Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Rozmowy niefiltrowane Hurt i Detal Portal Kupców Polskich

Rozmowy niefiltrowane

  • Plan to podstawa

    Czwartek, 12 marca 2020

    Zarówno w sklepie, jak i w domu – przygotowania do świąt wymagają czasu, dlatego należy zrobić to odpowiednio wcześniej. Trzeba nie tylko złożyć zamówienie, ale i mieć chwilę, aby zaplanować ekspozycję towaru oraz przygotować się do obsługi klienta. Przed Wielkanocą nie ma strojenia sklepu, jak to bywa przy okazji Bożego Narodzenia, więc tu jest o tyle mniej pracy. Nie... Czytaj więcej »

  • Święta w nowym wydaniu

    Czwartek, 12 marca 2020

    Nie ma złotego środka na to, aby zrównoważyć obowiązki, które czekają na nas w domu i w pracy. Tak jest chyba w każdym zawodzie, choć muszę przyznać, że praca w handlu ma swoją specyfikę. Natomiast jeśli chodzi o same przygotowania w sklepie wydaje mi się, że warto wcześniej zaplanować i przemyśleć złożenie odpowiedniego zamówienia. Warto wziąć poprawkę na to, że... Czytaj więcej »

  • Czas w handlu

    Czwartek, 12 marca 2020

    Każdy musi wypracować sobie swój system na to, jak połączyć przedświąteczne przygotowania w domu ze zwiększonym ruchem w sklepie. Kończymy zmianę i czekają na nas obowiązki, a wiadomo, że tu też jest sporo pracy, szczególnie przed świętami. Natomiast jeśli chodzi o zatowarowanie, to na pewno należy zamówić odpowiednio więcej produktów tradycyjnych, najlepiej regionalnych... Czytaj więcej »

  • Informatyzacja i papierologia

    Środa, 19 lutego 2020

    Chciałabym aby 2020 był dobrym rokiem dla polskiego handlu co, ze względu na obecną sytuację na rynku, trudno jednak przewidzieć. Z własnego doświadczenia dodam, że dzięki niedzielom niehandlowym mój sklep „wstaje na nogi”. Sama staję wtedy za ladą (choć spory ruch bywa uciążliwy na samodzielnej zmianie) i jest to ogromna poprawa rotacji, o co wcześniej było niezwykle trudno. Czytaj więcej »

  • Jedyna stała to zmiana

    Środa, 19 lutego 2020

    Chciałabym aby rok 2020 był równie udany co poprzedni. Choć mój sklep istnieje dość niedługo, już teraz mogę stwierdzić, że przyjął się z wielkim entuzjazmem – stałych klientów ciągle przybywa, fajne jest również położenie (region turystyczny, niedaleko wielu jezior). Mam duży ruch, szczególnie w okresie wakacyjnym. Na pewno nadchodzący rok będzie bardzo pracowity,... Czytaj więcej »

  • Z uśmiechem do klienta

    Środa, 19 lutego 2020

    Obecny, 2020 rok, z pewnością nie będzie dla nas – detalistów – łaskawy. Między innymi przez ciągle zmiany przepisów. Musimy włożyć sporo energii, by wszystkiego dopilnować i właściwie zinterpretować. Nowe podatki i obostrzenia – to wszystko nas mocno dotyka. Podniesienie płacy minimalnej to też bardzo duże wyzwanie, bo trzeba będzie inaczej zaplanować wydatki, byśmy... Czytaj więcej »

  • Reprezentuje mały sklep osiedlowy i cały czas zastanawiam się nad tym co będzie z niedzielami, które ustawowo są już praktycznie wolne od handlu. Mamy tylko 7 niedziel handlowych w roku. Słuchając opinii klientów widzę, że zdania są podzielone. Jedni są zadowoleni z tego, że sklepy są pozamykane, natomiast część społeczeństwa jest wręcz wściekła. Dla nich jestem... Czytaj więcej »

  • Klucz to atrakcyjne ceny

    Środa, 19 lutego 2020

    Największym wyzwaniem w nadchodzącym roku będzie przede wszystkim utrzymanie niskich cen. W ubiegłym roku obyło się bez podwyżek, jednak w tym inflacja jest odczuwalna przez konsumentom. Trzeba zadbać o odpowiednią komunikację przecenionych produktów spożywczych, co zachęci klienta do powrotu do sklepu. Ceny w 2020 są po prostu wysokie, za drobne zakupy płaci się co najmniej... Czytaj więcej »

  • Zakupy na telefon

    Środa, 19 lutego 2020

    Nasz sklep liczy sobie trzy lata i na razie nie przewidujemy ani rozbudowy ani otwarcia nowej placówki. Niedawno do naszego zespołu dołączyły dwie nowe koleżanki, także jeśli chodzi o personel sytuacja szczęśliwie jest stabilna. Natomiast jeśli mowa o nadchodzących trudnościach – największą z nich będą podwyżki cen żywności. Wiąże się to nie tylko z podwyżką płacy... Czytaj więcej »

  • Nasilenie kradzieży

    Środa, 22 stycznia 2020

    No niestety, jak zwykle w tym roku czekają nas podwyżki, mowa zwłaszcza o alkoholu i papierosach (nagłym wzroście akcyzy). To może być problem dla sklepów – zwłaszcza tych, których te towary są głównym źródłem dochodu – ale prawda jest taka, że konsumenci nie zrezygnują z ich kupna, nawet gdy wzrośnie cena. Inna sprawa to kwestia pozbycia się towaru ze starą akcyzą,... Czytaj więcej »

  • Nowy rok, nadchodzące wyzwania

    Środa, 22 stycznia 2020

    Moim zdaniem patrząc na podsumowanie zeszłego roku wydaje mi się, że handel (przynajmniej w mniejszych sklepach) ma się ogólnie gorzej. Akurat nie chodzi mi o mój sklep, takie wnioski płyną z rozmów z moimi kolegami po fachu, których spotykam w hurtowniach. Również przedstawiciele handlowi, których znam zauważają, że zamyka się wiele małych sklepów właścicielskich. Z tego... Czytaj więcej »

  • Konkurencyjni względem marketów

    Środa, 22 stycznia 2020

    Najtrudniejsze wyzwanie dla naszego sklepu to przede wszystkim rywalizacja cenowa z dużymi sklepami w okolicy. Pomimo, że staram się kupować jak najtaniej i nakładać jak najniższą marżę, trudno jest dorównać supermarketom. Dlatego staramy się nadrabiać w inny sposób, np. oferując tradycyjny asortyment, który ciężko znaleźć w dyskontach. Przykładem takiego produktu jest... Czytaj więcej »

  • Drożej i zdrowiej

    Środa, 22 stycznia 2020

    Od kiedy wprowadzili 500+ widać, że ludzie (zwłaszcza rodzice) wydają więcej pieniędzy na produkty lepszej jakości. Wolą zapłacić więcej i jeść zdrowiej, jednak wcześniej nie każdy mógł sobie na to pozwolić. Tu w okolicy wiele osób ma problemem ze znalezieniem pracy i dotychczas nie było ich na to stać. Osobiście cieszy mnie to, że ludzie zwracają o wiele większą... Czytaj więcej »

  • Zmiany zakupowych zwyczajów

    Środa, 22 stycznia 2020

    2019 rok nie wyróżnił się niczym szczególnym. Jeśli chodzi o obroty nie czuję specjalnej różnicy, nie zanotowałam zarówno znacznych spadków, jak i wzrostów. Ceny też, choć ludzie narzekają że wzrosły, u mnie nawet pieczywo nie podrożało. Wyjątkiem jest na pewno nabiał, może troszeczkę poszybował do góry, jednak to szczególna kategoria – krótka data przydatności,... Czytaj więcej »

  • Zmieniający się klient

    Środa, 22 stycznia 2020

    Z mojej perspektywy mijający rok 2019 był bardzo udany, i dla handlu (gdzie obserwowaliśmy na pewno dużo zmian), i dla konsumentów. Być może to właśnie przez socjalne programy poprawiła się sytuacja finansowa naszych klientów. Zakupowy boom widać przed świętami, długimi weekendami, większymi imprezami… Myślę, że to był dobry rok. Wydaje mi się, że ludzie są gotowi... Czytaj więcej »

  • Oraz dużo uśmiechów!

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy uświadamiamy sobie jak ważni są nasi klienci. Nie chodzi bynajmniej o aspekt ekonomiczny, to że zostawia w naszym sklepie pieniądze. Każdy kto dzień w dzień przekracza próg naszego sklepu, i nieważne czy są to duże zakupy czy pojedyncze produkty, staje się ważną częścią naszego życia. Klienci się z nami integrują, są istotną... Czytaj więcej »

  • By unikać problemów…

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    U nas w sklepie w Wigilię raczej się już nie pracuje – oczywiście w te ostatnie dni ludzie dokupują produkty, które mają być jak najdłużej świeże, na przykład pieczywo, ciasta czy owoce. Natomiast cała reszta jest kupiona już o wiele wcześniej, nasi klienci są przyzwyczajeni do przedświątecznych zakupów w takim trybie. Jak pogodzić święta w domu z pracą? Pomimo... Czytaj więcej »

  • By obroty nie malały…

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    Okres przedświąteczny jest bardzo gorący w handlu i tym samym bardzo pracowity. Sprzedajemy dużo towaru w tym okresie i trzeba stale pilnować, by nie zabrakło produktów pożądanych przez klientów. Należy przygotować promocje i dołożyć wszelkich starań, by klienci byli zadowoleni. Wiąże się to także z ciągłym dokładaniem towaru na półki i uzupełnianiem braków. Czytaj więcej »

  • By każdy mógł odpocząć…

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    W Wigilię pracujemy do 14, a właścicielka zostaje do 16. Akurat o 14 jest wciąż duży ruch a jako, że inne sklepy już się zamykają, to u nas mogą jeszcze wykorzystać dwie kolejne godziny na zakupy. Ludzi jest wtedy bardzo dużo, kolejka się nie zmniejsza. Czytaj więcej »

  • By handel układał się lepiej….

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    Święta spędzam w rodzinnym gronie. Obchodzę zarówno święta katolickie jak i prawosławne, więc jedne organizuję u mnie, a potem odwiedzam rodzinę. Sklep jest w tym czasie zamknięty i spędzam czas z rodziną, odpoczywam. Każdy z rodziny przygotowuje potrawy, dzielimy się obowiązkami, a następnie w umówionym miejscu wszyscy dokładamy coś na stół. Życzę przede wszystkim... Czytaj więcej »

  • By niczego nie zabrakło…

    Niedziela, 15 grudnia 2019

    W Wigilię sklep jest otwarty do godziny 17, bo klienci są przyzwyczajeni do tego, że jesteśmy otwarci długo. Na co dzień pracujemy do 20, jednak w ten dzień musimy wyjść chwilę wcześniej, aby przygotować i swoje święta. Jako że to są zakupy na ostatnią chwilę, wielu klientów przychodzi nie tylko po prezent, ale i pomoc. W tym momencie przejmujemy inicjatywę i sugerujemy –... Czytaj więcej »

  • Zmieniający się klient

    Środa, 16 października 2019

    Przede wszystkim konkurencja – powstaje w okolicy wiele dużych sklepów, które odbierają klientów. Dodatkowo doszły te niedziele – ja pracuje w każdą. Dodam, że jestem w dobrej sytuacji bo to jest mój sklep – częstym powodem zamykania się małych sklepów detalicznych koszty wynajmu, które są bardzo wysokie. Poza tym zmienia się klient, np. kiedyś ludzie inaczej planowali... Czytaj więcej »

  • Droższy prąd, wyższe ceny

    Środa, 16 października 2019

    Według mnie nie wiadomo skąd obecnie zagraża niebezpieczeństwo, ponieważ tyle się tego szykuje. Przede wszystkim pierwszą trudnością dla nas i naszych klientów jest wzrost cen, który zbliża się w związku z podwyżkami cen prądu od nowego roku. Mimo że cały czas są podwyżki – co też jest trudne – po 1 stycznia skok może być bardziej dotkliwy dla kieszeni. Pomimo... Czytaj więcej »

  • Konkurencyjność na rynku

    Środa, 16 października 2019

    Moim zdaniem największa bolączka to konkurencja ze strony dużych sklepów. Duże sieci mają bardziej atrakcyjną ofertę niż małe placówki detaliczne, które nie są w stanie zaproponować podobnie niskich cen. Innym problemem jest brak ludzi do pracy – nie mamy takiej ilości sprzedawców jak w hipermarketach z uwagi na to, że prywatnych właścicieli na to nie stać. Zamiast 4 osób... Czytaj więcej »

  • Relacje w biznesie

    Środa, 16 października 2019

    Najbardziej obawiam się podwyżek cen prądu – jest straszne zawirowanie i nie wiemy czego się spodziewać. Zapowiadana jest podwyżka płacy minimalnej, też nie wiadomo jak to będzie bo wiąże się to z większym ZUSem i tak dalej… Nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Na razie jest jak jest i nie jesteśmy w stanie zrobić nic, aby zapobiec zmianom. Póki jest dobrze nie należy... Czytaj więcej »

  • Wymagający klienci

    Środa, 16 października 2019

    Największym wyzwaniem jest dla mnie cierpliwość do klientów. Ktoś kiedyś powiedział, że ważne jest, aby umieć patrzeć z perspektywy drugiego człowieka. Wydaje mi się, że to jest najprostsze rozwiązanie tego problemu – aby osoba, która przychodzi do sklepu i czegoś żąda, postawiła się na miejscu ekspedienta. Przykładowo – mieliśmy kiedyś taką sytuację, że klientka... Czytaj więcej »

  • Budowanie własnej marki

    Środa, 16 października 2019

    Myślę, że największa trudność to ciągle powiększająca się konkurencja. Poza tym podwyżki cen prądu, być może płacy minimalnej, większe składki do ZUS-u. W przyszłości małe detaliczne sklepy czeka wiele zmian. Jeśli chodzi o te niezrzeszone w żadną franczyzę to może być kiepsko – mogą nie dać sobie rady na rynku przez zbyt dużą konkurencję. Współpraca to... Czytaj więcej »

  • Ważna jest pasja

    Wtorek, 17 września 2019

    Podstawowa rzecz, to kochać to co się robi. Sukces i spełnienie są nieosiągalne, jeżeli ktoś działa wbrew swojej woli. Życie jest krótkie, a praca stanowi jego ważną część, dlatego powinna sprawiać nam przyjemność. Poza tym trzeba lubić drugiego człowieka. Praca w handlu ma swoją specyfikę, to przecież obsługa klienta, ale nie tylko. Nawiązywanie relacji z innymi... Czytaj więcej »

  • Uśmiech to dla mnie satysfakcja

    Wtorek, 17 września 2019

    Najwięcej satysfakcji przynosi mi poczucie, że mój klient jest zadowolony. Na ten sukces składa się wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest jakość obsługi. Gdy ktoś przychodzi do mojego sklepu, na przykład po miód, nie oferuję pierwszego lepszego z brzegu. Staram się dobierać produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb kupującego. Inną ważną kwestią jest... Czytaj więcej »

  • Z powołania

    Wtorek, 17 września 2019

    Ja się w ogóle w innej pracy nie widzę! A w papierach to już wcale! Zaraz mam ból głowy i mroczki przed oczami (śmiech). Uwielbiam to co robię, czuję się spełniona. Jak niedawno byłam przeziębiona i nie mogłam pracować, to i tak wieczorami przychodziłam do sklepu, żeby a to poprzestawiać towar, a to dołożyć coś na półkę. Prowadzenie sklepu było moim marzeniem od... Czytaj więcej »

więcej artykułów


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51