dalsze wydatki, więc priorytetem jest sprawne zarządzanie budżetem z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi, które wychodzą naprzeciw ich potrzebom. Czytaj więcej »
Rynek suplementów diety w Polsce pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych sektorów branży farmaceutycznej. Czytaj więcej »
Marka Krakowski Kredens prezentuje nowe podejście do oferty zestawów upominkowych dla biznesu. Wielkogabarytowe, wiklinowe kosze zastąpiły zgrabne zestawy upominkowe w ekologicznych opakowaniach, które można szybko i bezpiecznie wysłać do odbiorcy w Polsce i zagranicą. Czytaj więcej »
Mex Polska SA spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12% rr. Czytaj więcej »
Lagardère Travel Retail przyspiesza z rozwojem sieci Costa Coffee w Polsce. W planach na 2025 r. jest otwarcie 6 nowych kawiarni oraz modernizacja 24 istniejących lokalizacji. Pierwszy lokal w tym roku otworzył się dla klientów w galerii handlowej Wola Park w Warszawie. Spółka stawia na rozwój w centrach handlowych oraz dalsze umacnianie segmentu travel. Czytaj więcej »
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg. Czytaj więcej »
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Czytaj więcej »
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Czytaj więcej »
InPost Group zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. Czytaj więcej »
Firmy retailowe i FMCG coraz częściej korzystają z najmu zwrotnego nieruchomości. Uwalniają zamrożony w nich kapitał i inwestują go w innowacje, modernizację i ekspansję. Czytaj więcej »
Od ubiegłego roku franczyzowych sklepów spożywczych jest coraz więcej. To jednak zasługa zaledwie kilku firm. Czy taka tendencja utrzyma się także w roku 2025? Czytaj więcej »
Mimo kryzysu polskie firmy transportowe przewożą 20 procent towarów w Europie. Ponad połowa przedsiębiorców deklaruje spadek przychodów. Czytaj więcej »
Globalny rynek kawy wkracza w nową, trudną erę. Ceny arabiki i robusty – dwóch najważniejszych gatunków kawy – osiągają historyczne szczyty. Zmienne warunki pogodowe, rosnące koszty produkcji i ograniczona podaż zmuszają przemysł do szukania rozwiązań. Czytaj więcej »
Badania SW Research pokazują, że Polacy widzą problem społeczny i zdrowotny związany z dostępnością wódki w opakowaniach do 300 ml. Czytaj więcej »
Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja zagraniczna wyznaczą główne kierunki rozwoju polskiego e-commerce w 2025 roku. Czego jeszcze możemy spodziewać się w 2025 roku? Eksperci Grupy Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Czytaj więcej »
Panattoni rozpoczął spekulacyjnie budowę kolejnej fazy kompleksu logistycznego Wrocław Campus 2. Do czerwca 2025 r. powstanie blisko 30 000 m kw. – część hali, która docelowo osiągnie 130 000 m kw., a cała inwestycja – 160 000 m kw. Czytaj więcej »
Wynajmujący powinni uzgodnić między sobą i zaproponować najemcom standard tzw. zielonych załączników do umów najmu w centrach handlowych. Kluczowe jest, aby nowe zapisy uwzględniały właściwie rozłożoną odpowiedzialność obu stron umowy oraz przynosiły korzyści obu stronom – a nie tylko właścicielom galerii handlowych - wskazuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i... Czytaj więcej »
2/3 Polaków postrzega siebie jako świadomych konsumentów - chcą wiedzieć, co kupują, a ponad połowa regularnie sprawdza informacje na opakowaniach przed zakupem. Takie wnioski płyną z badania Kantar na zlecenie GS1 Polska [1]. Jednocześnie smartfon stał się nieodłącznym elementem procesu zakupowego – w sklepach korzysta z niego aż 90% badanych. Czytaj więcej »
W Polsce wciąż funkcjonuje wiele stereotypów dotyczących różnic w podejściu kobiet i mężczyzn do spożywania napojów alkoholowych. Jak naprawdę kształtują się ich przekonania, nawyki, preferencje związane z konsumpcją? Czytaj więcej »
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo... Czytaj więcej »
Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce, jak i w ujęciu globalnym. Sektor, który już od lat notuje dynamiczne wzrosty, w ostatnich miesiącach przeszedł kolejną fazę transformacji. Czytaj więcej »
2025 rok przyniesie szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych, które znacząco wpłyną na sektor transportu, spedycji i logistyki. Od nowych regulacji celnych, przez wdrożenie zaawansowanych technologii, po zmieniające się wymagania środowiskowe – przedsiębiorstwa będą musiały dostosować się do nowych realiów, by utrzymać swoją konkurencyjność. Czytaj więcej »
W niektórych sklepach za tuzin jaj trzeba zapłacić nawet 11 zł. Skąd taki dramatyczny wzrost i co to oznacza dla konsumentów? Czytaj więcej »
Transport drogowy stoi przed wieloma wyzwaniami, ale jednocześnie stwarza nowe możliwości. Kluczowe aspekty, które warto wziąć pod uwagę także w 2025 roku to koszty utrzymania pracownika, zadbanie o zrównoważony rozwój, regulacje prawne, czyli zmiany w przepisach i wymogach dotyczących ochrony środowiska oraz szkolenia kierowców i wdrażanie nowych technologii, w tym... Czytaj więcej »
EPP podsumowuje swoje osiągnięcia w obszarze ESG w roku finansowym 2023/2024*. Firma zredukowała swój ślad węglowy w całym zarządzanym portfelu w zakresie 1 i 2 o 48%. Tym samym zbliżyła się znacząco do celu założonego na 2030 rok, który wynosi 50%. Czytaj więcej »
Panattoni sfinalizował sprzedaż jednej ze swoich śląskich inwestycji. Firma Generali Fond Realit (fundusz Generali Group) nabyła Panattoni Park Zabrze II. Czytaj więcej »
Kończący się rok przyniósł w branży alkoholi dynamiczne zmiany, które odzwierciedlają zarówno zmieniające się nawyki konsumentów, jak i wyzwania stojące przed producentami. W ostatnich miesiącach producenci mierzyli się ze spadającą sprzedażą, rosnącymi kosztami działalności oraz coraz większym zainteresowaniem alternatywami bezalkoholowymi i niskoprocentowymi. Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Poznaliśmy skład Poland National Culinary Team Junior...
Z początkiem sezonu lodowego 2025 marka Grycan otworzyła dwie...
Sieć nie zwalnia tempa...
Ciekawość w roli głównej!...
Sieć ALDI wprowadziła na rynek dwie wersje wód witaminowych...
Marka Fresh&Fruity, znana z owocowych galaretek z nadzieniem...
Talarki waflowe to nowa kategoria produktów marki Lekorna –...
Do portfolio należącej do Danone marki Danio dołączył...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
Kolejna nowość w ofercie Sofio – ciastka francuskie z...
Przed nami dwa miesiące pełne atrakcji...
Z prostym przekazem i butelką wody w ręku – kampania...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, producent marki Maślanka...
Zespół Formuły 1 McLaren nawiązał wieloletnią...
W nowym, szerokim asortymencie Żabka Menu Na Śniadanie można...