Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Komentarz Branżowy Hurt i Detal Portal Kupców Polskich

Komentarz Branżowy

  • „To był kolejny trudny rok z dużą presją inflacyjną, a co za tym idzie zmniejszającą się siłą nabywczą konsumentów. Determinowało to kolejne zmiany w zachowaniach konsumenckich, zarówno odnośnie sposobu i miejsca dokonywania zakupów, a także częstotliwości i wysokości paragonu." - powiedział Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu, OSHEE™ Polska. Czytaj więcej »

  • „W 2023 roku mieliśmy do czynienia z wieloma wyzwaniami, które w znacznym stopniu warunkowały funkcjonowanie wszystkich przedsiębiorstw. Głównymi były oczywiście wysoka inflacja oraz rosnące koszty surowców i produkcji. Branża mięsna ponadto nadal boryka się z epidemią ASF oraz niestabilną sytuacją na rynku surowcowym. Wciąż w trudnym położeniu pozostają hodowcy, którzy... Czytaj więcej »

  • „Rok 2023 był dla nas pełen wyzwań i niespodzianek głównie za sprawą niepewnej sytuacji rynkowej tj. inflacji, wysokich cen energii, spadku siły nabywczej konsumentów czy rosnących kosztów pracy. Cała branża czekoladowa odczuła skutki rekordowych cen naszego głównego surowca tj. kakao, na które wpływa m.in. jego wysoka podatność na spekulacje (związana z wrażliwością... Czytaj więcej »

  • „Mimo że rok 2023 był wymagający zarówno dla konsumentów, jak i producentów, nasza branża rok do roku notuje zwiększenie spożycia mięsa i wędlin, co przy jednoczesnym spadku kategorii tzw. zamienników oznacza, że jako jedna z niewielu w koszyku spożywczym ma absolutnie ugruntowaną pozycję." - mówi Marietta Stefaniak, Wiceprezes Zarządu, ds. Strategii i Rozwoju, Zakłady... Czytaj więcej »

  • „Miniony 2023 rok przyniósł bardzo wysoką inflację i niestabilną sytuację rynkową – myślę, że tak go zapamiętamy. Ceny wielu produktów sprawiały, że Polacy znacznie ograniczali swoje zakupy. Ponadto polska gospodarka w dużym stopniu opierała się na rynku wewnętrznym. Spowodowało to znaczne spowolnienie oraz to, że każdą złotówkę domowego budżetu, wydaną na... Czytaj więcej »

  • „Bez wątpienia miniony rok był w wykonaniu HELIO spektakularny pod względem dynamiki sprzedaży. Nie dość, że osiągnęliśmy rekordowe przychody w ponad 30 letniej historii przedsiębiorstwa sięgające blisko 400 mln zł, to na dodatek kwartały letnie cechowały się najwyższą w ciągu całego roku, ok. 40% dynamiką wzrostu. Sprzedaż rosła przy tym nie tylko wartościowo, ale i... Czytaj więcej »

  • Grupa Chorten podsumowuje 2023 rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Miniony rok przynosił skoki inflacji i wzrosty cen, a co za tym idzie dla detalistów był to czas walki o atrakcyjne promocje, umiejętnego zarządzania asortymentem i budowania marż. Zmieniali się także konsumenci, którzy według badań zaczęli oszczędzać na zakupach spożywczych, stąd ponowny renesans marek ekonomicznych. Jednocześnie był to również rok, który przynosił... Czytaj więcej »

  • „Pod kątem sprzedażowym 2023 rok był dla nas udany. Kategoria słodyczy i gum do żucia, w której operujemy ma się dobrze i po raz kolejny udowodniła, że jest odporna na zmiany i zawirowania gospodarcze. W 2022 roku przekroczyła 9 mld zł, a najświeższe dane (do 8.10.2023 r.) pokazują, że jej dwucyfrowy wzrost (+16,6% vs VA) spowoduje kolejny rekordowy rok. Już teraz jest warta... Czytaj więcej »

  • „W 2023 roku stanęliśmy przed licznymi wyzwaniami. Nasza branża musiała stawić czoła presji inflacyjnej i wzrostowi akcyzy, co skutkowało spadkiem wolumenu sprzedaży w kategorii alkoholowej. Niemniej z dumą możemy podkreślić nasze osiągnięcia w dziedzinie innowacji. Wprowadzenie nowych wariantów produktów pod markami Soplica i Żubrówka pozwoliło nam pozyskać nowych... Czytaj więcej »

  • TiM podsumowuje miniony rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „W 2023 roku Polacy mocno ograniczyli wydatki na kategorię alkoholi. Wpływ na ten fakt ma wysoka inflacja, która powoduje zubożenie konsumenta niezależnie od tego czy kupuje on wino, czy też nie. Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej dotkniętych przez zmiany zakupowe Polaków. W 2023 roku sprzedaż wszystkich kategorii alkoholowych skurczyła się, jednak, co warto podkreślić,... Czytaj więcej »

  • „Rok 2023 okazał się niezwykle dynamiczny dla branży FMCG. Producentom nie pozostało nic innego, jak dostosować swoje strategie do zmieniających się priorytetów klientów oraz sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów. Wśród wielu kategorii produktów, to wafle wydają się być nie tylko odporne na skutki pandemii COVID-19, ale także na niekorzystne warunki zewnętrzne, takie... Czytaj więcej »

  • „Mam nadzieję, że nasi konsumenci będą kojarzyć 2023 rok z płatkami Nestlé KitKat. Wraz z całym zespołem Cereal Partners Poland Toruń-Pacific jesteśmy bardzo dumni z tej nowości o smaku legendarnego batonika w mlecznej czekoladzie. Płatki KitKat zostały przyjęte przez konsumentów wręcz entuzjastycznie, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Produkujemy je w Polsce, w naszym... Czytaj więcej »

  • „Rok 2023 był dla naszej firmy intensywny, pracowity, ale i bardzo owocny. Przeprowadziliśmy się do nowo wybudowanej siedziby i finalizujemy nowe innowacyjne projekty, które będą niebawem wdrażane do produkcji. Mimo niełatwej i czasami skomplikowanej sytuacji logistycznej, z jaką przyszło nam się zmierzyć podczas przeprowadzki, udało nam się zachować ciągłość w łańcuchu... Czytaj więcej »

  • Firma Profi podsumowała 2023 rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Miniony rok, choć pełen wyzwań, okazał się dla naszej marki zup gotowych JemyJemy bardzo pomyślny. Umocniliśmy się na pozycji lidera kategorii zup ambientowych, którą zajmujemy od lat, ze wzrostem rocznej sprzedaży wolumenowej na poziomie 29% (MAT październik wg NielsenIQ)." - mówi Karina Noculak, Marketing Manager, Profi. Czytaj więcej »

  • „Sytuacja rynkowa w 2023 roku była niestabilna. Branża spożywcza nadal stoi przed dużymi wyzwaniami związanymi ze wzrostem kosztów, wysoką inflacją, wzrostem cen produktów spożywczych i spowolnieniem konsumpcji. Rynek jest nieprzewidywalny, szczególnie, że branża mleczarska boryka się ostatnio z dużymi wahaniami na rynku cen mleka. A jest to kluczowy surowiec w naszej... Czytaj więcej »

  • Goodvalley podsumował 2023 rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Rok 2023 można określić jako wyzwaniowy dla branży mięsnej, która jest bardzo wrażliwa na wszelkie zmiany społeczne i gospodarcze. Wirus ASF, echo pandemii, a także wysokie koszty produkcji i inflacja przyczyniły się do spadku pogłowia trzody chlewnej. Wysokie ceny mięsa w Polsce spowodowały z kolei import surowca z Unii Europejskiej (Polska od lat sprowadza więcej surowca z... Czytaj więcej »

  • Procter & Gamble podsumował miniony rok

    Wtorek, 23 stycznia 2024

    „Rok 2023 był bez wątpienia czasem wyzwań, ale i licznych szans dla naszych produktów. Wprowadziliśmy nową linię produktów Vizir + Fairy Efekt: proszek oraz kapsułki w dwóch wariantach. Przy tworzeniu tych produktów przyświecała nam m.in. idea oszczędności. Nowe formuły pozwalają na usuwanie nawet tłustych, uważanych przez konsumentów jako najtrudniejszych, zabrudzeń w... Czytaj więcej »

  • LOTTE Wedel podsumowuje 2022 rok

    Wtorek, 24 stycznia 2023

    „Rok 2022 upłynął branży czekoladowej pod znakiem wyzwań wynikających z inflacji i wojny w Ukrainie. Historycznie wzrosły ceny kluczowych surowców – kakao, mleka, cukru, nośników energii. Z kolei wojna w Ukrainie to ryzyko zaburzenia łańcucha dostaw czy brak dostępności wybranych surowców. Wynikająca z obu czynników nieprzewidywalność dalszego rozwoju sytuacji przekłada... Czytaj więcej »

  • ETi International: 2022 był rokiem pełnym wyzwań

    Poniedziałek, 23 stycznia 2023

    „2022 był rokiem pełnym wyzwań. Inflacja wpłynęła na ceny surowców, kosztów produkcyjnych i transport. Zmusiło to producentów do podniesienia cen. Pojawił się problem dostępności i ciągłości dostaw. Jednak polski rynek słodyczy urósł dzięki produktom markowym, private label i nowościom. Rośniemy, wprowadzamy nowości i rozszerzamy współpracę z partnerami realizując... Czytaj więcej »

  • Upfield Polska podsumował miniony rok

    Piątek, 20 stycznia 2023

    „2022 był rokiem ciekawym w segmencie roślinnych produktów zastępujących nabiał. Zaczął się od podwyżek wymuszonych inflacją, brakiem surowców, wyższymi kosztami, na co naturalną reakcją było skupienie się na wdrożeniu cennika, ograniczeniu promocji i marketingu” - wskazuje Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży, Upfield Polska. Czytaj więcej »

  • „2022 był kolejnym rokiem poważnych wyzwań. Branża notuje dalsze spadki wolumenu sprzedaży piwa i wartościowy wzrost, będący wynikiem wyższych cen. Ma to związek z bezprecedensową inflacją, wyższych kosztów pracy, surowców, energii a także podatków, bo po raz kolejny akcyza wzrosła o 10%. W 2022 r. branża odnotowała poważne braki w dostępności niektórych surowców i... Czytaj więcej »

  • Herbapol-Lublin podsumował miniony rok

    Środa, 18 stycznia 2023

    „W 2022 roku globalna gospodarka musiała zmierzyć się z wyjątkowymi wyzwaniami” – wskazuje Evangelos Evangelou, Prezes Zarządu, Herbapol-Lublin. „Na konsekwencje kilkuletniej pandemii nałożyły się dalekosiężne skutki wojny w Ukrainie. Ograniczona dostępność surowców i brak płynności w łańcuchu dostaw były dla całej branży przemysłu spożywczego bardzo dotkliwe” Czytaj więcej »

  • Quest Food podsumował 2022 rok

    Wtorek, 17 stycznia 2023

    „Mijający rok był wymagający. Ciężki zarówno dla gospodarki, jak i dla nas – ludzi. Odnotowaliśmy znacznie wyższą dynamikę zmian niż w poprzednich latach. Robiliśmy co w naszej mocy, by nie zawieść naszych dotychczasowych klientów, pozyskując przy tym nowych i śmiało możemy powiedzieć, że się udało!” – przyznaje Dominik Pazgrat, Prezes Zarządu, Quest Food. Czytaj więcej »

  • CEDC International podsumował miniony rok

    Poniedziałek, 16 stycznia 2023

    „Rok 2022 był pełen wyzwań dla całej branży FMCG, a w szczególności dla napojów alkoholowych ze względu na rosnącą akcyzę i bezprecedensowy wzrost kosztów wytworzenia. Jednocześnie był to rok dużej nadziei dla branży – z powodzeniem testowane są nowe koncepty i smaki jak: Soplica Zimowa, Żubrówka Rześki Rokitnik czy Rajska Cytryna” – przyznaje Kamil Gębski,... Czytaj więcej »

  • „Hochland Polska w 2022 roku był dobrze zorganizowany i nawet w trudnych czasach był w stanie zapewnić praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku i sklepów” - wskazuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska. „Nie da się jednak ukryć, że branża mleczarska dobitnie odczuwa skutki postępującej inflacji, która ma wpływ na to, jak ludzie... Czytaj więcej »

  • „Po pandemii rok 2022 przyniósł gospodarce, a więc i branży winiarskiej, kolejne wyzwania w postaci konfliktu w Ukrainie oraz skokowej inflacji. Wojna przełożyła się na problemy z dostępnością butelek, wzrost cen surowców opartych na pszenicy i kukurydzy oraz wzrost cen energii” – wskazuje Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group. Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był niezwykle wymagający dla całej branży FMCG. Gdy ustały ograniczenia gospodarcze związane z pandemią, w Ukrainie wybuchła wojna. W jej obliczu na producentach żywności, w tym również na SM Mlekpol, jako liderze rynku mleczarskiego, spoczęła szczególna odpowiedzialność za zapewnienie polskim konsumentom bezpieczeństwa żywnościowego” – wskazuje Edmund... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był dla Mlekovity, firmy o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, rokiem wyjątkowym, bo jubileuszowym: obchodziliśmy w nim 30-lecie marki. Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu była największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej” – mówi Dariusz Sapiński,... Czytaj więcej »

  • „Miniony rok postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań. Wybuch wojny w Ukrainie przyniósł dalekosiężne konsekwencje dla sytuacji gospodarczej nie tylko w naszym regionie, ale i w ujęciu globalnym. Wszyscy borykamy się z szalejącą inflacją. Koszty produkcji osiągnęły niezwykle wysoki poziom i są ogromnym wyzwaniem dla producentów” – ocenia Maciej Częścik, Wiceprezes... Czytaj więcej »

  • „W mojej ocenie miniony rok był czasem bez precedensu – z mocno poturbowaną gospodarką po pandemii COVID-19 i dodatkowo nadwyrężoną przez wojnę w Ukrainie. Niestabilna sytuacja geopolityczna przyczyniła się do wzrostów cen na rynku surowców oraz podwyżek energii elektrycznej, gazu i innych paliw. Koszty wytwórcze stały się więc największym hamulcem rozwoju większości... Czytaj więcej »

więcej artykułów


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51