Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Rozmowa z Evangelosem Evangelou, Prezesem Zarządu Herbapol-Lublin S.A.

Kategorie produktów

Rozmowa z Evangelosem Evangelou, Prezesem Zarządu Herbapol-Lublin S.A.

Poniedziałek, 10 października 2016 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 10/128. Październik 2016
O herbacie i innych znakomitych produktach Herbapol-Lublin S.A. rozmawiamy z Evangelosem Evangelou, Prezesem Zarządu.
Wraz z marką Big-Active jesteście liderem rynku herbat funkcjonalnych i herbat owocowych w Polsce. Czy mocne wejście na rynek czarnej herbaty poprzez wprowadzenie dwóch nowych marek: Big-Active Black Tea 100% Pure Ceylon oraz Nasza oznacza rozpoczęcie walki o pozycję lidera również w tej kategorii?

Obecność na rynku herbaty czarnej, po którą najchętniej sięgają Polacy, daje nam szerokie perspektywy rozwoju. Badania pokazują, że konsumenci coraz częściej poszukują wysokogatunkowych mieszanek, różnorodności smaków i nie boją się sięgać po nowe marki. Herbata Big-Active Pure Ceylon, która nie zawiera zbędnych aromatów i ma głęboki, aksamitny smak, to odpowiedź na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów, przygotowana zgodnie z misją firmy. Z kolei marka Nasza to herbata rodzinna z gwarancją jakości Herbapolu. Duże, familijne opakowanie ze struną, zawierające 40 lub 90 torebek, zapewnia zachowanie aromatu herbaty na długi czas. Nasza to także różnorodność smaków – w ofercie mamy klasyczną herbatę czarną oraz herbaty owocowe w ulubionych polskich smakach – maliny, truskawki, wiśni i owoców leśnych.

Rynek czarnej herbaty według ekspertów jest raczej stabilny, a rozwój może odbywać się wyłącznie poprzez odbieranie udziałów innym uczestnikom rynku. Jakie jest Pańskie stanowisko w tym zakresie?

Rynek herbat w Polsce charakteryzuje się sporym rozdrobnieniem, przy czym to kilku największych producentów decyduje o jego kształcie i wyznacza kierunki dalszego rozwoju. Herbapol-Lublin S.A. jest jednym z nich. Konsumenci w większości podejmują zachowawcze decyzje zakupowe, ale widać też stopniową zmianę ich zachowania. Herbata czarna Big-Active Pure Ceylon ma wyjątkowy smak i najlepszą jakość – nie ma w sobie sztucznych aromatów i barwników często stosowanych przez konkurencję. Jakość zawsze przekona konsumenta – czy jest to fan marki Big-Active czy klient zainteresowany spróbowaniem czegoś nowego.

Wprowadzenie przez Herbapol-Lublin S.A. nowości z segmentu herbat czarnych było poprzedzone szczegółowymi analizami, nie tylko o charakterze ilościowym. Propozycja Big-Active Pure Ceylon została bardzo pozytywnie oceniona podczas grup focusowych pod względem smaku, wzornictwa opakowania oraz proponowanych wariantów konfekcjonowania. Pozwala to zakładać dla tego produktu scenariusz optymistyczny.

Jaki jest obecnie udział rynkowy herbat czarnych Herbapol i Big-Active? Jaki udział uznałby Pan za satysfakcjonujący w przyszłości?

Herbapol-Lublin S.A. jest liderem w sześciu kategoriach. Jako marka Herbapol zajmujemy pierwsze miejsce w segmencie herbat owocowych i ziołowych, a także w syropach owocowych. Marka Big-Active to z kolei lider w kategorii herbat zielonych i czerwonych. Obie te marki królują w segmencie herbat funkcjonalnych. Mierzymy wysoko również w segmencie herbat czarnych. Big-Active Pure Ceylon walczy o miejsce na podium, a pierwsze wyniki sprzedażowe realizują nasze założenia w tym zakresie.

Czy rozwój segmentu herbat czarnych ograniczy się jedynie do rynku krajowego, czy planujecie również rozwój eksportu? Które kierunki eksportu tej kategorii są przedmiotem zainteresowania? Które edycje zagranicznych targów spożywczych są tymi właściwymi dla produktów eksportowych Herbapol?

Priorytetem jest dla nas budowanie marki czarnej herbaty Big-Active Pure Ceylon w rynku lokalnym, kolejnym krokiem będzie rozwój eksportowy tej herbaty i skupimy na tym wszystkie nasze działania. Obecnie eksport stanowi ok. 10% obrotu naszej firmy, a rok do roku obserwujemy znaczne przyrosty wolumenu. Widzimy także wzrost zainteresowania u naszych odbiorców dżemami Herbapol, herbatami Big-Active, jak również ziołami pakowanymi luzem – zwłaszcza na rykach Ameryki Północnej. Najważniejsze rynki sprzedaży dla Herbapol-Lublin S.A. to Anglia, Niemcy oraz Ameryka Północna.

Jaką strategię marketingową na najbliższe lata przyjęliście dla pozostałych segmentów herbacianych?

Będziemy budowali naszą konkurencyjność poprzez wprowadzanie kolejnych innowacyjnych produktów. Jednocześnie może to spowodować ponowne zwiększenie zainteresowania konsumentów wybranymi kategoriami produktowymi i wyhamowanie lub ponowne pobudzenie ich wzrostów. Jesteśmy liderem w segmencie herbat owocowych, zielonych, ziołowych oraz czerwonych, a co za tym idzie – stymulowanie wzrostów poprzez innowacyjne rozwiązania rynkowe jest naszym obowiązkiem. Druga istotna strategia to maksymalizacja jakości naszego portfolio produktowego. Jesteśmy z niego dumni i uważamy, że nasze produkty są pod tym względem najlepsze.

Herbapol-Lublin S.A. prowadzi aktywne wsparcie mediowe w kanale telewizyjnym będąc niekwestionowanym liderem w Polsce w tym zakresie. Już kolejny rok w komunikacji podkreślamy smakowitość i apetyczność naszych produktów, cechy tak istotne szczególnie dla młodszego pokolenia konsumentów. Hasło naszej kampanii: „Przyjemność. Masz to w naturze” odwołuje się do pozytywnych wrażeń towarzyszących spożywaniu produktów marki Herbapol każdego dnia. Jako marka rodzinna, zachęcamy również do dzielenia się wyjątkowym smakiem naszych produktów z najbliższymi, dzięki czemu wspólne chwile zyskają wyjątkowe dopełnienie.

Również w przypadku marki Big-Active stawiamy na jej przyjemnościowy charakter. Kolejna odsłona kampanii „Dopełnienie dobrych chwil” skupia się na komunikacji herbat zielonych oraz czarnych aromatyzowanych.

„Herbapol – Masz to w naturze” – to hasło znajdujące się na każdym z produktów firmy Herbapol-Lublin S.A. W jaki sposób zapewniacie wysoką jakość i znakomity smak oferowanym produktom (surowce, technologia, certyfikaty)?

Hasło „Herbapol – Masz to w Naturze” traktujemy jako naszą misję. Stoimy na straży bogactwa tkwiącego w naturze i chcemy się nim dzielić z konsumentami. Firma od początku swojego istnienia związana jest z Lublinem. Właśnie z Lubelszczyzny pochodzą lokalne, odmianowe polskie owoce, pozyskiwane wyłącznie od sprawdzonych i zaufanych dostawców. To one zapewniają niepowtarzalny smak produktów Herbapol. Natura nie jest jedynie źródłem surowców, ale stanowi również inspirację dla nowych produktów, apetycznych połączeń smakowych oraz praktycznych rozwiązań zwiększających komfort konsumentów. Firmę wyróżnia również unikalny system pozyskiwania surowców poprzez własne punkty skupu, który wspiera naturalne uprawy ziół w Polsce.

W handlu detalicznym bardzo ważnym elementem jest odpowiednie skomponowanie półki sklepowej. Proszę powiedzieć naszym Czytelnikom – Detalistom – dlaczego to właśnie produkty z logo Herbapol i Big-Active powinny mieć swoje stałe, najlepsze miejsce na półce w każdym sklepie?

Produkty te są najlepiej sprzedającymi się w swoich segmentach. Ich brak na półce lub nieodpowiednia ekspozycja może skutkować tym, że konsument dokona zakupu ulubionego produktu w innym sklepie.

Warto przypomnieć, że zaufanie jakim cieszą się wśród konsumentów produkty marki Herbapol zaowocowało w 2016 roku przyznaniem wyróżnienia Dobra Marka dla Dżemów Klasycznych Herbapol, a także nagród Złoty Paragon 2016 dla syropu Owocowa Spiżarnia Malina oraz herbaty Herbaciany Ogród Malina.

Natomiast Big-Active to marka, która znakomicie się rozwija, czego najlepszym potwierdzeniem są prestiżowe nagrody, jakie otrzymują nasze produkty. Trzy razy z rzędu otrzymaliśmy wyróżnienie w plebiscycie Złoty Paragon za herbatę Big-Active Zieloną z Pigwą (2013), Earl Grey i Cytrusy (2014), a także Zieloną z Maliną i Marakują (2015). Te smaki wyjątkowo przypadły do gustu konsumentom i zostały przez nich docenione, dlatego warto zadbać, aby zawsze mogli je znaleźć na sklepowej półce. W końcu jesteśmy liderami w prawie każdej kategorii produktowej.

Oprócz herbat, w ofercie Herbapol-Lublin znajdziemy również syropy spożywcze, napoje energetyczne Green Up, a także wprowadzone na rynek w 2014 roku produkty dżemowe. Jaką strategię rozwoju przyjęliście dla każdej z tych kategorii?

Jak wiadomo, każdy produkt musi mieć swój Unique Selling Point, czyli unikatową propozycję sprzedaży, za pomocą której będzie promowany wśród konsumentów. Budujemy nasze strategie na sile marki, jakości produktów i kontaktach handlowych firmy. Celem jest osiągnięcie jak najwyższych wyników sprzedażowych.

Pytanie osobiste: Po który z produktów Herbapol i Big-Active sięga Pan najczęściej?

Jestem wielbicielem herbat i wszędzie, gdzie bywam, poszukuję najlepszych smaków, eksperymentuję i z ciekawością przyglądam się wyborom konsumentów. Jak większość Polaków jestem wielbicielem czarnej herbaty, dlatego wieczorami piję Big-Active Pure Ceylon. Na dzień wybieram bardzo smaczną Zieloną Herbatę kwitnąca wiśnia marki Herbapol lub Big-Active z Maliną i Marakują, parzoną równo trzy minuty – taki napar znakomicie orzeźwia, ma działanie pobudzające i dodaje energii. Czasami zamiast poobiedniej kawy sięgam po linię z Zielnika Polskiego marki Herbapol – herbatkę z liści mięty. Znakomicie wspomaga trawienie, zaparzam ją wyjątkowo z dwóch saszetek.

Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk, Redaktor Naczelny



tagi: Herbapol , Evangelos Evangelou ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51