Trendy sprzyjają branży winiarskiej. Coraz większe znaczenie ma bowiem „powściągliwość” w konsumpcji alkoholu. A to wpisane jest w DNA wina. Czytaj więcej »
Trendy sprzyjają branży winiarskiej. Coraz większe znaczenie ma bowiem „powściągliwość” w konsumpcji alkoholu. A to wpisane jest w DNA wina. Czytaj więcej »
Rok 2024 przyniósł branży piwnej wiele wyzwań. Ogrom pracy wiązał się z przygotowaniem wdrożenia systemu kaucyjnego. Przez kilka miesięcy działaliśmy na nieprecyzyjnym, wręcz nieprzewidywalnym gruncie legislacyjnym. Brak jasnych regulacji utrudniał organizację systemu i przygotowanie rynku do zmian. Czytaj więcej »
To nie był rok ani bardzo dobry, ani bardzo zły – utrzymywaliśmy tzw. skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CARG) na poziomie dwucyfrowym, co jest dowodem na to, że rozwijamy się nieco szybciej niż rynek wina w Polsce. Czytaj więcej »
2024 rok z pewnością był dla nas historyczny, choćby ze względu na realizację największej od 100 lat inwestycji Wedla, jaką jest muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Poza nowymi przestrzeniami produkcyjnymi oddaliśmy do dyspozycji zwiedzających miejsce, w którym mogą dosłownie dotknąć historii czekoladowego świata, łącząc ją z nowoczesnością. Czytaj więcej »
Miniony rok dla branży słodyczy był pełen wyzwań i dynamicznych zmian. Mocno odczuwalny był dalszy wzrost cen surowców, szczególnie czekolady. Czytaj więcej »
Miniony rok był dla Colian okresem intensywnej pracy, która – ze względu na liczne wyzwania – wyma-gał pełnego zaangażowania i ostrożności. Czytaj więcej »
Rok 2024 przyniósł branży alkoholowej w Polsce wiele wyzwań, ale także szans na rozwój. Czytaj więcej »
Rok 2024 na rynku słodyczy w Polsce przyniósł stabilność, mimo wyzwań ekonomicznych. Przeciętny Polak zjadł w ubiegłym roku 5,8 kg słodyczy, co plasuje nas w środku stawki europejskiej i dobrze wróży na 2025 rok. Czytaj więcej »
Marka VEGETA już od 65 lat pomaga w gotowaniu, zapewniając doskonały smak każdej potrawie. Nasze przyprawy to codzienne wsparcie dla tych, którzy chcą przygotowywać pełne aromatu dania. Czytaj więcej »
Rok 2024 był dla Sonko czasem dynamicznych zmian i rozwoju. Już na początku roku wdrożyliśmy nową strukturę działu sprzedaży i marketingu, która pozwoliła nam lepiej odpowiadać na potrzeby rynku i konsumentów. Ważnym wydarzeniem była także zmiana właściciela – od listopada Sonko jest częścią grupy Euricom – co otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju, w tym... Czytaj więcej »
Jako dywizja przetwórcza największego polskiego producenta mięsa białego, na pierwszym miejscu stawiamy budowanie wartości dodanej dla konsumenta w produktach z kurczaka. Temu celowi podporządkowaliśmy 2024 rok i będziemy konsekwentnie realizować go również w kolejnych latach. Czytaj więcej »
Żyjemy w wyjątkowo dynamicznych czasach, które stawiają przed branżą retail liczne wyzwania. Pandemia, wojna w Ukrainie czy obecna niestabilność gospodarcza znacząco wpłynęły na oczekiwania konsumentów. Czytaj więcej »
Rok 2024, kolejny już raz, był bez wątpienia czasem królowania win musujących. Segment ten od kilku lat dynamicznie się rozwija, przyczyniając się do wzrostów całej kategorii winiarskiej. Oczywiście na rynku „musiaków” prym nieprzerwanie wiedzie prosecco. Ulubione wino musujące Polaków było katalizatorem wzrostu dla całego segmentu win musujących i stanowiło jego... Czytaj więcej »
Rok 2024 był dobry dla całej branży lodowej. Bardzo ciepła wiosna sprzyjała kategorii lodów, która znacząco urosła w porównaniu do minionych sezonów – zarówno wartościowo, jak i pod względem konsumpcji. Na rynku pojawili się nowi gracze – marki słodyczy, które rozszerzają swoje portfolio o lody. Z pewnością wpłynęło to na cały obraz „lodowej półki”. Czytaj więcej »
W minionym roku WSP „Społem” odnotowało znaczące sukcesy handlowe i ekonomiczne, umacniając swoją pozycję na rynku. Rosnąca popularność Majonezu Kieleckiego oraz utrzymanie stabilnych cen produktów, pomimo wzrostu kosztów surowców, potwierdzają skuteczność przyjętej przez firmę strategii. Czytaj więcej »
W 2024 roku branża winiarska stawała przed różnymi wyzwaniami, pojawiło się również kilka kluczowych trendów, które kształtowały jej rozwój. Wśród konsumentów można było zauważyć większe niż dotychczas zainteresowanie ekologicznymi praktykami przy produkcji wina. Czytaj więcej »
Rok 2024 był czasem wyzwań, ale i sukcesów. Jak cała branża stanęliśmy przed takimi wyzwaniami, jak m.in. rosnące koszty produkcji – wyższe koszty wynagrodzeń, wyższe ceny pasz, energii oraz transportu. Czytaj więcej »
Rok 2024 w Mlekpolu upłynął pod znakiem premier produktowych. W sumie na sklepowych półkach pojawiło się ponad 20 nowości, m.in.: wysokobiałkowa linia Łaciate Protein+, desery Łaciate z maślanką czy mleko UHT Łaciate Barista. Czytaj więcej »
Miniony 2024 rok potwierdził, że branża mleczarska stoi przed wieloma wyzwaniami. Wiąże się to zarówno z rosnącymi kosztami produkcji, coraz bardziej wymagającym rynkiem, ale także większymi oczekiwaniami konsumentów. Czytaj więcej »
„To był kolejny trudny rok z dużą presją inflacyjną, a co za tym idzie zmniejszającą się siłą nabywczą konsumentów. Determinowało to kolejne zmiany w zachowaniach konsumenckich, zarówno odnośnie sposobu i miejsca dokonywania zakupów, a także częstotliwości i wysokości paragonu." - powiedział Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu, OSHEE™ Polska. Czytaj więcej »
„W 2023 roku mieliśmy do czynienia z wieloma wyzwaniami, które w znacznym stopniu warunkowały funkcjonowanie wszystkich przedsiębiorstw. Głównymi były oczywiście wysoka inflacja oraz rosnące koszty surowców i produkcji. Branża mięsna ponadto nadal boryka się z epidemią ASF oraz niestabilną sytuacją na rynku surowcowym. Wciąż w trudnym położeniu pozostają hodowcy, którzy... Czytaj więcej »
„Rok 2023 był dla nas pełen wyzwań i niespodzianek głównie za sprawą niepewnej sytuacji rynkowej tj. inflacji, wysokich cen energii, spadku siły nabywczej konsumentów czy rosnących kosztów pracy. Cała branża czekoladowa odczuła skutki rekordowych cen naszego głównego surowca tj. kakao, na które wpływa m.in. jego wysoka podatność na spekulacje (związana z wrażliwością... Czytaj więcej »
„Mimo że rok 2023 był wymagający zarówno dla konsumentów, jak i producentów, nasza branża rok do roku notuje zwiększenie spożycia mięsa i wędlin, co przy jednoczesnym spadku kategorii tzw. zamienników oznacza, że jako jedna z niewielu w koszyku spożywczym ma absolutnie ugruntowaną pozycję." - mówi Marietta Stefaniak, Wiceprezes Zarządu, ds. Strategii i Rozwoju, Zakłady... Czytaj więcej »
„Miniony 2023 rok przyniósł bardzo wysoką inflację i niestabilną sytuację rynkową – myślę, że tak go zapamiętamy. Ceny wielu produktów sprawiały, że Polacy znacznie ograniczali swoje zakupy. Ponadto polska gospodarka w dużym stopniu opierała się na rynku wewnętrznym. Spowodowało to znaczne spowolnienie oraz to, że każdą złotówkę domowego budżetu, wydaną na... Czytaj więcej »
„Bez wątpienia miniony rok był w wykonaniu HELIO spektakularny pod względem dynamiki sprzedaży. Nie dość, że osiągnęliśmy rekordowe przychody w ponad 30 letniej historii przedsiębiorstwa sięgające blisko 400 mln zł, to na dodatek kwartały letnie cechowały się najwyższą w ciągu całego roku, ok. 40% dynamiką wzrostu. Sprzedaż rosła przy tym nie tylko wartościowo, ale i... Czytaj więcej »
„Miniony rok przynosił skoki inflacji i wzrosty cen, a co za tym idzie dla detalistów był to czas walki o atrakcyjne promocje, umiejętnego zarządzania asortymentem i budowania marż. Zmieniali się także konsumenci, którzy według badań zaczęli oszczędzać na zakupach spożywczych, stąd ponowny renesans marek ekonomicznych. Jednocześnie był to również rok, który przynosił... Czytaj więcej »
„Pod kątem sprzedażowym 2023 rok był dla nas udany. Kategoria słodyczy i gum do żucia, w której operujemy ma się dobrze i po raz kolejny udowodniła, że jest odporna na zmiany i zawirowania gospodarcze. W 2022 roku przekroczyła 9 mld zł, a najświeższe dane (do 8.10.2023 r.) pokazują, że jej dwucyfrowy wzrost (+16,6% vs VA) spowoduje kolejny rekordowy rok. Już teraz jest warta... Czytaj więcej »
„W 2023 roku stanęliśmy przed licznymi wyzwaniami. Nasza branża musiała stawić czoła presji inflacyjnej i wzrostowi akcyzy, co skutkowało spadkiem wolumenu sprzedaży w kategorii alkoholowej. Niemniej z dumą możemy podkreślić nasze osiągnięcia w dziedzinie innowacji. Wprowadzenie nowych wariantów produktów pod markami Soplica i Żubrówka pozwoliło nam pozyskać nowych... Czytaj więcej »
„W 2023 roku Polacy mocno ograniczyli wydatki na kategorię alkoholi. Wpływ na ten fakt ma wysoka inflacja, która powoduje zubożenie konsumenta niezależnie od tego czy kupuje on wino, czy też nie. Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej dotkniętych przez zmiany zakupowe Polaków. W 2023 roku sprzedaż wszystkich kategorii alkoholowych skurczyła się, jednak, co warto podkreślić,... Czytaj więcej »
„Rok 2023 okazał się niezwykle dynamiczny dla branży FMCG. Producentom nie pozostało nic innego, jak dostosować swoje strategie do zmieniających się priorytetów klientów oraz sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów. Wśród wielu kategorii produktów, to wafle wydają się być nie tylko odporne na skutki pandemii COVID-19, ale także na niekorzystne warunki zewnętrzne, takie... Czytaj więcej »
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale czy polskie...
Paweł Gaca, Prezes Zarządu SM Spomlek, w rozmowie z...
Wywiad z Joanną Dolęgą-Semczuk, Członkiem Zarządu...
Mieszko Musiał, Prezes Zarządu Carlsberg Polska...
„Startujemy z wyjątkową akcją społeczną „Beskidzkie...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
New York International Spirits Competition...
Retail przyszłości tworzy się już dziś! ...
Ten krok wpisuje się w szerszy ruch europejski, w ramach...
Jest lekkie, cudownie orzeźwiające, idealne zarówno do...
To kolejny krok w realizacji strategii...
Serek kremowy w trzech uwielbianych przez dzieci smakach:...
Poznaj nowy wymiar skyra w lżejszej wersji. Bakoma Skyr 0%...
Mlekpol rozszerza ofertę wysokobiałkowych jogurtów pitnych o...
Tosterki to wysokiej jakości ser topiony w plasterkach...
Oferta Sofio poszerzyła się o nową przekąskę z południa...
W ramach kampanii Grupy Żywiec Trzymaj Pion pod hasłem...
Żywiec Zdrój Mocny Gaz wraca w nowej, odświeżonej odsłonie...
YOC, technologiczna firma działająca na rynku...
Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec...
Czasem wystarczy godzina tygodniowo, by ktoś uwierzył, że...